Waar kun je heen voor €150 - €250 - stedentrip?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
adtje

Re: Waar kun je heen voor €150 - €250 - stedentrip?

Bericht door adtje »

Ook leuk:

Met eurolines voor 16 euro met de bus naar londen. Blijf hier bijv. 2 nachtjes en pak dan de trein naar Dublin. Combinatie trein+ferry kan je een speciaal ticket voor kopen voor 30 pond, je kan dan ook nog in andere steden stoppen onderweg. Vlieg met ryanair terug vanaf Dublin (kostte 12 euro). Als je het spotgoedkoop wilt houden ga dan couchsurfen (couchsurfing.org). Soms kan je ook een goedkoop appartement huren, is vaak goedkoper dan een hotel en voordeel is dat je zelf kunt koken dus dat scheelt ook (homeaway.com)!
Mariette van Beek

Qreply

Bericht door Mariette van Beek »

Ha allemaal,

Ik kan wel honderden tips geven, maar dat voert hier ff te ver.

Maar ga inderdaad meer richting Oost-Europa. Ik heb vorig jaar de Baltische landen 'ontdekt', ze zijn fantastisch en goedkoop. Vlieg bijvoorbeeld met Estonian Air.

Of skip dat vliegtuig eens een keer en probeer de prima touringcar van Eurolines. Als je de spotgoedkope tarieven ziet, ga je vanzelf watertanden....het liefst vertrok ik morgen nog naar St. Petersburg ;-))

Fijne reis!
Mariëtte van Beek | reisjournalist & correspondent | Twitter: devvanver
travelintea

Bericht door travelintea »

Ik had berekend (wilde enige tijd geleden naar Londen in Juni - nogsteeds een op de planning.. Dat in ong. 202 euro kwijt zou zijn in mijn uppie.. Dus trein - vanaf station bij mij in de buurt (oss) naar london st. pancras - vanuit daar verblijven in een hostel (dorm) voor 4 nachten geloof ik - en de terug treinreis. Maar.. dan is het allemaal nog exclusief eten etc - en dat ligt volgens mij aan jezelf hoe duur je het wil maken - en wat je uitgaven zullen zijn in Londen zelf.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wij gaan volgende week vijf dagen naar Riga en zijn net geen 300 euro kwijt voor 2 personen. Dit is inclusief retourvlucht en hotel met ontbijt. Daar komt nog wel iets van 50 euro parkeerkosten @ Eindhoven Airport bij, plus eten, bezienswaardigheden, enzovoort.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
travelintea

Bericht door travelintea »

travelintea schreef:Ik had berekend (wilde enige tijd geleden naar Londen in Juni - nogsteeds een op de planning.. Dat in ong. 202 euro kwijt zou zijn in mijn uppie.. Dus trein - vanaf station bij mij in de buurt (oss) naar london st. pancras - vanuit daar verblijven in een hostel (dorm) voor 4 nachten geloof ik - en de terug treinreis. Maar.. dan is het allemaal nog exclusief eten etc - en dat ligt volgens mij aan jezelf hoe duur je het wil maken - en wat je uitgaven zullen zijn in Londen zelf.
Edit - ik kreeg een goede tip van Reismeis - ze wees me op een artikel
Reismeis schreef:Ik las in een ander topic dat je Londen graag eens zou willen bezoeken. Misschien is dit dan iets voor jou:
De moeite waard om te bekijken - en maakt je trip naar London nog goedkoper!!

*O*
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik ben ook ooit vanuit oss naar londen met de trein geweest. Is erg goed te doen. Zeker wanneer je een beetje flexibel bent met de data en tijden waarop je reist. Ook zijn er buiten het centrum best aardig hotelletjes te vinden, zeker wanneer je met het ov reist.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Eventjes uppen.. Misschien heeft iemand nog een leuke tip voor (budget) tripjes, met name voor de schoolvakanties? Een leuke, nog relatief onbekende bestemming (een stad of een regio) ofzo?
JamieNoordwijk

Bericht door JamieNoordwijk »

Er zijn vele mogelijkheden. Ik gebruik vooral de volgende sites om mijn reis goedkoop te organiseren. ryanair skyscanner en paperflies
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wij zijn voor een week Malta zo'n 430 euro kwijt voor 2 retourtickets en 7 overnachtingen in een studio (onder voorbehoud). We gaan in februari, ik heb rechtstreeks bij Air Malta geboekt (was goedkoper dan tix, skyscanner etc) en het eten komt hier nog bij, maar omdat we in een studio verblijven kunnen we zelf koken. We hadden op accommodatie nog wel zo'n 40 euro kunnen besparen, maar omdat we voor de studio-optie kozen waren we iets duurder uit.
Plaats reactie