Volume backpack

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Llinda
Vakantieganger

Volume backpack

Bericht door Llinda »

Hallo,

Vandaag ben ik even bij de Bever geweest om me te orienteren op een goede backpack. Dat is nog best lastig met al die keuze die er is. Ik werd er goed geholpen en hebben verschillende tassen geprobeerd.
De conclusie van de Bever-dame was eigenlijk dat ik omdat ik een lange rug heb, het best een 65 of 70 tas kan dragen. Ze liet me in de spiegel ook zien dat toen ik een kleinere tas op had dat niet goed zat.
De tas die het best zat (vond ik en de Bever-dame ook) was de: Osprey Aether 70L.
Ik heb hem nog niet gekocht maar het lijkt me wel echt een prima tas. Ik ben absoluut niet van plan om de tas vol te doen maar 70L vind ik toch best veel! Eigenlijk had ik meer een 60L verwacht maar dat blijkt dus niet mijn lichaam te passen.

Wat vinden jullie van dit volume? Ik ben een vrouw trouwens, de tas is een mannenmodel maar dat maakt niet uit.

Iemand toevallig ervaring met specifiek deze tas?

Linda
Jenny
Reisexpert

Re: Volume backpack

Bericht door Jenny »

Ik heb het idee dat de tassen tegenwoordig steeds groter moeten? Ik vind 70 liter veel te veel!

Mijn backpack is 55 liter, en daar ben ik meerdere keren langer dan 6 maanden mee weg geweest. Qua bagage is dat ruim zat. Niet op mijn rug passen? Ik ben 1,87, en de tas is echt niet te klein. Aan de achterkant van de tas is het mogelijk de banden hoger of lager te plaatsen, en de tas passend te maken voor iedereen. Mijn tas is een Nomad Eagle, overigens. Deze is inmiddels meer dan 10 jaar oud, geen idee of ze tegenwoordig nog te krijgen zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb zelf (als man) ook een 70 liter die ik kan verkleinen tot ...??.. veel minder :) Zelf vind ik het wel fijn dat ik soms wat extra ruimte kan creeren ook al heb ik het niet nodig. Het is vooral practisch op de terugweg wanneer je soms souveniers mee wil nemen of wanneer je spullen net even wat minder netjes in je tas zijn ingepakt (om wat voor reden dan ook).

Vrouwen schijnen meestal niet zo'n grote rugzak nodig te hebben. Mijn vriendin heeft een rugzak van 60 liter en kan deze (als ze dat wil) ook uitbreiden om extra dingen in mee te nemen.
extraordinary
Reiziger

Bericht door extraordinary »

Hallo,
Geen ervaring met die specifieke backpack. Maar 70L vind ik persoonlijk ook erg veel voor een vrouw. Heb zelf ook een 55L, (45+10L) en heb hier zelfs negen maanden mee kunnen rondreizen. Natuurlijk zat mijn tas wel eens vol maar dan meestal als gevolg van souveniers of winter/trekkingkleding. Heb misschien twee keer een pakketje naar huis gestuurd met souveniers en toen een keertje toen ik al mijn warmere kleding en slaapzak niet meer nodig had. Ik ben dan ook geen voorstander van een grote tas, hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je geneigd bent om mee te nemen of aan te schaffen. Het lijkt soms alsof je heel veel spullen nodig hebt, maar zodra je eenmaal weg bent heb je altijd weer te veel spul mee. Zoals eerder is gezegd door Jenny 'Aan de achterkant van de tas is het mogelijk de banden hoger of lager te plaatsen, en de tas passend te maken voor iedereen' dus ik weet niet of je op basis van je lengte een bepaalde volume uit moet kiezen. Succes ermee, welke keuze je ook mag maken.
Llinda
Vakantieganger

Bericht door Llinda »

Wow, snelle reacties allemaal!
En de conclusie van jullie reacties is eigenlijk dat 70L echt teveel is voor mij. Ik was ook echt niet van plan om die helemaal vol te stoppen...zoveel spullen wil ik ook helemaal niet meenemen.

Voordat ik naar de Bever ging had ik ook al wat research gedaan, en o.a. hier op het forum gelezen dat een backpack van zo'n 60 prima is. Voor mij iig, omdat ik het wel fijn vind om aan het eind van de trip nog wat ruimte te hebben voor souveniers e.d.

Ik had echt het gevoel dat ik super goed advies kreeg maar twijfel nu toch. Ik denk dat ik nog maar eens voor een second opinion ga ;)
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

Llinda schreef:Wow, snelle reacties allemaal!
En de conclusie van jullie reacties is eigenlijk dat 70L echt teveel is voor mij. Ik was ook echt niet van plan om die helemaal vol te stoppen...zoveel spullen wil ik ook helemaal niet meenemen.

Voordat ik naar de Bever ging had ik ook al wat research gedaan, en o.a. hier op het forum gelezen dat een backpack van zo'n 60 prima is. Voor mij iig, omdat ik het wel fijn vind om aan het eind van de trip nog wat ruimte te hebben voor souveniers e.d.

Ik had echt het gevoel dat ik super goed advies kreeg maar twijfel nu toch. Ik denk dat ik nog maar eens voor een second opinion ga ;)
Top dat je voor een second opinion gaat en dat je niet meteen een keuze hebt gemaakt. 70 lijkt me inderdaad echt te veel. Je moet het allemaal meezeulen, dus wat minder ruimte is alleen maar beter voor jouw rug ;-). 60 liter is al heel veel ruimte. Succes met een mooie tas kopen!
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Mijn backpack is 60 liter en dat is me toen ook geadviseerd voor mijn lengte ben 1.82.
Mijn man heeft 70 liter. Voor mij was het meer dan genoeg om mee te zeulen.
Ik had zelf ook nog een dagrugzak bij me waar ook wat spullen inzaten zoals boeken.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

70 liter is echt veel, zoals hier al een aantal keren is gezegd.
Zelf heb ik 5 jaar geleden wel een tas gekocht met 70 liter inhoud. En hij groot. Af en toe té groot.
Al snel sleepte ik teveel mee en had ik een erg volle tas.
Hij neemt ook gewoon veel ruimte in als je hem ergens kwijt moet en dat is ook niet altijd handig.

Dus ja, ik zal als ik jou was inderdaad voor een kleinere gaan. Mijn vader heeft geloof ik 60L en die is mijn 2 meter. Tegen hebben hebben ze niks gezegd over de verhouding tussen ruglengte en tas.

Zelf weet ik nog niet wat ik ga doen. Een kleinere zou wat fijner zijn, maar deze is nog prima en ziet er uit als nieuwe. Verkopen via internet lijkt me zo lastig. Een tas moet je namelijk proberen en passen en dat gaat online zo moeilijk...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Plaats reactie