route te doen in 40 dagen?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
xJeanine

route te doen in 40 dagen?

Bericht door xJeanine »

Hoi Allemaal,
Moet echt knopen gaan doorhakken ;)
Heb van 7 juli t/m 17 augustus een ticket Bangkok

Heb nu dit in mijn hoofd;

Bangkok --> Ayuttahya --> nachtrein naar Chinag Mai --> Chiang Rai --> Huay Xai --> met de boot naar Lang Prabang; hoe dan verder? dacht eraan vanuit daar richting Hanoi, Hoi An, Ha long bay

Ticket van hanoi naar Siem reap en dan daar Angkor Wat, Tonle Sap
en net wat ik daarnaast nog red (bokor national park, battambang, Yeak laom)

en nog ff een paar daagjes op een stukje strand ;)

Gaat dit lukken? tips voor het stuk Luang prabang - Hanoi?
Tips voor een paar dagen strand zuid Cambodja oost thailand?

Alvast bedankt!
Grz Jeanine
loesopreis
Wereldreiziger

Re: route te doen in 40 dagen?

Bericht door loesopreis »

Wat ik nu lees is: 2 weken Thailand, 1 week Laos, 1 week Vietnam, 1 week Cambodja, en paar dagen strand.

Als je van elk land een korte indruk wilt krijgen en deze hoogtepunten wilt meemaken, is deze route te doen. Wil je een land beter leren kennen, dan kun je beter voor 2 of max 3 landen kiezen in 40 dagen. dan heb je meer rust en hoef je minder te vliegen.

- Luang prabang - Hanoi kan via routes via het noorden. Op forum van lonely planeten website staat veel actuele info. Je kunt ook vanuit Vientiane met een nachtbus naar Hanoi. Of vliegen vanaf Luang prabang, kun je ter plekke boeken bij reisbureaus. Hoi An ligt niet op je route. Kies dan alleen voor Hanoi en halong bay. Evt gebied rond sapa.
- regel je visum voor Vietnam voor je het land in gaat
- strand tip: ko chang
Laatst gewijzigd door loesopreis op 24 jun 2011 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Sluit me helemaal bij Loes aan. Het is ook allemaal wel krap hoor,de route door noord-laos is niet zo goed dus daar heb je denk ik wel meer tijd voor nodig dan 1 week.

Maar wat heb je eraan om naar Laos te gaan een super land en dan alleen 2 dagen in de boot te zitten, luang prabang te zien en dan weer in de bus te gaan. Luang Prabang is niet zoals de rest van laos, op je route zitten echter genoeg leuke plaatsjes zoals Nong Kiaw om te blijven en met een fietsje de omgeving te bekijken. Maar daar zal je door tijdgebrek weinig kans voor krijgen. Ik zou je ernstig adviseren om te schrappen in je planning.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
xJeanine

Bericht door xJeanine »

Loesopreis en Tikva,

Thanx voor de reacties!
Aan vliegen heb ik inderdaad ook gedacht en ook aan het feit dat ik enorm aan het haasten ga.
En dat is echt zonde. Bovendien ben ik daar ook niet zo goed in, ik hou van relaxt en echt een beetje climatiseren in een land.

Mag ik jullie nog iets voorleggen;

Ik heb nu in mijn hoofd om te willen kiezen uit de 2 routes die ik in mijn hoofd heb
1 Thailand + Laos (luang Prabang enz) + chillen aan het strand
2 Thailand en Cambodja (angkor wat enz) + chilen aan het strand

Alvast bedankt!
Grz Jeanine
xJeanine

Bericht door xJeanine »

Ps heb besloten om Vietnam in ieder geval niet te doen
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

heel verstandig! Dan kan je meer genieten en heb je meer vrijheid
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
xJeanine

Bericht door xJeanine »

Bolletje;

Wat kun je me adviseren;
optie 1 Thailand + laos of 2 Thailand + Cambodja

of toch die 2 combineren?

*keuzes maken is moeilijk* _O-
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Beide opties zijn leuk, ligt eraan wat je het meest interessant lijkt. Ieders voorkeur is persoonlijk. Ik ben fan van Laos, maar een ander zou voor Cambodja kiezen. Ga gewoon eerst naar Thailand en kijk waar je uit komt. Lekker relaxen daar in Azië :-)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het is beide mooi.
Cambodja heeft als hoogtepunt ankor wat. Zeer indrukwekkend. Het is een klein land. Handig als je veel van thailand wil zien.
Laos vind ik ietsje leuker maar is groter.

Het maakt niet uit wat je kiest. Het is allemaal mooi en je moet toch nog een terug voor vietnam
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Laos is mijn favoriet maar is inderdaad groot en het is jammer om slechts gehaast een paar plekken te zien. Ik heb zelf 5 weken gehad om noorden en zuiden te zien!

Cambodia is veel kleiner en het busverkeer is beter geregeld (dus sneller). Je kan vanuit Bangkok naar Battambang of Siem reap, wat een dagje reizen is. Ben zelf 19 dagen in cambodia geweest (Phnom phen 4 dagen, Siem Reap en Ankor Wat 9 dagen, Sihanouksville 4 dagen, Kampot 1 dag en Battambang 1 dag) maar je kunt het eventueel korter doen als je alleen de highlights bezoekt.

Tip voor eiland in oost thailand: ben zelf naar koh Chang geweest, heerlijk eilandje met hippiesfeer en houten hutjes(op bepaalde stranden) maar ook luxere resorts. Ook leuk voor jungle trekkings, watervallen en huren van een scooter. Koh Chang is vanuit Cambodia maar ook vanuit bijv bangkok te bereiken.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat fijn al iedereen het weer eens is ^O^
Ik vindt Laos ook leuker, maar cambodja heeft met Ankor en de killing field meer indrukwekkende plekken.

Omdat je nu 40dagen hebt zou ik voor Laos kiezen, cambodja kan je makkelijk nog een keer in een kortere vakantie doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
xJeanine

Bericht door xJeanine »

Iedereen bedankt voor zijn reactie!

Heb besloten in ieder geval Thailand op mijn gemak te doen. En daarna naar Laos te gaan.
Cambodja en Vietnam wordt dan de volgende vakantie *O*

Grz Jeanine
Plaats reactie