Goedkope ticketdeals met Paperflies

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Goedkope ticketdeals met Paperflies

Bericht door WizardOfOss »

Paperflies gaat op herhaling, we gaan namelijk wederom met Royal Jordanian naar Dubai, via Amman dus. & afzonderlijk van elkaar te kiezen vertrek en retourdata in januari en februari, van €495 voor €369. Plus weer €26,50, wat dus het totaal op €395 brengt.

Oordeel na steekproefgewijs enkele combinaties van data gecontroleerd te hebben: laat maar. Voor diverse data vlieg je met Pegasus of Aeroflot voor paar tientjes minder, waarbij je bij die laatste wel een wat langere terugvlucht hebt. En op sommige data heb je echt mazzel, dan vlieg je non-stop met ArkeFly voor slechts €324. Maar ook op andere data kom ik die nog voor €404 tegen, dus weliswaar een tientje duurder, maar het scheelt je dan ook de nodige uren reistijd.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

En alweer een flutaanbieding. Naar de Malediven met Turkish Airlines, met overstap in Istanbul. Van €899 voor €699, inclusief kosten dus €725,50. Even een paar data geprobeerd, via BudgetAir is dezelfde vlucht te boeken voor prijzen variërend van €713 tot €718, inclusief bijkomende kosten.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Overigens nog wel een nieuwtje: de "aanbiedingen" zijn nu gedurende 72 uur te boeken. Wie dus nog te duur naar Dubai of Tel Aviv wil, grijp je kans...
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

En weer een geweldige aanbieding. Not. Met Korean Air naar Auckland, met overstap in Seoul. Op de terugweg is die overstap overigens ruim 20 uur, maar in tegenstelling tot de eerdere aanbieding naar Sydney nu geen woord over een hotelovernachting. 4 vertrek- en 2 retourdata in februari en maart, van €1184 voor €839. Plus weer de gebruikelijk €26,50 aan kosten, dus in totaal €865,50. En dat is dus een tientje meer dan wanneer je direct bij Korean Air boekt...
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

En we gaan naar Singapore! Vlucht met Swiss, via Zurich, 8 afzonderlijk te kiezen vertrek- en retourdata in mei, juni en juli. Van €750 voor €475, plus weer de gebruikelijke €26,50.

Oordeel: vooral afhankelijk van de gewenste reisduur. Ik heb niet alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar in de meeste gevallen kom ik dezelfde vlucht bij BudgetAir en Kilroy tegen voor enkele euro's minder dan bij Paperflies. Slechts voor enkele combinaties met meer dan een maand tussen vertrek- en retourdatum lijkt dat niet het geval, dan zou je minimaal 170 euro meer kwijt zijn voor een vlucht met Lufthansa, of met een beetje geluk voor nog twee tientjes meer een non-stop vlucht met Singapore Airlines. Voor wie twee maanden daar wil gaan backpacken is dit dus een prima aanbieding, anders niet.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wel knap dat ze in relatief korte tijd zoveel vrienden op facebook hebben gekregen. Ongetwijfeld allemaal Nederlanders die hun top deal af aan het wachten zijn :)

Mooi om te blijven zien (Dankzij Wizzard) dat als je goed zoekt jezelf ook goede alternatieven kunt blijven vinden.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

En we gaan wederom op herhaling, weer met LOT naar Beijing. Nu echter iets goedkoper dan 3 weken geleden, namelijk €475 plus de gebruikelijke €26,50. Uiteraard weer via Warschau, 9 afzonderlijk te kiezen vertrek- en retourdata in maart t/m juni.

De vorige keer viel er nog daadwerkelijk voordeel op die specifieke vlucht te halen, deze keer echter valt ook de vlucht van LOT op de meeste data een fractie goedkoper elders te boeken. En afhankelijk van de data zijn er ook alternatieven, Swiss en Finnair zijn net iets goedkoper maar bieden ook het voordeel van een aanmerkelijk kortere reistijd, en het kan vier tientjes goedkoper maar met een net iets langere reistijd met Aeroflot. Slechts op enkele data die ik steekproefgewijs gecontroleerd heb blijft de aanbieding van Paperflies overeind, maar dan nog boek je voor 2 of 3 tientjes meer een kortere vlucht met Lufthansa.

Kortom, ondanks de prijsverlaging is het nog altijd geen indrukwekkende aanbieding.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Wiz, ga je ze dit ook sturen?

merry christmas
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Da's wellicht geen gek idee. Ik zou niet weten hoeveel vluchten ze daadwerkelijk weten te verkopen, maar als dat tegen blijkt te vallen weten ze in ieder geval waarom. En kunnen ze er hopelijk wat aan doen :)

Want hoewel ik inmiddels wel een beetje als een zure zeurpiet zal overkomen blijf ik het concept van de site zeker interessant vinden. Het mankeert alleen een beetje aan de uitwerking. Bij dergelijke dagaanbiedingen lever je een stuk keuzevrijheid in voor een lage prijs, dat is tenminste de theorie. Maar als ik keer op keer met een paar minuten zoeken gelijkwaardige of betere aanbiedingen kan vinden is de toegevoegde waarde van zo'n site wel erg gering.

En het hoeft niet in zulke kleine lettertjes hoor ;) : Merry Christmas!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De vraag is natuurlijk of men daadwerkelijk goedkopere tickets kan aanbieden, of dat het een geavanceerde zoekmachine is die de goedkoopste data voor je uitzoekt.

Als je die data kent, is zoeken met een andere zoekmachine een makkie. Ken je ze niet, dan ben je langer aan het puzzelen. Er zullen best mensen zijn voor wie de site dus wél handig is.

Ik vind je geen zeurpiet, Sander. Dit draadje is vermaak. Het vooroordeel wat ik had van de site wordt een beetje bevestigd: niks voor mij want geen deals in de schoolvakanties. Dat het voor zo weinig andere mensen wat oplevert verbaasd me overigens wel....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Ik neem aan dat zij wel deals hebben met de airlines, anders zal het toch knap lastig zijn om hetgeen ze aanbieden ook daadwerkelijk voor die vaste prijs waar te kunnen maken. Maar de airlines zijn uiteraard ook niet gek, die winnen er niks mee om nu al vluchten voor over een aantal maanden voor een dumpprijs te verkopen. Andere sites met dagdeals draaien meestal om incourante producten, het model van "vorig jaar", die dan meestal wel voor een dumpprijs worden aangeboden. Met vluchten gaat dat wat lastig, of ze zouden zich veel meer op last minutes moeten richten. Wat ik me dan kan voorstellen is dat doordat zo'n site wel enige buzz genereert het dan oor een airline interessant kan zijn een ticket wat goedkoper aan te bieden. Want hoe laag ze zelf de prijzen ook maken, als niemand het weet vliegen ze toch met een lege stoel.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Neem maar even de honeurs waar. Weer een kul aanbieding. Amsterdam - Boston met een overstap in Philladelphia. voor €399 + boekingskosten. Eerste datum die ik op skyscanner zocht. 31-1 heen -22-02 terug = €421.. Je verdient dus niets bij paperflies!!
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Je bent me net voor :)
(no hard feelings hoor)

Had ook een paar andere data geprobeerd, die €421 geldt sowieso voor veel meer data dan die paar die Paperflies dus voor een paar euro meer aanbiedt.

Maar op zichzelf wel fijne prijzen voor een vlucht die kant op, en Boston is sowieso een leuke stad voor een paar dagen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

En we gaan vandaag naar de stad der steden: Tokyo! Met Austrian, via Wenen, 6 vertrek en 6 retourdata in maart, mei en juni. Van €805 voor €549, plus weer €26,50 kosten. Alles bij elkaar dus €575,50.

Het wordt eentonig, maar wederom is de vlucht voor een fractioneel lagere prijs via BudgetAir te boeken, waarbij je ook niet gebonden bent aan die paar data. Veel goedkopere alternatieven zijn er verder niet, op sommige data valt met Aeroflot nog een paar tientjes te besparen, maar dan ben je wel wat langer onderweg en sta je ook pas laat weer op Schiphol.
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Nu je het woord budgetair laat vallen, hoe komt het eigenlijk dat zij goedkopere vluchten kunnen aanbieden dan wanneer je rechtstreeks via de luchtvaartmaatschappij zou boeken? Ik heb onlangs tickets naar Sint-Petersburg geboekt aan 179, via lufthansa zou het 210 euro zijn geweest...
Plaats reactie