Gezocht!! info over pakketjes versturen.

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Gezocht!! info over pakketjes versturen.

Bericht door Tikva »

Een tijdje terug heb ik op dit forum gevraagd naar goede plekken om spullen naar huis te sturen. BKK werd aangeprezen als goedkoop. In de praktijk valt dit behoorlijk tegen.

Daarom wil ik een onderwerp maken "alles over" pakketjes versturen met concrete cijfers!

Zodat je straks op reis weet waar je het beste je souvenirs, je guidebooks en je oversized kleding (als je veel bent afgevallen) terug naar Nederland kunt sturen als je een lange reis maakt. Hierbij een overzicht van drie locaties en graag jullie input om deze lijst uit te breiden (vooral Midden-Amerika, waar wij over een paar maanden zullen zijn :-)): Alle prijzen zijn voor surface/sea mail.

-- Bangkok; heel duur. Inpakken in een doos met tape en touw was 80 Bt (€ 1.60), versturen van 1790 gram was 870 Bt (€ 18,-). Het zou twee maanden duren. Track and Trace via internet beschikbaar (http://track.thailandpost.co.th/trackin ... px?lang=en). Info van dec 2007

-- Kuala Lumpur; goedkoop. Inpakken (selfservice) met touw (tape ook te koop) voor 3 RM (€0,60), versturen van 2-5 kg is 45 RM (€ 9.50), 5-10 kg is 58.10 (€ 12.50). Het zou drie maanden duren. Track and Trace via internet beschikbaar (http://www.pos.com.my). info dec 2007

-- New Delhi. Inpakken met tape en een stevige doek er omheen genaaid voor 90 INR (€ 1.65), 4000 g voor 880 INR (€ 16,-). Het zou drie maanden duren. Track and Trace via internet niet beschikbaar. info nov 2007
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

even mijn input vor Fiji

ik had winterkleding naar huis te sturen. in totaal een pakketje van 3 kilo.
de doos kostte 2 euro en de tape was gratis ;-)
met het vliegtuig zou het 120 euro kosten en met de boot kostte het 16 euro.
Over 3 maanden moet het pakketje in Nederland zijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

bolivia, 5 kilo voor 35 euro.

vietnam 4 kilo voor 40 euro.

prijzen zijn richtlijnen.
Groet,

Sjaak
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Jacqueline schreef via het nieuwsbericht:
Mocht je vanuit Nieuw Zeeland per post een pakketje naar NL willen sturen dan kost 5 kg per airpost (duurt ongeveer 5 dgn) 109 NZD en per eco (2 tot 3 wkn) 91 NZD. Heeft de inhoud een waarde van meer dan 250 NZD dan betaal je nog eens 10 NZD verzekeringskosten. Een goedkope optie inplaats van overbagage meenemen in het vliegtuig; dat loopt namelijk in de honderden NZD per kg.
bolletjeom
Reisexpert

Bangkok
postkantoor was gesloten (zaterdag) dus bij een commercieel burotje

1.6 kilo was:
21 euro met de mega snelle methode 4 a 6 werkdagen.
15 euro met de medium snelle methode. 4 a 6 weken
en 8 euro voor 2 maanden
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bangladesh:

7 euro voor 9 kilo

Leverduur: 2 weken (ja, per boot was het nog goedkoper)
Inpakken: gratis

Weet je hoe inpakken daar gaat?

Je spullen worden in een doos gestopt. Die doos wordt dichtgetaped. Dan worden er vellen papier tegenaan geplakt. Meer tape. Dan wordt er een lap stof eromheen gewikkeld. Die wordt dichtgenaaid. En de naden worden gesealed met was/kaarsvet. :D
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

IN laos iets verzenden is kostbaar!!

