Afstanden Down Under

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Gast

Afstanden Down Under

Bericht door Gast »

Hallo, hallo allemaal.
Ik heb een vraag. In oktober dit jaar vertek ik voor 6 maanden naar Australië in februari komt een vriendin mij achterna gereist en samen willen we graag met een (gekochte) auto 3 maanden gaan rondreizen. We vinden het erg moeilijk om de afstanden in te schatten en wat we in 3 maanden kunnen halen. Hoe lang doe jer er bijvoorbeeld over om van Adelaide naar Alice Springs te rijden. Het liefst willen we samen van Adelaide, via Alice Springs en Rockhampton naar Brisbane en eventueel Sydney reizen. Is dit te halen? Wie heeft ervaring met het reizen met een auto door Aussi en kan mijn vraag beantwoorden. Alvast bedankt.
Groetjes, Eveline.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi ??

Wat je zou kunnen halen en wat je wilt halen per dag aan kilometers is vooral de vraag. lees dit verhaal eens daar staat namelijk beschreven wat je ongeveer af legt, wat je ongeveer moet kopen etc etc.

Ik zou zeker niet te veel kilometers inplannen want zoals de meeste zul je niet alleen veel willen rijden maar ok veel willen zien. Wij zijn in 5 weken van Cairns ( noorden ) naar darwin kakadu alice springs adelaide kangaroo island en melbourne gereden. Erg vermoeiend maar zeker wel te doen. De grootste afstand die wij met een bus hebben afgelegd is iets van 900 km. Ik heb alles zelf gereden en dat is qua afstand ongeveer 10.000 km. Als je kijkt bij de informatie bij alles over dan staat er ook een linkje naar een kilometer tabel.

Ik hoop dat dit voldoende antwoord is op je vraag!
Eveline

Bericht door Eveline »

Thnx, daar kan ik zeker wat mee.

groetjes
shelby

afstand

Bericht door shelby »

hoi...ik denk dat t zeker te halen is hoor....tussen adelaide en alice springs zijn maar een paar mooie parken te bezoeken...
ik zelf ben in 3 maanden van darwin naar alice springs naar port augusta richting perth en zo via de westkust weer naar darwin gereden en heb echt alles wat te gek was gezien...
eliart

Re: Afstanden Down Under

Bericht door eliart »

Anonymous schreef:Hallo, hallo allemaal.
Ik heb een vraag. In oktober dit jaar vertek ik voor 6 maanden naar Australië in februari komt een vriendin mij achterna gereist en samen willen we graag met een (gekochte) auto 3 maanden gaan rondreizen. We vinden het erg moeilijk om de afstanden in te schatten en wat we in 3 maanden kunnen halen. Hoe lang doe jer er bijvoorbeeld over om van Adelaide naar Alice Springs te rijden. Het liefst willen we samen van Adelaide, via Alice Springs en Rockhampton naar Brisbane en eventueel Sydney reizen. Is dit te halen? Wie heeft ervaring met het reizen met een auto door Aussi en kan mijn vraag beantwoorden. Alvast bedankt.
Groetjes, Eveline.
Hoi Eveline,

Bedenk je, australie is ongeveer zo groot als west-europa. Dus behoorlijke afstanden. Adelaide naar Alice Springs is ongeveer 1600 km. Maar wil je het allemaal precies weten ga dan naar:

Succes en veel plezier.
Plaats reactie