zoals velen hier zijn wij ook van plan om volgend jaar(zomer) te gaan reizen. Het plan is nu alst volgt:
1a2 maanden India
4a5 maanden Austalie
2 weken Bali (bijkomen op strand hehe)
in totaal willen we 6 maanden weg. In Australie is het plan om een auto/van te kopen, daar kom ik later op terug.
Nu hebben we een aantal vraagjes. Ten eerste heb ik even snel een kostenplan vooraf gemaakt. Aangezien we niet alle tijd hebben om te werken(maar wel SUPERGRAAG weg willen), hebben wij een minimaal budget..
Tickets: €1480,- p.p. (al een offerte)
Verzekering €200,- p.p.
Wekvisum a €110,- p.p.
Overige kosten €200,-
Totale som +/- €2000,-
De vraag is of ik nog belangrijke kosten over het hoofd zie..?
Misschien het openen van een bankaccount over there?
Wat we al schreven, we zijn van plan een busje o.i.d. aan te schaffen.
Ik weet ondertussen wel hoe het zit met registratie.. maar hoe zit het met verzekeren? Kan je verzekeringen overnemen? En hoeveel betaal je ongeveer voor bv een Ford Falcon voor 4maanden? En welke andere kosten (buiten benzine en reparaties) kan ik nog verwachten?
Een andere vraag.
Aangezien we rond juli/augustug in australie aan zullen komen, zullen we moeten kijken naar de weersomstandigheden. De plannen nu zijn om langs de Oostkust te gaan touren.. De vraag is nu of het verstandig is om van noord naar zuid te reizen of juist andersom?
Daarnaast nog een vraagje over het overnachten met een busje. Op campings kun je natuurlijk altijd overnachten.. maar er is ook genoeg mogelijkheid om wild te camperen. Dit heeft toch geen kosten? En is daarvoor veel gelegenheid? (ivm kosten

De laatste vraag!
€3200,- zullen wij wel op onze rekening moeten hebben, maar stel we hebben dit geleend, dus kunnen we niet allemaal uitgeven, is het mogelijk om met zoiets als €1200,-(auto al bijgerekend) te beginnen, dan te gaan werken maar natuurlijk niet TE veel..?
hebben al suuuuuperveel aan jullie site gehad, echt geweldig! Hoop dat jullie mij ook verder kunnen helpen, zodat we snel ons mooie reisje kunnen boeken!
Alvast bedankt!!!! Cheers,
Kristian & Marit
ps. geweldige tips zijn altijd welkom

damn wat veel getypt..