TIPS Om weer aan Nederland te wennen:

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

TIPS Om weer aan Nederland te wennen:

Bericht door Nienke Krook »

Ik kwam een paar handige tips tegen op het internet, waarvan ik denk dat alle ex-backpackers er wel iets in zullen herkennen!
Daarbij heb ik de vrijheid genomen er zelf nog een paar bij te verzinnen. Veel plezier! :lol:

------------

Having trouble readjusting to life back at home now that the travelling is over? Here's a few handy hints to help you settle back in...

1) Replace your bed with two or more bunk beds, and every night invite random people to sleep in your bedroom with you. Ensure at least once a week a couple gets drunk and shags on one of the top bunks.

2) Sleep in your sleeping bag, forgetting to wash it for months. Add some bugs in order to wake up with many unsightly bites over your arms and legs.

3) Enlist the help of a family member to set your radio alarm to go off intermittently during the night, filling your room with loud talking. This works best if the station is foreign. Also have several mobiles ringing, without being answered. To add to the torture, ask a friend to bring plastic bags into your room at roughly 6 in the morning and proceed to rustle them for no apparent reason for a good half an hour.

4) Keep all your clothes in a rucksack. Remember to smell them before putting them on and reintroduce the use of the iron SLOWLY.

5) Buy your favourite food, and despite living at home, write your name and when you might next be leaving the house on all bags. This should include mainly pasta, 2 minute noodles, carrots and beer.

6) Ask a family member to every now and again steal an item of food, preferably the one you have most been looking forward to or the most expensive. Keep at least one item of food far too long or in a bag out in the sun, so you have to spend about 24 hours within sprinting distance of the toilet.

7) Make a "free-food-shelf" in your house, even if you live alone. Put all the items of food in there that you haven't used in three years.
Act surprised and happy if you find some dry beans or a jar of weird-flavoured jam from Christmas 1996.

8 ) Even if it's a Sunday, vacate the house by 10a.m. and then stand on the corner of the street looking lost. Ask the first passer-by of similar ethnic background if they have found anywhere good to go yet.

9) When sitting on public transport introduce yourself to the person sitting next to you, say which stop you got on at, where you are going, how long you have been travelling and what university you went to.

10) Go to that little Kebab shop you always walked by quickly because you were too disgusted to buy anything from. See how all of a sudden everything behind the glass counter looks tasty to you.

11) Pay a visit to the ZOO and take a photograph of every single animal that isn't thà¡t interesting. Still be amazed.

12) Finally, stick paper in your shower so that the water comes in just a drizzle. Adjust the hot/cold taps at regular intervals so that you are never fully satisfied with the temperature. Because of this frustration, shower infrequently.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

These simple but effective instructions should help you fall back into normal society with the minimum effort. Good luck!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey nienke

ik ken de gene die je hebt gevonden!!! ze zijn goed!!!
maar gebruik je ze ook???

ik vond het wel fijn om weer gewoon het thuis leven te hebben.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Hoi Ron, ik vond het ook wel weer fijn om in mijn eigen bed te liggen en mijn eigen douche en wc te hebben hoor, maar nu begint het toch wel weer te kriebelen!
Wat ik trouwens wel doe is slapen in een slaapzak, maar dan omdat ik het 's nachts altijd koud heb. Ik denk daardoor wel even elke avond terug aan de keren dat ik met mijn slaapzakje in een swag onder de sterrenhemel sliep, wat ik geweldig vond, dus dat is een leuke bijkomstigheid!

Nienke
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

ja ik slaap ook meestal in een slaapzak.. heerlijk. als het echt koud is gooi ik er ook nog een deken overheen :D

komen ze oorspronkelijk uit het boek van peter moore, no shitting in the toilet? of uit een rough guide? ik heb ze ooit ergens in een boek gelezen, maar weet niet meer waar.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ligt er zekrs aan dat jullie dames zijn, niet in slechte zin hoor, maar hoor jullie over de kou, daar heb ik geen last van heb vaak genoeg meegemaakt dat mijn slaapzak te warm wast tijdens me reis. sinds dat ik thuis ben ligt die dan ook op zolder.
maar alleen in me slaapzak op het strand of gewoon ergens onder de sterrenhemel slapen is inderdaad een mooie herinnering.

het kriebelen ken ik had daar al snel weer last van toen ik thuis was. heb dan ook afgelopen jaar na ongeveer 2 maanden thuis besloten om weer op weg te gaan. ben nu dus bezig met het plannen van me volgende trip van minimaal 2 jaar, alleen zal ik onderweg wel moeten werken om het te kunnen verwezenlijken, maar dat is natuurlijk een leuke uitdaging. :roll:
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ron schreef:ligt er zekrs aan dat jullie dames zijn, niet in slechte zin hoor,
en bedankt he :lol:
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ook deze dame kent het kou probleem. 8)
Tjonge wat is het hier niet om uit te houden....brrrr

nu mag ik volgende week weer weg maar ik hou het weer daar nu al een week of 3 in de gaten en ze hebben nog geen droge dag gehad en het is "maar"14 graden....en dat op de evenaar!!!!

Ik bemoei me dus veel met Aroundtheglobe en dat helpt tegen de reiskriebels. Ben je toch nog bezig met je hobby terwijl je thuis zit 8)

ik moet zeggen trouwens dat ik mijn bed in eerste instantie helemaal niet zo lekker vond. veel te zacht :lol:
ik stond met rugpijn op. was blijkbaar gewend geraakt aan de harde planken in Laos
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Ik mag in de lente twee weekjes richting Japan, hoop dat het daar tegen die tijd ook iets warmer is dan nu, want daar ligt nu sneeuw!! brr!!

Waar ik trouwens bij thuiskomst ook last van had was het traplopen! Mijn kamer ligt op zolder, waarvoor ik veel trappen omhoog moet elke dag. Kennelijk had ik op reis juist die traploop-spieren, ondanks vele wandelingen, niet gebruikt! bizar!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hmmm, geen last van en ik woon 3 hoog :)

wat ik wel heel gek vond waren de muren. die kwamen zo op me af :lol:
serieus. wat zijn huisjes hier toch klein.
Ik heb veel gecampeerd in Oz en N-Z en toen we thuis kwamen hadden we echt het idee een miniatuur wereld in te stappen. Gangen in nederland zijn schouder breed.

Hostels zijn natuurlijk ook altijd ruim opgezet omdat je veel mensen moet huisvesten. Ik kreeg het een beetje benauwd van de muren

(japan...gaaf!! staat ook nog op de wensen lijst 8) )
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Japan is echt supergaaf, ben er nu twee keer voor korte tijd geweest en ben verslaafd aan het land inmiddels! Ben ook Japans aan het leren, vandaar :)
Plaats reactie