thailand en buurland?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
joostheije

thailand en buurland?

Bericht door joostheije »

hallo,
Mijn plan is om ongeveer 2 maanden te gaan backpacken in ieder geval door thailand en een buurland maar welk land kunnen jullie mij aanraden dit zal mijn eerste keer worden met backpacken.
Graag had ik ook een vraag wat de kosten ongeveer zullen gaan worden thailand kan je met 20euro per dag doen als het goed is maar zitten daar dan ook alle trips bij? duiken was ik niet van plan.
Wat zijn de kosten ongeveer in exclusief vliegen en inentingen heb ik allemaal al laatst naar uganda moet je ze allemaal hebben haha.

alvast bedankt.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: thailand en buurland?

Bericht door Tikva »

Het hangt allemaal af van je eigen interesses. Zelf vindt ik Laos het leukste land en zou dat combineren met Thailand.Maar als je veel van archeologie houdt dan mag je Ankor in Cambodja eigenlijk ook niet missen. Wil je veel tijd spenderen in Zuid-Thailand op de eilanden dan zou je kunnen kiezen voor Maleisie omdat dat dan het meest dichtbij is.

Zelf zou ik kiezen voor 4 weken thailand, 4 weken cambodja of als je meer van thailand wilt zien (ook de moeite waard) 6 weken thailand en 2 weken Cambodja.

Laos (met uitzondering stukje luang prabang naar vientianne) is nog goedkoper dan Thailand. Cambodja is vergelijkbaar met thailand, al moet je rekening mee houden dan Ankor wel een flinke hap uit je budget zal zijn.
In thailand hoef je weinig trips te doen, maar af en toe iets zoals bijvoorbeeld een dagtripje naar de erwan watervallen in kanchanburi, snorkelen etc is te doen binnen je budget. Voor dure activiteiten zoals fietsen in bangkok, en meerdaagse trips moet je wel wat extra reserveren.
In je eentje geef je ook makkelijker wat meer uit omdat je meestal voor een kamer betaald en niet voor een bed. Dus ik zou wel zorgen dat ik genoeg reserve achter de hand heb en je niet blindstaren op die 20 euro per dag.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik zou ook zeggen om dit te combineren met laos of cambodja. In thailand kan je je gerust vermaken voor 6 weken.
Eten en slaping is goedkoop en openbaar vervoer ook...aar zorg dat je zeker nog reserve hebt want anders kan dit je vakantie wel verknoeien.
Je kan altijd proberen om een kamer te delen met iemand anders die alleen reist, maar di(t zal niet altijd lukkken en moet je ddan ook echt wel willen.
joostheije

zaratoestra schreef:Ik zou ook zeggen om dit te combineren met laos of cambodja. In thailand kan je je gerust vermaken voor 6 weken.
Eten en slaping is goedkoop en openbaar vervoer ook...aar zorg dat je zeker nog reserve hebt want anders kan dit je vakantie wel verknoeien.
Je kan altijd proberen om een kamer te delen met iemand anders die alleen reist, maar di(t zal niet altijd lukkken en moet je ddan ook echt wel willen.
oke en als je een visa hebt gekregen in thailand dan kan je naar laos of cambodja maar dan krijg je het visum ook toch gewoon? en dan kan je later weer gratis een visa krijgen voor thailand?
het duurt nog wel even een poosje voordat ik ga maar moet wel makkelijk natuurlijk om te weten wat het allemaal ongeveer gaat kosten.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je kunt zowel voor Laos als voor Cambodja een visum voor een maand aan de grens krijgen. Wanneer je dan weer terug gaat naar thailand krijg je een visum voor 15 dagen voor thailand aan de grens. Je moet dus wel even slim plannen, dus je lange tijd in thailand eerst (met het vliegtuig krijg je namelijk 30dagen).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
joostheije

Tikva schreef:Je kunt zowel voor Laos als voor Cambodja een visum voor een maand aan de grens krijgen. Wanneer je dan weer terug gaat naar thailand krijg je een visum voor 15 dagen voor thailand aan de grens. Je moet dus wel even slim plannen, dus je lange tijd in thailand eerst (met het vliegtuig krijg je namelijk 30dagen).
Oke alvast bedankt Tikva
Zou je misschien een inschatting kunnen geven als ik naar laos en thailand wil en alle hoogte punten wil bekijken van de landen? zelf heb ik er geen problemen mee om lowbudget te reizen misschien heel af en toe in hotelletje om even bij te komen haha.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ik zou naar Laos gaan als ik jou was.