Ik zit nu in Vientianne en heb net bij www.bigbrothermouse.com 40 leesboeken voor kinderen gekocht en die laten opsturen naar Pakse.
dit zijn hele dunne boekjes overigens. het gaat hier niet op gewicht maar gewoon mee met de toeristenbus en degene voor wie het is moet zijn pakketje komen ophalen op het busstation.
verzendkosten 8 euro! ik denk dat het paketje nog geen 3 kilo is.

voor iedereen die iets nuttigs wil doen naast reizen in Laos. Ga eens kijken bij Big Brother Mouse en koop 1 of meerdere kinderboeken. Er zijn maar heel weinig kinderen in Laos die ooit een leesboek hebben gezien. Of een leerboek met plaatsjes.
En er zelf 1 hebben is voor heel veel kinderen een droom

Ben je niet in Laos en heb je geld over. bezoek de site dan ook eens en doneer. er is geld nodig om nieuwe boeken te drukken!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Via de email van charlotte:
Hallo,

Ik heb een toevoeging voor het stukje post versturen:

China: 20 kilo verstuurd voor 70 euro, inclusief verpakking. Het zou per boot verstuurd worden en 2 maand duren, maar het was binnen een week al over.

Vietnam: 4 kilo verstuurd voor 17 euro, zeepost. Inpakken kostte nog eens 3 euro.
bolletjeom
Reisexpert

pakketjes update

mijn pakketje uit Bangkok datg er 4 a 6 weken over zou doen was er binnen 3 weken
het pakketje uit Fiji dat er 2 a 3 maanden over zou doen in 6 weken!

sneller dus dan ze beloven :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoi Bedank iedereen voor alle extra info. Zal het ff mooi verwerken op de website.

Ben nu in Chiang Mai en heb hier kan je goedkoper pakje versturen dan vanuit Bangkok. Geen idee waarom?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

ik wil even een oud topic nieuw leven in blazen
Zijn er mensen die weten hoeveel het kost om een pakketje naar nederland te sturen vanuit oa:

Australie
USA
landen in afrika
zuid en midden amerika
indonesie

of.....wherever jij nu toevallig bent
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

twee pakketten verstuurd vanuit twee verschillende plaatsen in Mexico (Cabo San Lucas en San Cristobal de las Casas). Beide gevallen alleen air-post mogelijk. Beide gevallen tien euro de kilo. Super service! Beide paketten waren binnen een week aangekomen in Nederland.

We gaan het volgende week proberen in Honduras, ik zal hier de cijfers plaatsen.
karinmartin

Bericht door karinmartin »

vanuit hanoi vietnam 14 kilo voor 34 euro verstuurd . geen extra inpakkosten. ze pakken het in in het postkantoor in een doos,met touw en tape.
het zou 2 maanden duren en het duurde 2 maanden en 2 dagen.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

voor zover het pakket uit honduras, the zou 1210 lempiras kosten, circa 40 euro voor een pakket van 3.3 kilo... dat is ons toch net iets te veel... we houden de spullen bij ons en geven ze mee aan vrienden ons komen opzoeken en die in oktober naar Nederland terug gaan.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

bolletjeom schreef:IN laos iets verzenden is kostbaar!!

Ik zit nu in Vientianne en heb net bij www.bigbrothermouse.com 40 leesboeken voor kinderen gekocht en die laten opsturen naar Pakse.
dit zijn hele dunne boekjes overigens. het gaat hier niet op gewicht maar gewoon mee met de toeristenbus en degene voor wie het is moet zijn pakketje komen ophalen op het busstation.
verzendkosten 8 euro! ik denk dat het paketje nog geen 3 kilo is.

voor iedereen die iets nuttigs wil doen naast reizen in Laos. Ga eens kijken bij Big Brother Mouse en koop 1 of meerdere kinderboeken. Er zijn maar heel weinig kinderen in Laos die ooit een leesboek hebben gezien. Of een leerboek met plaatsjes.
En er zelf 1 hebben is voor heel veel kinderen een droom

Ben je niet in Laos en heb je geld over. bezoek de site dan ook eens en doneer. er is geld nodig om nieuwe boeken te drukken!
Off topic maar toch: zouden ze op scholen ook pennen, potloden e.d. kunnen gebruiken. Heb er pas een paar honderd van een bedrijf gekregen en wil ze wel meenemen als het bruikbaar is.

On topic: ik betaalde eind 2006 vanuit Chengdu (China) naar Nederland 20 euro voor een pakketje naar Nederland.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie