Ticket Ecuador

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Carla
Vakantieganger
Contacteer:

Ticket Ecuador

Bericht door Carla »

Hoi,

Heeft iemand ervaring in het boeken van een ticket naar Ecuador?
Is er een gunstige periode waarin het goedkoper is?
Voordelige maatschappij???

Tot nu toe valt mijn zoektocht wat tegen :S

Ben benieuwd.

Gr. Carla
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

ik ben niet bekend met deze maatschappij, maar het Spaans Air Comet vliegt op Quito voor een redelijke prijs, ca 800 euro voor een retour (februari weg, maart terug om even te testen). American Airlines komt nu met de goedkope dollar ook wel redelijk goed uit de bus, rond de 1100 USD voor een retourtje, dus net onder de 750 euro. Beide zijn echter wel vanaf madrid, maar met een city hopper als Easyjet ben je daar voor een prikje.

Wat is je budget, hoe wil je vliegen, enkele reis of retour en hoe lang wil je weg?

de links natuurlijk:

http://www.aa.com/
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

800 euro ben je al gauw kwijt.
Groet,

Sjaak
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Je zou eens bij avianca kunnen kijken. Ze vliegen van Madrid via bogota naar quito. Prijs was 198 euro voor een vlucht. Met taxes e.d kwam volgens de site de prijs van een retourtje op iets meer dan 600 euro uit.

Het is wel een promo actie. Maar volgens de site zou het gewoon moeten kunnen, als je niet langer als 1 maand blijft.
Jos H

Bericht door Jos H »

Sorry Carla, maar 'breek even in' in je topic, om ook een vraag over vliegen naar Equador beantwoord te krijgen en misschien zit je ook met de zelfde vraag.

Ben van plan begin volgend jaar naar Equador af te reizen en vervolgens 6 maanden door Zuid Amerika rond te reizen (zou ook korter kunnen zijn als ik voortijdig door m`n budget heen ben). Nu ben ik niet van plan een heel strak schema te volgen dus weet ook niet vanaf welk vliegveld in welk land ik weer terug naar Nederland zal vliegen. Zou dus graag willen weten wat voor opties dit me geeft. Is het bijvoorbeeld mogelijk om een enkele reis Quito te boeken en vervolgens vanuit een ander land weer een enkele reis Amsterdam/Madrid te nemen? Of mag je à¼berhaubt Equador niet in als je niet over een retourticket beschikt?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zit met precies hetzelfde!!!

ik wil mid maart naar Ecuador en daar 2 a 3 maanden blijven!
(iemand trouwens idee of dat visum technisch mogelijk is?)

Anyway. de dochter van een vriendin van mijn moeder (jaja) woont in Quito en vliegt 2 a 3 keer per jaar op en neer en moet op haar budget letten.
Zij gaat meestal met continental of Iberia maar soms heeft de KLM betere deals
Mijn vriend is aan het zoeken geweest en zond me de volgende mail:
Hier de vluchten die ik heb gevonden.
KLM= 1234,50
Continental= 1043,70
Iberia= 1071,53
LAN= 1032,90
Vluchten onder de 100 euro zijn er niet. Dit komt omdat in Nederland per 1 januari de belastingen omhoog zijn gegaan.
.

dus........ :(
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Carla
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Carla »

Dank voor de suggesties!

Ik wil inderdaad naar Quito om dan verder te reizen naar Peru en dan naar Australië. Dus ben benieuwd of dat nog andere suggesties oplevert
Ik ga iig weer even met frisse moed verder zoeken :)

Bolletjeom:
Je kan 90 dagen op het visum vertoeven. Aldus de visumdienst. Je krijgt het visum als je daar aankomt.

Het zal de belasting weer es niet zijn ;)
Maf

Bericht door Maf »

Via Tunafish kan je ook wel goedkope tickets regelen. Ik vlieg in April heen en in Mei terug voor onder de 1000 euro. (Iberia)
bolletjeom
Reisexpert

tunafish....normaal gesproken ben ik vrij enthusiast over ze....maar ik wacht nu al 2 weken op antwoord en heb ze al 3 keer daar aan herinnert :(
hoop(te) inderdaad ook dat ze voor mij een goed ticket konden regelen.
Gek genoeg was hun eerste quote niet onder de 1000 euro en wel met Iberia....
ach, ik wacht nog heeeeel eventjes af of ik antwoord krijg
bolletjeom
Reisexpert

Ha!!! heb antwoord van Tunafish!
Mijn ticket is inderdaad ook onder de 1000 euro...ZONDER TAX !!!! :?

Ticket met iberia is
Tarief:€ 910,- p.p.
Tax € 252,- p.p.
reserveringskosten € 25,- p.p. (incl. Vliegticket Garantie)

De totale reissom bedraagt € 1187,- (op basis van 1 pers.).
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Visum? Je krijgt in bijna alle landen in ZA automatisch 90 dagen. Ook in Ecuador dus. Uitzonderingen: Colombia: 60 dagen. Bolivia krijg je aan de grens 30 dagen, moet je met paspoort kopietjes naar een immigratiekantoortje in een of andere stad (La Paz, Cochabamba, Sucre; in bijna alle grote steden volgens mij), en dan verlengen ze het tot 90 dagen.
Plaats reactie