tickets ik word gek

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
muutjepu

tickets ik word gek

Bericht door muutjepu »

Hoi,
Ik probeer te ontdekken wat een goedkope route is. Ik wil eigenlijk naar afrika dan naar thailand en omgeving door naar India en dan weer naar nederland. Maar dan komen ze met advies dat ik een kant op moet reizen en amerika dan ook aan kan doen. Typ ik dat in komen ze weer met andere ideeen. Peru wil ik ook wel graag heen maar ik weet nu niet meer hoe en wat. Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan uitzoeken want ik word niet goed! (na 16 keer de data en plaatsen enz invullen) Ben ook naar googbookers gegaan maar dat was echt een aanfluiting. Nou ja het is maar waar je je druk om kan maken he?
Tjap Tjoy Muriel
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dat je gek word van het zoeken naat tickets is een gegeven! 8)
daarvoor ben je buidgetreizger geworden! volhouden ! je kunt het!!

anyway, wat je wil zal bijna niet goedkoop kunnen. laten we dat voorop stellen. Afrika is nu eenmaal prijzig om op te vliegen. maar vooral duur om vanuit te vertrekken wanneer je niet een standaar retourtje hebt. hetzelfde gedlt voor Peru.

een RTW ticket zou wel eens uitkomt kunnen bieden maar dan moet je dus inderdaad wel in 1 richting reizen.
Ik vind zelf het RTW ticket overzicht van http://www.worldticketcenter.nl prettig.
gewoon om je een idee te geven wat je met de verschillende tickets kunt doen.

bij ons hoofdstukje over RTW tickets staan meer links:

vliegen vanaf Bangkok naar Zuid-afrika is verrassend goedkoop met Emirates. misschien ook wel vanuit nederland?
Ik weet dat een aantal india gangers met LTU Vanaf Duitsland vliegen. misschien daar eens kijken. losse tickets combineren kan ook goedkoop uitpakken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Zelf vind ik het ook altijd verschrikkelijk om naar tickets te zoeken, maar wel weer een kick als je wat vind tegen een scherpe prijs.

Het vreemde vind ik dat het altijd zo lastig gemaakt word om een zo goedkoop mogelijk ticket te vinden. Waarom is het zo ingewikkeld om alleen je bestemming op te geven een periode waarin je kunt vertrekken en dat hij dan gaat zoeken in een straal van x kilometer van waar je woont wat de beste optie is (aantal kilometers omdat het soms goedkoper is om vanaf duitsland te vliegen i.p.v. nederland)

Ook zou dan ten alle tijden het laagste ticket prijs in beeld moeten komen zodat je weet dat als je een andere periode vertrekt je het tegen die prijs kunt doen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Marco

kijk dan eens op www.skyscanner.net

hier kun je vertrek uit Nederland "alle luchthavens" invoeren. dan je bestemming helemaal open laten ( alleen continent kiezen) en een hele maand als zoek range geven.
Ideaal wanneer je nog niet weet waar je heen wilt maar gewoon een overzicht wilt van de goedkoopste opties.
Dit kan je daarna herhalen voor vertrek uit duitsland.

Zo ben ik eens met een vriendin terecht gekomen in Madrid omdat dit de allergoedkoopste bestemming bleek :D
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie