backpacken australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Nick89

backpacken australie

Bericht door Nick89 »

hallo,
ik ben 18j en wil al lange tijd gaan backpacken in australie. Vooral om iets van de natuur te zien. Grote steden wil ik dus zoveel mogelijk mijden,tenzij het is om te bevoorraden. Alleen zit ik met wat vragen. Hoe,wat,waar en wanneer??

Over hoelang ik wil backpacken ben ik nog niet uit. Ik dacht aan 2-3maand,langer kan en/of mag ook. Eerst was ik van plan om het per fiets te doen. Maar ik vroeg me af of er ook mensen al stappend door australie trekken? Dit lijkt mij echter nogal onhandig als je door de outback of delen van de outback komt. Door de grote afstanden en beperkte vorm van leven (bevoorradings plaatsen).

Dus de vraag: Hoe verplaatsen jullie je op je reis door australie?

Tweede is slapen. Ik dacht aan wildkamperen. Dat is zover ik weet toegestaan in australie en om de zoveel tijd eens een hotel/motel of hostel weet ik wat,om me grondig te wassen.

Zo, iemand die me kan helpen?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey nick89

wil je maar voor max 3 maanden ga dan vooral niet fietsen!!! zie je gewoon te weinig, verder raad ik het helemaal niet aan als je ook nog eens de outback in wil.
en als ik onder stappend lopend moet verstaan wens ik je ook veel plezier!!! weet dat het mogelijk is om bepaalde delen te liften misschien een idee.
ik raad je minstens 6 maand aan als je iets van het land wil zien en van de outback!!, maar alles ligt er aan wat je wil zien.
mail me anders even, heb aardig wat info over aussie aangezien ik er 21 maanden ben geweest en ook aardig wat outback heb gezien. wat ik toch een van de mooiste stukken vond.

gr ron

ronismoving@hotmail.com
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Hoi Nick, op mijn website kun je mijn verhalen van mijn reis door Australië lezen. Als je vragen hebt kun je altijd mailen!!

Ik ben 3 maanden gegaan en heb driekwart van het land in rustig tempo kunnen zien. gereisd met bus, stukjes met binnenlandse vluchten.

groetjes Nienke
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb mensen door de outback zien fietsen en die zijn in mijn ogen echt helemaal gek!!!
met de auto is het al ruim 5 dagen om de outback te doorkruisen...laat staan op de fiets.
Alsmaar recht door in zinderende en echt zinderende hitte. Geen schaduw om eventje in uit te rusten...helemaal niets!
De fietsers daar reden allemaal met een karretje voor al het water dat je zelf mee moet slepen.
Het kan dus wel maar je moet echt een ervaren fietser zijn en zeer goed voorbereid op de extreme omstandigheden.
In andere delen heb ik ook fietsers gezien. maar ikzelf zou niet graag me begeven tussen het langs razende verkeer

wildkamperen mag lang niet overal meer. in de buurt van Cairns bijvoorbeeld is het overal verboden. Er zijn wel goede kaarten te vinden met de aangewezen plekken om wild te kamperen. in sommige staten mag je niet buiten die aangewezen pleken wildkamperen.

lees ook eens de stukjes bij "alles over". "australie" en "wildkampeerplekken"
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Richard21

BACKPACKEN AUSTRALIE

Bericht door Richard21 »

Dag forum-leden.
Ik ben Richard van Unen 23 jaar en ik woon in Wolvega. Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om te gaan reizen in Australie.
Het mooiste lijkt mij om periode's te gaan werken en periode's te gaan reizen.
Verder ben ik een ABSOLUTE leek wat betreft het 'back-packen'! Dit zou voor mij de eerste keer wezen.
Omdat er verder niemand in mijn vrienden-kring dit ook wil doen, was ik nieuwsgierig of er mensen zijn met dezelfde idee'en.
Je kunt me op face-book vinden als je zoekt op : Richard van Unen.
alvast bedankt voor je reactie! :)
Mereltj3

Qreply

Bericht door Mereltj3 »

heej!

Superleuke plannen heb je zeg! aussie is echt een geweldig land om door te backpacken :).. Ik heb wel een tip voor je als "leek" zijnde! Neem eens een kijkje op de website van activity International! Zij kunnen jou vast goed helpen bj het plannen van je reis. Ik ben zelf ook via hun op reis geweest en is me supergoed bevallen. Ze bieden ook groepsvluchten aan zodat je niet alleen hoeft te reizen !

groetjes merel
Erik
Site Admin

Re: BACKPACKEN AUSTRALIE

Bericht door Erik »

Goed om te weten is dat merel van de reactie hierboven werkzaam is (geweest) voor deze organisatie.

Kijk anders ook eens onder reizen en dan voorbereidingen om te zien hoe je dingen kunt voorbereiden en waar je aan moet denken. De meeste dingen kun je gemakkelijk zelf regelen.
wesly1988

Bericht door wesly1988 »

Richard,

Weet je al wanneer je gaat ? Ik ga ook backpacken in Australie van 12 juli tot 7 januari dit jaar.

Wesley
Richard21

Re: Qreply

Bericht door Richard21 »

Mereltj3 schreef:heej!

Superleuke plannen heb je zeg! aussie is echt een geweldig land om door te backpacken :).. Ik heb wel een tip voor je als "leek" zijnde! Neem eens een kijkje op de website van activity International! Zij kunnen jou vast goed helpen bj het plannen van je reis. Ik ben zelf ook via hun op reis geweest en is me supergoed bevallen. Ze bieden ook groepsvluchten aan zodat je niet alleen hoeft te reizen !

groetjes merel

Heey Merel. Bedankt voor je tip ! ik zal er zeker eens een kijkje nemen! :)

Jij bent niet van plan binnenkort heen te gaan?

groetjes Richard.
Richard21

Bericht door Richard21 »

wesly1988 schreef:Richard,

Weet je al wanneer je gaat ? Ik ga ook backpacken in Australie van 12 juli tot 7 januari dit jaar.

Wesley

Hey Wesley, ik weet nog niet precies wanneer ik ga! Ik kan eigenlijk wanneer ik wil!
Yvonneveggie

Bericht door Yvonneveggie »

Hi Richard,

Mijn naam is Yvonne (21)..
21 Januari '13 stap ik in het vliegtuig richting Nieuw Zeeland voor 1,5 maand.
Hierna ga ik voor 2,5 maand naar Australie en daarna nog Thailand (als alles mee zit!)
Heb je al concretere plannen of misschien al een reismaatje gevonden?
Zo niet, kunnen we misschien wat meer van onze plannen uit wisselen?
Wanneer je iig deze tijd ook gaat misschien een keer een bakkie koffie drinken?

Groetjes Yvonne
Plaats reactie