Van China naar Vietnam en weer terug naar China
Van China naar Vietnam en weer terug naar China
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje mbt mijn reisschema:
Guangzhou China (1 maand) - Vietnam (2/3 weken) - Guangzhou China (2 weken) - Hongkong (paar dagen)- Thailand (3 weken)
Vraag 1: Wat voor visum moet ik aanvragen voor China als ik binnen 2 maanden (na vietnam) weer terugkeer naar China? Moet ik de 2e keer dan weer opnieuw een visum aanvragen?
Vraag 2: Kan ik vanuit China makkelijk over land naar Vietnam en waar moet ik een visum aanvragen voor Vietnam? Kan dat in Guangzhou of kun je het visum al in NL aanvragen, zo ja, hoe lang is dit geldig?
Vraag 3: Kun je makkelijk vanuit Hongkong naar Thailand vliegen en waar/wanneer moet ik mijn visum voor Thailand regelen?
Alvast bedankt voor het lezen van mijn hele verhaal :-D
Groetjes, Anne
Ik heb een vraagje mbt mijn reisschema:
Guangzhou China (1 maand) - Vietnam (2/3 weken) - Guangzhou China (2 weken) - Hongkong (paar dagen)- Thailand (3 weken)
Vraag 1: Wat voor visum moet ik aanvragen voor China als ik binnen 2 maanden (na vietnam) weer terugkeer naar China? Moet ik de 2e keer dan weer opnieuw een visum aanvragen?
Vraag 2: Kan ik vanuit China makkelijk over land naar Vietnam en waar moet ik een visum aanvragen voor Vietnam? Kan dat in Guangzhou of kun je het visum al in NL aanvragen, zo ja, hoe lang is dit geldig?
Vraag 3: Kun je makkelijk vanuit Hongkong naar Thailand vliegen en waar/wanneer moet ik mijn visum voor Thailand regelen?
Alvast bedankt voor het lezen van mijn hele verhaal :-D
Groetjes, Anne
Re: Van China naar Vietnam en weer terug naar China
Je zou in nederland een multiply/double entree visum voor china kunnen regelen. In dit geval kan je met hetzelfde visum ook de 2e keer weer naar China.
Een visum voor vietnam is standaard 30 dagen en moet je van te voren aanvragen. Er schijnen ook drie maanden visums te zijn maar waar je die kan regelen weet ik niet.
Als je op thailand vliegt krijg je een visum op het vliegveld.
Kijk ook eens bij de reisinformatie van deze landen bij visum daar staat al deze info ook.
Een visum voor vietnam is standaard 30 dagen en moet je van te voren aanvragen. Er schijnen ook drie maanden visums te zijn maar waar je die kan regelen weet ik niet.
Als je op thailand vliegt krijg je een visum op het vliegveld.
Kijk ook eens bij de reisinformatie van deze landen bij visum daar staat al deze info ook.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reiziger
Je kan voor China een double-entry aanvragen door bewijs van tweede entry, bijvoorbeeld door vlucht/ reisschema, bij de aanvraag te voegen.
Voor Vietnam kun je in Nederland een visum voor 30 of 90 dagen aanvragen
(dus even termijn van aanvraag en aankomst in Vietnam berekenen voor je de aanvraag doet)
Als je niet langer dan 30 dagen als toerist in Thailand verblijft, de dag van aankomst en vertrek meegerekend, en een retourvlucht hebt geboekt binnen 30 dagen, heb je geen visum nodig. Heb je een enkele reis of een open ticket, dan heb je altijd een visum nodig.
Voor Vietnam kun je in Nederland een visum voor 30 of 90 dagen aanvragen
(dus even termijn van aanvraag en aankomst in Vietnam berekenen voor je de aanvraag doet)
Als je niet langer dan 30 dagen als toerist in Thailand verblijft, de dag van aankomst en vertrek meegerekend, en een retourvlucht hebt geboekt binnen 30 dagen, heb je geen visum nodig. Heb je een enkele reis of een open ticket, dan heb je altijd een visum nodig.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
Sorry voor de late reactie maar super bedankt voor jullie input!
Groetjes, Anne

Groetjes, Anne