Wat betreft 20 Euro per dag: goedkoop verblijf 200 Baht per dag, goedkoop eten 300 Baht per dag, is bij elkaar 12-13 Euro. Dan blijft er weinig meer over voor extra's zoals reizen, uitstapjes e.d.
joostheije

stevenl schreef:Ik zou naar Laos gaan als ik jou was.

Wat betreft 20 Euro per dag: goedkoop verblijf 200 Baht per dag, goedkoop eten 300 Baht per dag, is bij elkaar 12-13 Euro. Dan blijft er weinig meer over voor extra's zoals reizen, uitstapjes e.d.
Hey steven.
Oke maar met een bedrag van 1800 euro zou je dan kunnen overleven in thailand en laos allebei voor 4 weken?
Alvast bedankt voor je reactie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ja hoor met dat bedrag moet echt prima lukken, dan heb je meer dan genoeg ruimte voor dagtrips en achter de hand. In 4 weken kan je natuurlijk nooit alle hoogtepunten van een land zien, Laos is wat kleiner en je kunt daar in 4 weken van het noorden naar het zuiden reizen (of omgekeerd) en dan een heel mooi beeld van het land krijgen. In thailand zal je meer moeten kiezen wat je wilt zien. Kijk voor tips hierover eens bij de reisinfo van beide landen.
joostheije

Maar hoe lang is het mogelijk om door thailand en laos te backpacken als je gewoon beetje low-budget leeft, met een bedrag van 1800?
Want ik lees net dat iemand het voor 4 maanden zou kunnen redden met 1200.
Maar kan je met het bedrag van 1200 dan wel alle excursies doen?
alvast thanks
zaratoestra
Reisexpert

goh, tja, dat hangt helemaal van jezelf af.
Op onze reizen mensen tegengekomen die zich verplaatsen maar dan geen 1 euro willen betalen voor iets omdat ze dit teveel geld vinden.
Ook mensen tegengekomen die de ganse markt aflopen om iets te eten te vinden van 40 cent terwijl het meeste bv. 60 cent was ofzo.

Je maakt het zo gek als je zelf wil...maar je moet natuurlijk nog een beetje aangenaam reizen ook he. Alcohol is iets waarmee je je dagbudget serieus de hoogte kan in doen schieten.
De dagen waarop je reist verbruik ook minder dan dagen waarop je ter plekke blijft. Hoe trager je reist hoe minder je opdoet. Hoef je niet perse gehaast een taxi, tuktuk te nemen. Kan je langer dan 1 of 2 nachten ergens blijven en een fijnere prijs bedingen.

Ik denk dat je gewoon nu moet beginnen sparen en je prioriteiten stellen. Ga gewoon uit van een gemiddeld 'verteerpatroon' en zorg dat je daar genoeg geld voor hebt. Ter plekke kan je nog steeds flink uit je doppen kijken om de kosten zo te drukken. Ik vind dat wanneer je je helemaal blind kijkt om bv. 1200 euro voor 4 maand je wel eens serieus bedrogen zou kunnen uitkomen.
zaratoestra
Reisexpert

Wou gewoon nog eens zeggen dat je in Nederland/ Belgie snel geld kan verdienen door bepaalde dingen niet te kopen... bv. cocktail = 6 a 7 euro, boterhammen meenemen naar werk/school ipv broodje, geen cinema bezoek maar film thuis kijken, minder uit eten gaan, geen kleren meer kopen...
Op die manier zou je ervan verschieten hoeveel je spaart.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

joostheije schreef:Want ik lees net dat iemand het voor 4 maanden zou kunnen redden met 1200.
Uuh die iemand wil ik wel eens spreken dan, dat budget is namelijk echt niet realistisch.. ja als je altijd de goedkoopste kamer neemt, op straat eet, bijna niet verplaats, nooit een drankje drinkt en nergens naar toe gaat.

Een normale gemiddelde backpacker kan met 1200 euro voor 2 maand een heel eind komen maar echt niet alle excursies die je zin in het doen. Kijk eens bij de reisinfo als je ziet dat een kookcursus al 20 euro kost (dus je hele dagbudget met 1200 voor 2 maand) dan moet dat geld toch ergens vandaan komen.
joostheije

Oke harstikke bedankt voor de reacties allemaal volgens mij kom ik er zo wel aardig uit met de kosten haha.
Nog even backpack en alles kopen heb ik dat alvast in huis. Welke backpack raden jullie mij aan voor 6 weken.
Nou maar gaan sparen en volgend jaar maar gaan heb ik pas het geld haha.
Plaats reactie