6 weken Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Wimmos

Re: Route en tips 6 weken Australie

Bericht door Wimmos »

Hey Kims

Ik heb hier is een route uitgestippeld!

We gaan toch vertrekken in Sydney , we gaan :

4 nachten Sydney
2 nachten blue mountains
1 nacht hunter Vally
2 nachten port stephens
1 nacht coffs harbour
1 nacht byron bay
1 nacht lamington park
3 nachten gold coast
1 nacht brisbane
1 nacht hervat bay
2 nachten fraser island
1 nacht Agnes water
1 nacht yeppoon
2nachten eungella
1 nacht arlie beach
3 nachten whitsunday eilanden
1 nacht townsville
1 nacht mission beach
1 nacht port douglas
4 nachten daintree
3 nachten cairns

Is dit een goede route of is het veel te veel ? Of zeg je dat er betere dingen zijn ?

Alvast al bedankt , het is al ne hele uitleg 😄😄
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Je plan is inderdaad veel! Zeker als je bedenkt dat je ook veel zult rijden, dan hou je weinig tijd over op veel plekken waar je maar kort bent. Voor mij geldt "less is more". Maar dat is een persoonlijke keuze. Het rijden in Australie is vaak intensief, minder effectief dan in Nederland en duurt meestal langer dan bijvoorbeeld Google maps aangeeft, hou daar rekening mee. Daarnaast ben je in de tropen in het begin van het cyclonenseizoen wat buiten de hoge luchtvochtigheid en intense hitte, betekent dat het weer een probleem kan zijn. Er kunnen zeker aan de Oostkust zich dan al flinke stormen vormen wat voor overstromingen kan zorgen en veel regen etc. De kans op een cycloon is niet heel groot, maar is er zeker wel. Dat kun je voorkomen door in het Noorden te beginnen zoals eerder genoemd en met het weer mee te reizen. Als alternatief zou ik minder tijd in het verre Noorden doorbrengen en je tijd meer verdelen over andere bestemmingen.

Qua keuze van bestemmingen, ligt het er helemaal aan wat jullie willen. Persoonlijk hou ik veel van reizen en kamperen in de schitterende Australische natuur en zou minder tijd in steden doorbrengen.

Hoe dan ook veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Goed advies van Kims hoor!

Wij hebben gemerkt dat het heel prettig is om minstens 2 nachten ergens te blijven, omdat je dan de omgeving goed kan verkennen i.p.v. de volgende dag weer te reizen. Ik zie dat je heel vaak maar 1 nacht ergens wil blijven.
Ga je van tevoren alles al boeken?
Dat betekent dat je niet ergens langer kan blijven als je het daar leuk vindt en dat is soms jammer.
Wij plannen een grove route en boeken 1 of twee dagen van tevoren pas de volgende locatie. Zo zijn we lekker vrij en dat bevalt uitstekend.
Succes verder!
Mafkeesje

Backpacken in 6 weken tijd

Bericht door Mafkeesje »

Dag allemaal! :)

Ik wil van 8 mei tot 26 juni gaan backpacken aan de oostkust van Australië,
dit is precies tussen mijn laatste stagedag en mijn diplomauitreiking (met een weekje speling).

Kan iemand mij vertellen of het leuker is om van het noorden naar het zuiden te gaan, of andersom (of dat het echt niks uit maakt)?
Zelf zat ik te denken aan Cairns - Melbourne, maar ik las dat Darwin ook heel mooi is. Weet iemand of het haalbaar is om Darwin - Melbourne te doen in 6 weken, en dan niks moois hoeven te missen?
--
Aangezien ik alleen ga, kan iemand mij vertellen met welk vervoermiddel ik het beste kan reizen?

Ik hoor het graag! *O*
ketting
Reisexpert

Re: Backpacken in 6 weken tijd

Bericht door ketting »

In zes weken van Cairns naar Sydney is goed te doen en Cairns naar Melbourne is wat ambitieus maar ook nog wel te doen. Darwin naar Melbourne (ik neem aan via de oostkust?) lijkt me wat teveel van het goede.

Omdat het om de Australische winter gaat is het misschien een idee om te beginnen in Melbourne en dan via de oostkust naar Cairns te gaan. Mocht het dan in het zuiden wat minder zijn qua weer dan ga je wat vlotter naar het noorden en als je dan toch nog wat tijd over hebt dan zou je eventueel naar Darwin e.o. kunnen gaan.
Kims
Reisexpert

Re: Backpacken in 6 weken tijd

Bericht door Kims »

Hi,

Ik zou me inderdaad op het tropische Noorden concentreren aangezien dat de beste tijd is om daar te reizen. In het zuiden kan het erg koud worden midwinter met veel regen en zelfs vorst en sneeuw.

Ik zou van Brisbane (eventueel Sydney) naar Darwin reizen. Enorm veel te zien en doen en een mooie trip voor 6 weken. Kan alleen met eigen vervoer wat überhaupt aan te raden is ivm flexibiliteit en dan kun je kamperen op de mooiste plekken. Je kan een auto of camper huren of meeliften met backpackers wat heel veel gedaan wordt. Kamperen is het goedkoopste en leukste!

Onder het Reisgids gedeelte van deze website onder Australië kun je veel info vinden.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie