Dagbudget vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Globetrot
Reisexpert

Dagbudget vietnam

Bericht door Globetrot »

Volgende zomer gaan m'n zoon van 8 en ik een maand naar Vietnam. De tickets zijn al gekocht. We willen graag een heleboel zien en doen. Op de reisinfosite stond, dat je met 20 euro pppd in principe niet op je centen hoeft te letten. Klopt dit nog steeds?

Ben erg geïnteresseerd in tips over wat in de maand juli leuk is om te doen en wat het kost.
lucy122
Reiziger

Re: Dagbudget vietnam

Bericht door lucy122 »

Hoi,

Ik heb van 18juli t/m 9 augustus rondgereisd in Vietnam voor €22,50 pppd. We waren met z'n tweeën. We hebben alles gedaan wat we wilden doen (bv: twee duiken gemaakt) en geslapen in redelijke hotels (we reizen redelijk low-budget normaal). Reizen deden we met de bus of met de trein en is allemaal ter plekke goed te regelen!
(Hanoi, Halong bay, Hue, Hoi An, Natrang, Dalat, Mui Ne, Ho Chi Minh, Can Tho)

Als je nog vragen hebt laat maar weten!!
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ja hoor, is zeker goed te doen! Ik had een budget van 15 euro per dag en heb veel kunenn doen.. surfen, excusies, 3 daagse tocht door mekong delta & halong bay... enz!

Hoogtepunten van Vietnam vond ik Sapa, Hoi An, Chu Chi tunnels bij HCMC, Hanoi en Halong Bay. De maand waarin je reist maakt verder niet veel uit. Wel is het in onze zomer ook echt zomer in het noorden van vietnam, wat betekent dat de rijstvelden groen zijn en je kan genieten van het weer in halong bay. Ik was er in de winter, rond de 12 graden en de rijstvelden waren toen alleen maar blubberig en er hing overal mist (Sapa, Halong Bay).

Veel plezier!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Dan hebben wij toch iets fout gedaan!! Zijn naar Sapa geweest, Halong bay, perfume pagoda, Tam Coc.. (Allemaal geweldig!! (pefume pagoda niet zo speciaal, maar de rest zeker!! En zo'n dagtourtje naar Tam Coc (droge Halong Bay) bijvoorbeeld kun je al krijgen vanaf zo'n 12 a 15 dollar, wel afdingen he!) Als je elke dag iets wil doen, lekker wil eten, niet te low budget wil slapen, souvenirs wil kopen, dan ben je net als wij wel 30 euro kwijt. Maar als je de ene dag wel iets doet en de andere niet, dan kun je het wel uitbalanceren dat je minder kwijt bent. Wij waren er maar 11 dagen. We hadden het grootste deel van de tijd een hotel van 15 dollar (7,5 dollar p.p. dus) Maar de nachttrein naar Sapa is al erg duur! We zijn ook langs heel veel tourbureau's gegaan met een schriftje om de prijzen op te schrijven van; wat heb jij te bieden? (Ze gaan erg laag dan trouwens, ze concurreren heel erg met elkaar! Dan vragen ze je schriftje van oh wat boden zij dan? En dan gaan ze lager, of ze bieden je een gratis nacht in hun hotel aan..) Het ligt echt aan de persoon. Wij verbleven t grootse deel vd tijd in Hanoi, vanuit ar boekten we de tours.
Plaats reactie