veilligheid Ecuador?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Leonie0504

veilligheid Ecuador?

Bericht door Leonie0504 »

Hallo,

ik ben van plan in mei naar Ecuador te gaan, eerst 1/2 wk Spaans leren en daarna rondtrekken om oa de Galapagoseilanden te bezoeken.
Inmiddels is er weer enige onrust ontstaan tussen Ecuador/Colombia, daardoor heb ik ff op de site van het Buitenlandse Zaken gekeken en ik schrok teg wel vd tekst die daarop staat (" In geheel Ecuador is sprake van toenemende geweldadige criminaliteit. Met name in Quito en Guayaquil zijn berovingen aan de orde van de dag. Extra oplettendheid is geboden bij het verlaten van een bank of geldautomaat." etc, etc)

ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn?????
gr Leonie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi Leonie

ik ga volgende week naar Ecuador. ook spaans leren
Een dochter van een vriendig van mijn moeder woont er ondertussen een aantal jaar. In Quito.
ik logeer daar de eerste 3 dagen. zij is inderdaad al meerdere keren overvallen. Zij geeft me als tip om na 19.00 uitsluitend taxi's te nemen in Quito .. €3.50 voor een ritje van een half uur.
En er zijn bepaalde routes met de bus die je ook overdag beter niet kunt nemen

ik zal je een update van haar tips geven wanneer ik daar ben.
Ze is overigens nog nooit echt met geweld beroofd. Dus als je gewoon zorgt dat je niet te veel bij je hebt valt het relatief mee

waar ga je spaans leren? ik zit er in Mei ook nog en ga eind mei naar Galapagos.
Heb je al geboekt? de goedkoopste boten zitten al vol. Die vriendin zit er al een tijdje voor me achter aan.

ik maak me trouwens niet al te veel zorgen om de huidige situatie. ik denk dat je hier alleen hinder van ondervind als je de grens met Colombia wilt oversteken. Ook zie ik hierom niet van de 1 op de andere dag een oorlog uitbreken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Leonie0504

@bolletjeom
bedankt voor je antwoord, dan zal het allemaal wel een beetje loslopen denk ik...
Ik heb verder nog helemaal nix vastgelegd, wilde dat dit weekend doen. begin toch wel beetje zenuwachtig te worden nu je zegt dat er voor n trip nd Galapagoseilanden nauwelijks nog boten zijn, moet dit weekend dus hard ad slag!
vwb de taalcursus wilde ik via Studytravel (waarschijnlijk) 1 wk in Quito en dan denk ik nog 1 wk n Jungle Amazon tocht doen.
waar ga jij de spaanse cursus doen?
heb je verder nog tips voor what 2 do in Ecuador?
bolletjeom
Reisexpert

leonie, ik verplaats je bericht even naar het hoofdstuk Zuid-Amerika

ik heb mijn lessen ter plekke geregeld. schooltje word deels door nederlanders gerund. ze helpen me ook met een vrijwilligersproject. Ze staan overigens aanbevolen door de LP
Ze hebben ook een reisburotje met kortingen voor studenten en die vriendin van me werkt daar 1 dag in de week en heeft dus de boten voor me uitgezocht.
de goedkope waren allemaal al weg

www.ecoletravel-ecuador.com
www.ecole-idiomas.com
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Gewoon uit de grensstreek met Colombia blijven, in Quito heel dicht bij de restaurtantje/barretjes gaan zitten (in de Mariscal wordt het een paar blokken verderop al link), en Guayaquil mijden: dat schijnt niet leuk te zijn en gevaarlijk. Er is weinig te zien in Guayaquil, en het schijnt dat "je precies moet weten waar je heengaat".
Leonie0504

bolletjeom schreef:leonie, ik verplaats je bericht even naar het hoofdstuk Zuid-Amerika

ik heb mijn lessen ter plekke geregeld. schooltje word deels door nederlanders gerund. ze helpen me ook met een vrijwilligersproject. Ze staan overigens aanbevolen door de LP
Ze hebben ook een reisburotje met kortingen voor studenten en die vriendin van me werkt daar 1 dag in de week en heeft dus de boten voor me uitgezocht.
de goedkope waren allemaal al weg

www.ecoletravel-ecuador.com
www.ecole-idiomas.com
thanx! ik heb inmiddels een ticket geboekt en ben in contact zowel met ecole travel als idiomas en heb daar wel n goed gevoel bij, dus dat moet goedkomen :)
Leonie0504

Erik schreef:Gewoon uit de grensstreek met Colombia blijven, in Quito heel dicht bij de restaurtantje/barretjes gaan zitten (in de Mariscal wordt het een paar blokken verderop al link), en Guayaquil mijden: dat schijnt niet leuk te zijn en gevaarlijk. Er is weinig te zien in Guayaquil, en het schijnt dat "je precies moet weten waar je heengaat".
ook jij bedankt voor je reactie, lijkt dat inmiddels eea wel meevalt en zal idd de grensstreek met Colombia vermijden!
bolletjeom
Reisexpert

Wat leuk Leonie!!
Dan zie ik je in Mei misschien!! want dan zit ik er nog...of je moet er net zijn in die 2 weken dat ik naar Galapagos ben

wie weet tot ziens!
Leonie0504

Ik heb deze wk n ticket geboekt, dus het is rond en ik ga; heb er ook onwijs veel zin in nu!!! ga in elk geval vanaf 5/5 een week Spaans volgen via Ecole Idiomas dus misschien dat ik je dan idd wel zie in Quito
Ben nu nog beetje ah puzzelen voor de verdere invulling vd reis, omdat ik sowieso ook nd Galapaos eilanden wil; hoe lang ga jij nd Galapagos eilanden?
bolletjeom
Reisexpert

ik zit 5/5 ook nog gewoon op school 8)
ik vertrek 20/5 naar de Galapagos voor 8 dagen. het is wel wat duurder maar met die 5 dagen trips kom je in mijn ogen bijna nergens.
Want ze zeggen wel 5 dagen maar dat is incl de dag dat je (laat) aankomt op het vliegveld end e dag dat je (vroeg) vertrekt vanaf het vliegveld.
Met 5 dagen blijft er efectief nog maar 3 dagen over en dat is niet veel.

Ik heb het via Ecole Idiomas geregeld. Ze hebben ook een reisburotje en je krijgt studenten korting. Vraag ze maar eens een vrijblijvende prijsopgaven van de verschillende boten.

mail me gerust als je tegen die tijd iets wilt afspreken. ik ken de weg er dan al een beetje...denk ik :wink:

groetjes rudi
Leonie0504

lijkt me n goed id!
wanneer vetrek je ri Ecuador? veel plezier alvast!!!
bolletjeom
Reisexpert

ik heb net mijn tas gepakt!!
druk weekend voor de boeg en maandagochtend veels te vroeg vertrek ik 8)
bolletjeom
Reisexpert

Hi Leonie

ik ben er!!!
hoorde van Nicole dat ze zit te wachten op je galapagos bevestiging.
je gaat er dus zelfs eerder heen dan ik!
Ik ben al op de school geweest. Ziet er leuk uit.
ga er vanmiddag soep maken. een speciale paassoep die maar 1 keer per jaar gemaakt word. leuk dat ik mee mag doen want ik begin officieel pas maandag met de lessen.
over Quito zelf ben ik nog niet heel enthusiast. Ik moet even wennen aan de veiligheidsmaatregelen. voel me toch wat kwetsbaar omdat ik helemaal alleen loop. Als ik zo op school zit kan ik natuurlijk veel vaker met mensen afspreken om dingen te doen.

Nicole is in de afgelopen 7 jaar 7 keer beroofd. statistisch gezien hoeven wij ons dus geen zorgen te maken want we zitten er geen jaar :)
toch moet je ''s avonds dus echt een taxi nemen al moet je maar 2 straten verder zijn. maar het is vrij goedkoop. $1 ofzo voor een kort ritje

vlieg je op Quito?? want ik heb wel wat last van de hoogte. is voor iedereen anders maar ik ben blij dat ik niet gelijk naar school hoefde. heb 2 dagen knetterende koppijn gehad.
Er zijn in de buurt van Quite wel een hele hoop leuke dingen te doen! ik heb met 2 maanden nog tijd te kort denk ik :wink:
Maf

Bericht door Maf »

Tnx voor de info.

Ik vlieg over 4 weken door naar Ecuador, en ben drie dagen in Quito. Ik lees veel slechte verhalen en ben er zelfs een beetje angstig van geworden; dus info van iemand direct daar is altijd mooi :)

Grtz,
bolletjeom
Reisexpert

dag Maf

bij mij is de angst nu een beetje weg. Dat is alleen niet omdat er geen reden voor is maar meer omdat je niet de hele dag bang kunt zijn.
in het donker loop je niet in Quito!! je neemt taxi´s van hostel naar stapgelegenheid. of je moet met een redelijk grote groep zijn.

stop je geld op verschillende plekken en laat vooral ´s avonds alles van waarde thuis

oja, je bent verplicht je te kunnen legitimeren maar een paspoort op je dragen is niet heel handig als je die niet kwijt wilt raken. een kopie mag ook maar je moet ook een kopie hebben van de pagina waarop staat tot wanneer je visum geldig is

als je een toertje door de stad wilt....mail me maar!
ik zit hier nog 3 maanden 8)
Plaats reactie