Hoe handig is een creditcard op reis?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Seeker

Re: creditcard

Bericht door Seeker »

Menelya schreef:Ik zou echt niet zonder cc op reis kunnen, het is super handig en vaak noodzakelijk als je tickets, hostels enz... wilt boeken.

Bij het aanvragen van een cc ligt het er volgens mij ook aan wie je treft, denk ik. De eerste keer dat ik een cc aanvroeg had ik helemaal geen inkomen (kwam net van school) maar ik had helemaal geen problemen met het aanvragen daarvan en had 'm binnen twee weken binnen.

Een aantal jaar later wou ik opnieuw een cc aanvragen en had dus dit keer wel een inkomen, maar ik kreeg 'm niet, omdat ik volgens hun niet genoeg verdiende, wat onzin was...En ik had verder ook geen schulden of iets dergelijks, dus ik gewoon weer afwachten en weer langs gaan en dit keer kreeg ik hem wel weer gewoon, dit allemaal via de Rabobank.
Dat probleem had ik bij aanvraag van unive climacount green visa card, dat liet was 1000 euro ofzo, en in December aanvraag formulier in gevuld, ik ben in half jan: Ja meneer u bent te kort zelfstandige, en toen heb ik uit gelegd een vast inkomen onder de wet Wajong heb. En dat is dus zo'n 700 euro.

Ik was dus echt kwaad ik zeg tegen die mevrouw: hoe wilt u nou weten hoeveel spaargeld ik heb, bedoel ik heb een redelijke hoeveel spaargeld en dan praten we niet over een paar tientjes. Dus toen echt kwaad gezegd, mevrouw ik heb 2 maanden gewacht, jullie laten mij niks weten en ik moet maar bellen, ik ga mooi een credit card bij de ING aanvragen.

En bij ing kon ik er een binnen 5 min aanvragen met limiet van 500 euro maar kan ik later wel verhogen.
laurae
Reiziger

Bericht door laurae »

hey!

ik ben ook student en heb ook een creditcard.
(ik zit bij de rabobank) en ging vorig jaar voor een stage naar het buitenland
ik heb toen uitgelegd dat ik graag een creditcard had , voor het geval dat..
heb er toen een gekregen en heb hem nog steeds.

weet dat je bij de rabobank een creditcard voor hbo en universitair zo moet kunnen krijgen
mbo is lastiger (weet ook niet waarom, net of mbo weer eens stukken minder in aanzien is -O- )
maar ik zat toen op het mbo en heb hem alsnog gekregen.

het ligt misschien ook aan de indruk die je maakt tijdens het aanvraag gesprek.

maar ik zou het gewoon proberen!
Seeker

Bericht door Seeker »

laurae schreef:hey!

ik ben ook student en heb ook een creditcard.
(ik zit bij de rabobank) en ging vorig jaar voor een stage naar het buitenland
ik heb toen uitgelegd dat ik graag een creditcard had , voor het geval dat..
heb er toen een gekregen en heb hem nog steeds.

weet dat je bij de rabobank een creditcard voor hbo en universitair zo moet kunnen krijgen
mbo is lastiger (weet ook niet waarom, net of mbo weer eens stukken minder in aanzien is -O- )
maar ik zat toen op het mbo en heb hem alsnog gekregen.

het ligt misschien ook aan de indruk die je maakt tijdens het aanvraag gesprek.

maar ik zou het gewoon proberen!
Een student heeft toch vaak geen vast inkomen? Hoe toon je dan aan dat je die credit card kan bekostigen? Als jij een hoog limiet hebt, hoe denk je dat terug te betalen?
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ik ben ook student, heb een studentenrekening bij de abn amro en geen bijbaan. Mijn enige inkomen is dus de studiefinanciereing. En toch kon ik supergemakkelijk een creditcard krijgen! Ik vind het ook wel maf eigenlijk, maar het kan gewoon. Blijkbaar vinden ze die stufi prima en verwachten ze dat het daarna ook geen probleem meer zal zijn. De vrouw die mij hielp raadde me zelfs aan om ook te regelen dat ik rood kan staan. Ik ga me namelijk na juni uitschrijven, dan ben ik dus geen student meer. Daarna ga ik een paar maanden werken en dan op reis en ze zei iets in de trant van 'nu kan het nog', oftewel, als student kun je sowieso rood staan aanvragen en een creditcard. Daarna is 't maar afwachten...
Idioot eigenlijk!
Seeker

Bericht door Seeker »

Ja heel idioot, krijg je als student ook al niet korting op een bankrekening? Nou rood staan moet je gewoon niet willen een credit card moet je alleen mee betalen als je het geld ook daadwerkelijk hebt, dus bijvoorbeeld geld van je spaarrekening of bankrekening.

Als je dat niet doet lig je lekker hoge rente te betalen.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Klopt, ik heb dat rood staan dus ook niet gedaan en de creditcard heb ik alleen aangevraagd voor dingen die je echt niet zonder kan betalen en tot nu toe nog niet gebruikt. Als je bijvoorbeeld boeken wilt bestellen bij Amazon is het wel handig en ik heb hem ook voor als ik eind dit jaar naar Nieuw Zeeland ga.
Ik denk er nog wel over om voor ik klaar ben met studeren (voorlopig) toch dat rood kunnen staan te activeren zodat dat tenminste kan als ik in Nieuw Zeeland ben. Gewoon voor de zekerheid...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Wat apart is het zeg. Ik heb, toen ik een fulltime baankreeg, een CC geprobeerd aan te vragen via ING. Maar dat kreeg ik niet want ik zou onvoldoende liquide middelen hebben. Raar, sta nooit rood, ruim voldoende spaargeld enz enz. Ze hadden nooit om bewijs van inkomen gevraagd en ook nooit aangeboden om anders CC met minder limiet te geven (zoals ik hier ergens las). Als ik student was geweest, had het wel gekund wrs want vrienden van mij zonder inkomen, die altijd rood staan, kregen zonder pardon een CC bij ING. Vervolgens bij de Rabo en daar had ik hem wel (zij het dat ik twee maanden moest wachten want ze wilden meerdere loonstroken zien en toen ik later belde om te vertellen dat ik mn loonstroken had, was het ineens niet meer nodig om er twee te laten zien, maar een was voldoende). Maar wat een gedoe zeg, heb je een vast inkomen, beweren sommigen nog steeds dat je niet over voldoende liquide middelen beschikt terwijl studenten makkelijker aan een CC komen.
Seeker

Bericht door Seeker »

menasil schreef:Wat apart is het zeg. Ik heb, toen ik een fulltime baankreeg, een CC geprobeerd aan te vragen via ING. Maar dat kreeg ik niet want ik zou onvoldoende liquide middelen hebben. Raar, sta nooit rood, ruim voldoende spaargeld enz enz. Ze hadden nooit om bewijs van inkomen gevraagd en ook nooit aangeboden om anders CC met minder limiet te geven (zoals ik hier ergens las). Als ik student was geweest, had het wel gekund wrs want vrienden van mij zonder inkomen, die altijd rood staan, kregen zonder pardon een CC bij ING. Vervolgens bij de Rabo en daar had ik hem wel (zij het dat ik twee maanden moest wachten want ze wilden meerdere loonstroken zien en toen ik later belde om te vertellen dat ik mn loonstroken had, was het ineens niet meer nodig om er twee te laten zien, maar een was voldoende). Maar wat een gedoe zeg, heb je een vast inkomen, beweren sommigen nog steeds dat je niet over voldoende liquide middelen beschikt terwijl studenten makkelijker aan een CC komen.
Je had het gewoon telefonische moeten doen, een credit card met een limiet van 500 euro hadden ze je vast geven, het ligt natuurlijk aan hoelang je klant bent, als jij pas een fulltime baan hebt dan is voor ING risicovol om jou die kaart te vertrekken.

Ik heb ook een vast inkomen en toch werd mijn Visa aanvraag geweigerd bij paysqaure, heeft gewoon te doen met je inkomen, en soms doen ze inderdaad moeilijk ja. En spaarrekeningen worden meestal niet mee gerekend, maar het hoort wel bij je totale vermogen.
onedollar

Bericht door onedollar »

Tja de banken willen graag zekerheid voordat ze iemand zomaar een CC verstrekken, op zich wel begrijpelijk maar wel vreemd dat er niet echt duidelijke regels zijn, alle banken hierin weer verschillend zo te lezen.

Als de banken altijd zo voorzichtig gehandeld hadden...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Seeker schreef:
Je had het gewoon telefonische moeten doen, een credit card met een limiet van 500 euro hadden ze je vast geven, het ligt natuurlijk aan hoelang je klant bent, als jij pas een fulltime baan hebt dan is voor ING risicovol om jou die kaart te vertrekken.

Ik heb ook een vast inkomen en toch werd mijn Visa aanvraag geweigerd bij paysqaure, heeft gewoon te doen met je inkomen, en soms doen ze inderdaad moeilijk ja. En spaarrekeningen worden meestal niet mee gerekend, maar het hoort wel bij je totale vermogen.
Ach het is opgelost allemaal :D Het heeft nu alleen wat maanden langer geduurd ;)

ik ben al ruim 12 jaar klant daar. Het ging mij er meer om dat ik als student sneller een CC had kunnen krijgen en dat ik dat raar vind.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

is ook raar dat je als student makkelijker een CC kan krijgen dan als je fulltime baan hebt met salaris... vaak is het echter wel zo dat als student een ouder garant moet staan.. en ze daar bij vaste baan wss anders over denken...
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Nee hoor, ik hoefde niks te doen behalve aan te vragen als student zijnde destijds. Niemand hoefde garant te staan. Ik denk dat ze het doen zodat je erna ook klant blijft bij de bank. En aangezien alleen HBO'ers of hoger zo'n kaart zomaar krijgen, verwachten ze denk ik ook dat je een aardige baan erna krijgt. :)
Seeker

Bericht door Seeker »

Of juist niet, genoeg hoogopgeleiden die jaren achter schoolbanken gezeten hebben en werk moet doen waar ze niet voor geleerd hebben.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Seeker schreef:Of juist niet, genoeg hoogopgeleiden die jaren achter schoolbanken gezeten hebben en werk moet doen waar ze niet voor geleerd hebben.
Maar ze werken wel...
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

Ik weet niet of dit al eerder op dit forum vermeld is, maar voor de (toekomstige) backpackers die geen creditcard kunnen of willen aanvragen is er nog een mogelijkheid.

In Australie en Nieuw Zeeland kun je namelijk VISA giftcards kopen (in Nieuw Zeeland heet het de Prezzy Card en die kun je opwaarderen vanaf 25 dollar tot 500 dollar, te koop bij de Post Office voor 5 dollar). En je gebruikt ze net als een gewone creditcard (wel eventjes activeren via internet) in winkels (je hebt geen pincode maar je moet ervoor tekenen) of gewoon online! Via internet kun je je tegoed opvragen en ook eventueel opwaarderen, ze zijn ongeveer een jaar geldig.

Voor sommige misschien een veiliger idee omdat er geen groot bedrag opstaat, mocht ie gestolen worden of omdat je er geen kunt/wil aanvragen kan je toch van alles online boeken zoals tickets etc...
Plaats reactie