Oplichtpraktijken, een dure leerschool.

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
El Niño
Reisexpert

Re: Oplichtpraktijken, een dure leerschool.

Bericht door El Niño »

Nyana schreef:Na al deze vervelende beleveningen te hebben gelezen verdwijnt de vreugde voor een toekomstige reis. ;(
Aangezien ik alleen wil gaan reizen lijkt me het toch erg prettig om in dit soort situaties een partner te hebben, aan de andere kant volgensmij doe je genoeg contacten op onderweg. Twijfel fase

Gelukkig is de aziatische bevolking vrij klein en niet al te breed :)
Bedenk dat de meeste verhalen hier van ervaren backpackers komen, en als je lange tijd reist dan gebeurt er altijd wel wat! Ik heb in Zuid Amerika in lange tijd niet meer dan een paar pogingen tot lichte oplichting door taxichaufferus gehad. Schade: hooguit een paar Euro per keer (die keren dat ik ze betaalt heb he ;) ). Die verhalen uit Metro en het AD...ach, dat zijn sensatiestukje, en echt niet realistisch. Tip: spreid je risico's goed (niet al je geld, paspoort en bankpasjes in 1 tasje), kijk uit op punten waar dat nodig is (busstations enzo), en gewoon gaan. Dan ben je nooit meer kwijt dan een deel van je spullen, en heb je als het goed is altijd nog steeds de beschikking over geld. Ach, het valt allemaal wel mee hoor. In ZO Azie kun je als vrouw vaak alleen in het donker over straat, in NL meestal niet.....

En je hebt natuurlijk ook altijd nog de mogelijkheid om contact te zoeken in hostels en delen met andere mensen samen te reizen.
Plaats reactie