Nepal, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Indonesie, Aus

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Laurien

Nepal, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Indonesie, Aus

Bericht door Laurien »

Ik ben nu bezig met het voorbereiden van een uitgebreide reis:
ik vlieg op Kathmandu in Nepal, waarna ik een maand een co-schap loop in Nepal. Daarna reis ik door Bangkok en dan wil ik via het noord-westen bovenlangs naar noord Laos. Dan wil ik doorreizen naar het noorden van Vietnam om vervolgens naar het zuiden af te dalen. Daarna wil ik het zuiden van Cambodja zien en dan vliegen naar Indonesie.
Aangezien mijn zus gaat emigreren naar Australie ga ik daar ook een paar weken op bezoek.

Ik ga hier 6 maanden over doen: is dit reeel?
Nog tips wat ik absoluut niet mag missen onderweg?

Verder heb ik nog vragen over visa (het is ook altijd hetzelfde). Ik heb de FAQ al gezien en ik heb met het visumbureau gebeld. Het schijnt dat ik voor elk land een bewijs moet regelen dat ik op een vastgelegde datum het land weer uitben. Ik snap er nog vrij weinig van. Ik wil namelijk van Thailand tot Cambodja over het land reizen en niet te veel vast willen leggen. hoe zit dit dan?
Ik weet al wel dat als ik naar Australie wil dat ik al mijn ticket naar Nederland vast moet leggen, maar dat was ik al van plan.

Ik hoop wat tips te mogen ontvangen =)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Nepal, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Indonesie, Aus

Bericht door bolletjeom »

Het leven is helaas niet meer zo losjes als we zouden willen. Met name wanneer je een vlucht neemt en gebruik wil maken van een Visum on arrival zal je bewijs moeten hebben wanneer je het land weer gaat verlaten.
Heb je dit niet dan weigeren ze je mee te nemen op de vlucht.

Voor thailand kan je dit ondervangen door van te voren een visum te regelen want met een visum op zak mag je wel in stappen. Laos haal je gewoon aan de grens een visum daar vragen ze niets. behalve dat ze vinden dat je weer het land uit moet zijn na een bepaald aantal dagen. Voor Vietnam heb je wel een visum nodig voor je bij de grens op komt dagen ...én.... ik weet niet of je die in laos kunt regelen?!?!? zoek dit even goed uit. Kan zijn dat je die in bangkok moet scoren of in laos een andere route moet nemen dan je nu in gedachte hebt.
Visum voor cambodja haal je aan de grens of in HCMC wanneer je met een tourtje via de mekong de grens over wil.
Wanneer je daarna weer aan de landsgrens van Thailand staat krijg je een visum voor maar 15 dagen. Hoe daar rekening mee in je planning
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Re: Nepal, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Indonesie, Aus

Bericht door Jenny »

Precies, voor Thailand zul je een bewijs moeten hebben dat je het land verlaat. Heb je dat niet, dan moet je vantevoren een visum regelen. Voor Vietnam moet je vantevoren een visum regelen. Voor Indonesië moet je een bewijs hebben dat je het land verlaat.

De route die je beschrijft zou je in 6 mnd kunnen doen. Denk aan 2 wkn Thailand, 3 weken Laos, 4 wkn Vietnam, 2 wkn Cambodja en 4 wkn Indonesië. Van Cambodja rechtstreeks naar Indonesië zal wss niet lukken, maar je kan wel met Air Asia naar Kuala Lumpur vliegen en dan verder naar Indonesië. Of je gaat terug naar bkk, en vliegt dan verder.

Wat je niet wil missen verschilt van persoon tot persoon. Lees eens de routes van een organisatie voor rondreizen, dan weet je wat er in een land te doen is. Lees reisverhalen van reizigers, bv van Bolletje om (post hierboven) of van mij (zie handtekening onder de post). Of lees eens een van de andere routedraadjes op dit forum, of een reisgids.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie