Thailand hoogseizoen?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
jasper85

Thailand hoogseizoen?

Bericht door jasper85 »

Ik kom zojuist van het tourist information center in Bankok af... die wilden gelijk mijn hele backpack vakantie in thailand volplannen :P Klopt het dat het hoogseizoen is en ik dus vroeg moet zijn met tours en trekkings boeken? Ik wil eigenlijk het liefste alles op het laatste moment boeken, zodat ik nog anders kan beslissen.

Een duikcursus op Koh Tao met nederlands sprekende instrukteurs bijvoorbeeld.. kun je dat op het laatste moment boeken of is er dan een groot risico dat het vol zit?

Jasper
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Jaja slimme jongens die tourist information centry.. Ben net 2 dagen uit Thailand en het is echt niet nodig van te voren alles te boeken.

Duiken bijv.. niet gedaan op Ko Tao maar op Ko-Phagnan. FF rondvragen 1 duikschool zat vol bij alle andere konden we nog mee.

Het zicht was trouwens erg slecht (1 duik maar 2m de rest 5-10m), schijnbaar niet normaal voor deze tijd van het jaar dus wellicht is het nu al beter. Zou dat wel ff checken voordat je aan je curus begint want je open-water met zo slecht zicht zou ik zelf echt niet doen, dan kan je beter naar de andaman kant gaan hier is het zicht nu wel tussen de 25-40 m. Je betaald alleen wel meer voor je OW.

Waarom wil je trouwens je cursus in het Nederlands doen? Ik heb het toentertijd (en nu AOW ook weer) bewust in het Engels gedaan. Als je op een fundive gaat het je meestal ook engelse divemasters en dan is het wel handig als je de engelse termen kent.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik was vorige week ook in Thailand. Ik heb het er wel eens drukker gezien.
Vooruit boeken heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.

voor duiken is in dit seizoen Andaman inderdaad beter. en er is zoveel keus dat je echt wel een duikschool moet kunnen vinden ...zelfs met Nederlands sprekende instructeur.
New Way op Ko Tao heeft/had een nederlandse instructeur.

Wanneer je hele speciale dingen wilt kan het zijn dat vooruit boeken nodig is. Ik denk dan aan homestays in afgelegen Hilltribe gebieden, 3 dagen een olifantencursus etc..... maar dat is waarschijnlijk toch niet wat je van plan bent

Het ENIGE dat ik wel vooruit zou boeken zijn nachttreinkaartjes!!
en dan niet weken van te voren maar toch echt wel minstens een volle dag. ik merk dat die steeds moeilijker te krijgen zijn (seizoen of niet)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jasper85

Bericht door jasper85 »

Ik heb uiteindelijk voor 3900 bath een hotelkamer voor 2 nachten in chiang mai(met airco en ontbijt) en een 3-daagse trekking geboekt. Ben ik nu afgezet? Welk eiland in de andaman zee raden jullie mij aan?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

als je aantal nullen klopt ben je afgezet 8)
oh, sorry...zie nu "en trekking"

tja, ik weet niet wat die normaal kosten.
Wat betreft budget accomodatie betaalde ik vorige week 300 baht voor een 2 persoonkamern in Chiang Mai.

Maar je moet zelf bedenken wat je over hebt voor iets. 3900 baht is ongeveer 86 euro. is dat veel? ach, voor 3 volle dagen vermaak plus een kamer met airco en ontbijt.
Valt mee. Maar het kan goedkoper. zeker wanneer je niet een trekking had gedaan vanuit Chiang mai maar vanuit bijvoorbeeld Pai

Maar geniet vooral en maak je niet te druk om het geld!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie