Reizen door Rusland

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Anne
Wereldreiziger

Reizen door Rusland

Bericht door Anne »

Hoi allemaal,

Ik was na aan het denken over een bestemming voor komende zomer, en al zoekende naar een goedkoop ticket naar maakt niet uit waar, kwam ik op Rusland uit.
Nu vraag ik me af hoe goed Rusland te bereizen is. Ik heb drie weken de tijd, dus niet bijzonder lang, maar streef er ook niet naar om het hele land te zien. Ik begreep alleen dat het nogal een lastig en corrupt land is waar je wordt afgezet bij het leven. Is dit echt zo of valt het allemaal wel mee?

Wie ow wie heeft tips voor mij?

Groetjes Anne
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik weet het niet helemaal zeker maar het leek lastig te bereizen toen wij er waren. dat was in 2004
je moest om uberhaubt een visum te krijgen een uitnodiging hebben van iets of iemand in rusland. je moet dus sowieso je eerste accomodatie vooruit boeken.
In Moskou is dat geen probleem. verder hoor ik wel mensen de trein nemen naar St. Petersburg en ook daar makkelijk accomodatie vinden.

Hoe toegankelijk de rest van het land is voor een toerist weet ik niet. ik heb het gevoel dat het allemaal niet zo eenvoudig is wanneer je geen eigen vervoer hebt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Dat van die uitnodiging had ik al gelezen ja, maar dat kan inderdaad via accomodatie (vanuit nl te regelen).
Bolletje, heb jij ook al door Rusland gereisd, of was dat in groepsverband?

Zijn er ook mensen die al ervaring hebben met het zelfstandig reizen door Rusland?

Groetjes Anne
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben met de TME door Rusland gereisd en ben gestopt in Irkuts, Krasnojarsk, Moskou en St Petersburg. De treintickets had ik vantevoren al geregeld (en ook de hotels), de rest heb ik ter plekke geregeld.

Vervoer binnen de steden is heel goed te doen. Zeker in Moskou, waar je de metro hebt met duidelijke kaarten. Excursies per 'public bus' naar sites buiten de stad vond ik in Rusland moeilijker te bewerkstelligen dan in andere landen, geen idee waarom.... Het zal deels de taal zijn, maar soms had ik ook wel een beetje het gevoel dat mensen geen moeite wilden doen om met niet-Russen te communiceren....

Wat ik tegen vond vallen aan Rusland zijn de extreem hoge entree-prijzen voor buitenladers. Voor elke kerk wordt zo 10 euro gevraagd (soms meer) en dat tikt behoorlijk aan!

Maar het culturele erfgoed van Rusland is erg mooi, en ik heb beslist ook geen spijt van mijn bezoek aan dit land.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

ik heb dus ook de transmongolie express gedaan en daarvoor moet je een ticket kopen voordat je in Rusland bent, Dit omdat je aan moetgeven welke grensovergangen je gaat gebruiken voor je visum.

We zijn met de trein naar moskou gegaan en hebben zelf een hostel geboekt. verder hebben we niet veel van rusland gezien behalve dan vanuit de trein.
In moskou konden we makkelijk onze weg vinden. We vonden het inderdaad ook behoorlijk prijzig daar.
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Ja die treinreis naar Beijing blijft toch ook wel trekken hoor... Misschien is dat ook nog wel een optie, en dan met één of twee tussenstops onderweg.

Enig puntje is dat ik dan tijdens de Spelen in Beijing aankom. Das misschien niet ideaal voor mijn budget, maar aan de andere kant misschien ook wel weer leuk.

Hebben jullie de trein zelf geboekt en de hostels en het visum, of samen met een organisatie als Joho? Is dat veel duurder dan zelf alles uitzoeken en regelen? Dat schijnt namelijk nogal een gedoe te zijn als ik het zo hoor...

Groetjes Anne
bolletjeom
Reisexpert

Joho heeft een aantal jaar geleden met ons proef gedraaid :)
ze verkochten de transmongolie tickets nog niet en die waren toen alleen te krijgen via tiara en koning aap. Ik heb toen contact gelegd met de opperhoofdmeneer van de kaart verkoop in Nederland maar hij mocht echt niet aan particulieren verkopen. Ik heb toen hem in contact gebracht met Joho en wij waren de eerste kopers.
Joho heeft geen bergen hoge provisie. de prijs klopte met de gewone prijs. Die man van het russische spoorwegen bureau in nederland heeft voor ons de visa geregeld. ietsje duurder dan wanneer je zelf naar de ambassades gaat ......maar wanneer je uitrekend wat het kost om op en neer te rijden naar de ambassades ( mongolie zit in belgie) dan denk ik dat dit toch duurder is en het kost je veel vrije tijd.

lees ook eens :
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/be ... si225.html
Plaats reactie