Vliegen naar Mexico op 18 mrt!!!

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Vliegen naar Mexico op 18 mrt!!!

Bericht door Jos »

Het is eindelijk zover, we hebben eindelijk tickets gekocht. Vliegen vanaf Brussel naar Cancun (ik weet het verschrikkelijk Amerikaans gebied, maar goedkoop om heen te vliegen) en vandaar gaat de grote reis beginnen.

Nou zit ik nog met 1 bezwaar, volgens de vliegmaatschappij is vliegen met een enkeltje geen probleem maar de mexicaanse douane kan vragen naar een retour ticket (die we niet hebben). Is het genoeg om te laten zien dat we genoeg geld hebben voor een retour ticket (bankrekeningafschrift) of om te vertellen dat we het land over land willen verlaten? Wat is jullie ervaring hiermee?

We vliegen overigens met Jetairfly, verschrikkelijk goedkoop (400 euro voor twee personen enkele reis is echt niks) dus is verwacht er niks van, maar de internet reviews zijn niet slecht. Iemand ervaringen met deze maatschappij? Maak me alsjeblieft niet te bang met allerlei doom verhalen :cry: :wink:
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik kan niets nuttigs zeggen over die airline.

Het belangrijkste is dat de baliemedewerkster van de airline je in het vliegtuig laat. Die kunnen je weigeren op de vlucht.
Eenmaal in Cancun kan je met een dag in Belize zijn. Misschien dat je terplekke een busticket online kan kopen als ze moeilijk doen.
De grote busmaatschappij heet ADO
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

bolletjeom schreef:Het belangrijkste is dat de baliemedewerkster van de airline je in het vliegtuig laat. Die kunnen je weigeren op de vlucht.
Ik heb speciaal daarvoor gebeld met de klantenservice en die heeft me toegezegd dat het de maatschappij niks uitmaakt, alleen dat mexico moeilijk zou kunnen doen.

Er zijn in Mexico ook een paar dingen die we willen zien / doen, zoals het Chitchen Itzka en de Copper Canyon trein. En we moeten een vrienden bezoeken in Colima en misschien La Paz, al is dat een rot eind van de route.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je moet gewoon een beetje geluk hebben.. In de LP staat bijv dat ze de ambassades hebben gesproken maar dat dit niet willen zeggen dat het niet hoeft voor het geval je aan de grens problemen krijgt. (dus ja officiel moet het). Het merendeel van de reizigers wordt er nooit om gevraagd maar je kunt net de douna beambte hebben die het wel doet.

Cancun komen zoveel toeristen en als je er gewoon een beetje netjes uitziet moet je echt wel heel veel pech hebben willen ze erom vragen.

Het hebben is trouwens ook nog wat anders dan het moeten laten zien. Bij mijn vlucht van Japan naar de USA vroegen ze of ik een ticket uit de USA had. Ik zei JA en dat was goed.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

de brutalen hebben de halve wereld (en het geluk is met de dommen) is zal dus wel brutaal en dom zijn als we aankomen :)

Ik zal eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om een busticket te boeken naar Guatemala. In elk geval heel erg bedankt voor de geruststellende antwoorden!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

boek een busticket naar Belize.....dat is veel dichterbij 8)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie