Allerlei vragen en antwoorden over je paspoort en paspoortnummer

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Paspoort nummer

Bericht door Ron »

mijn begint met Belangrijke Toerist. 8-)
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
menasil
Reisexpert

Internationaal en nationaal paspoort

Bericht door menasil »

Een vriendin van mij wil via cheaptickets.nl een ticket boeken en daar wordt gevraagd of je een internationaal of een nationaal paspoort hebt.

Nu weet ik dat ze in België dat verschil hanteren maar hoe zit het in Nederland :? Wij hebben toch alleen maar een internationaal paspoort? En dan een identiteitskaart? Via google word ik er niet wijzer op namelijk en ben toch wel nieuwsgierig geworden naar wat het verschil zou zijn...
ketting
Reisexpert

Re: Internationaal en nationaal paspoort

Bericht door ketting »

In Nederland hebben we het gewone paspoort en het zakenpaspoort (dat telt 64 i.p.v. 32 pagina's). Verder hebben we nog een noodpaspoort (laissez passer) en het vreemdelingen document. Voorts hebben we de Europese identiteitskaart die geldig is voor de meeste Europese landen.

Met een Nederlands rijbewijs kun je je binnen Nederland alleen legitimeren als je (zichtbaar) de Nederlandse nationaliteit hebt. De nationaliteit staat namelijk niet op het rijbewijs.
menasil
Reisexpert

Re: Internationaal en nationaal paspoort

Bericht door menasil »

Ik ben er inmiddels achter dat een internationaal paspoort dus ons paspoort is en een nationaal dus onze ID kaart...
menasil
Reisexpert

Paspoort nummer wijzigen

Bericht door menasil »

Ik zit even met het volgende te worstelen en kon via de zoekfunctie niet echt iets vinden.

Je paspoort moet vaak voor veel landen tenminste 6 maanden geldig zijn. Eind juli is mijn paspoort 6 maanden geldig; als ik in augustus weg wil dan moet ik wrs een nieuw paspoort hebben. Moet ik deze al hebben op het moment dat ik een ticket boek voor augustus? En zijn eventuele wijzigingen ivm nieuw paspoort kosteloos?
menasil
Reisexpert

Re: Paspoort nummer wijzigen

Bericht door menasil »

Ok en prompt vind ik een topic dat over hetzelfde gaat... ligt dus aan de luchtvaartmaatschappij..

paspoortnummer-anders-dan-ticket-vermel ... t6928.html
Jenny
Reisexpert

Re: Paspoort nummer wijzigen

Bericht door Jenny »

.... en aan de site waart je boekt.

veel sites vragen niet om je paspoortnummer.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Let op! geldigheid paspoort

Bericht door bolletjeom »

Vriendin van collega is gister met nog een aantal mensen uit het vliegtuig gehaald omdat hun paspoort niet nog 6 maanden geldig was na terugkomst!!! Ze zijn dus het geld voor de ticket en hun vakantie kwijt.

We krijgen hier wel eens de vraag of het een probleem is en iedereen roept dan...loopt wel los...
En dat is dus meestal wel zo...maar NIET ALTIJD!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Let op! geldigheid paspoort

Bericht door Tikva »

naar welk land waren ze van plan te gaan?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

KLM vlucht naar Dubai
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Toen we laatst via Turkije naar Tanzania vlogen, zagen we de dag voordien dat het paspoort van onze dochter nog maar 3 maanden geldig was. Je kan je voorstellen dat we serieus met de bibber zaten. Maar na even googlen, vonden we één site die zei dat dat geen probleem zou zijn. Uiteindelijk was dat ook zo.
Ik betrapt me er op dat ik de laatste tijd nogal nonchalant ben in dat soort dingen. Vroeg of laat zal ik toch eens hetzelfde meemaken als die vrienden van je ... :{
DennisR
Reiziger
Contacteer:

Bericht door DennisR »

Ik zit zelf ook net op die grens dit jaar, maar ik ga het risico niet nemen en vraag me wel een nieuw paspoort aan.
LiekedB

Bericht door LiekedB »

Altijd zorgen dat je paspoort nog lang geldig is, niet alleen voor de boete, maar stel dat er iets met je gebeurt waardoor je langer in het buitenland zit (ziekte, ongeluk, geen vliegtuigen naar Nederland vanwege een of andere Ijslandse vulkaan) ben je letterlijk en figuurlijk nog verder van huis als je geen geldig paspoort hebt.
“You can never cross the ocean unless you have the courage to lose sight of the shore.” - Christopher Columbus
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ben met alles eens maar vind ze nog steeds te duur!!! en vind het belachelijk dat je iedere 5 jaar een nieuwe moet kan ook 10 jaar zijn vind ik.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie