E-Reader

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Dexter
Reisexpert

Re: E-Reader

Bericht door Dexter »

Ziet er wel handig uit, maar zijn de letters niet heel klein?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

nee, zelfs als je het naast een gewoon boek legt zie je nauwelijks dat de letter kleiner is
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Jaja, ook de bibliotheken gaan aan de e-readers/ e-books

Las net in de plaatselijke krant dat er lezingen gehouden worden in de bieb om mensen uit te leggen hoe het werkt enzo. vanaf 1 april starten ze in de hele regio utrecht met het uitlenen van e-reader boeken. beperkte oplage natuurlijk maar het is een begin en een handige manier om kennis te maken met het fenomeen.
www.debeep.nl voor meer info
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:Jaja, ook de bibliotheken gaan aan de e-readers/ e-books

Las net in de plaatselijke krant dat er lezingen gehouden worden in de bieb om mensen uit te leggen hoe het werkt enzo. vanaf 1 april starten ze in de hele regio utrecht met het uitlenen van e-reader boeken. beperkte oplage natuurlijk maar het is een begin en een handige manier om kennis te maken met het fenomeen.
http://www.debeep.nl voor meer info
Ik kan me voorstellen dat je het ebook kan lenen voor de standaard termijn, en als deze vervalt je het boek niet meer kan lezen vanaf je ereader dmv beveiliging enzo. Hoef je iig nooit terug te brengen, en evt. verlengen via internet waardoor de activatiecode opnieuw met termijn verlengd wordt.
Lnnkz
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Lnnkz »

Dexter schreef:
bolletjeom schreef:Jaja, ook de bibliotheken gaan aan de e-readers/ e-books

http://www.debeep.nl voor meer info
Ik kan me voorstellen dat je het ebook kan lenen voor de standaard termijn, en als deze vervalt je het boek niet meer kan lezen vanaf je ereader dmv beveiliging enzo. Hoef je iig nooit terug te brengen, en evt. verlengen via internet waardoor de activatiecode opnieuw met termijn verlengd wordt.
Dit kan nu al. Ik leen wel eens ebooks bij de bibliotheek van Almere. Na 21 dagen kun je ze niet meer lezen. Ze bieden nu nog maar weinig boeken aan en er zitten ook nog wel wat bugs in het systeem, maar op zich heeft het wel potentie denk ik.
bolletjeom
Reisexpert

Stichting Brein wil een halt toeroepen aan de illegale verkoop van digitale boeken. Volgens de piraterijbestrijder is het illegale aanbod op internet inmiddels zo groot dat er snel iets moet gebeuren.

http://www.telegraaf.nl/digitaal/650921 ... html?p=6,2
Jochem
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jochem »

het mag natuurlijk niet....maar waarom niet gewoon boeken downloaden via torrents. ik kwam er laatst 1 tegen met 109 nederlandse titels! Zoveel dwarsliggers kan je niet kwijt in je tas :) En het is eigenlijk net zo illigaal als het downloaden van muziek....maar als je daar geen moeite mee hebt is het een geweldig alternatief voor gewone boeken. Zoals dexter al zei: 300 LP's gratis......daar kan de grootste (reis)moraalridder geen nee tegen zeggen!
bolletjeom
Reisexpert

los van downloaden enzo.
Groot voordeel van een boek, en met name de dwarsligger, is dat het niet zo waardevol is. Een boek mag mee naar het strand. die laat ik bij een zwembad wel even op mijn bedje liggen of op mijn dormbed slingeren.
Én je kunt doorlezen tijdens landen en stijgen van een vliegtuig en dat is afleiding die ik graag heb.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Downloaden van e-boeken in in Nederland gewoon toegestaan. Je mag ze alleen niet uploaden (Wat met torrents wel gebeurd) dus wanneer je ze uit de nieuwsgroepen haalt is het zover ik weet geen strafbaarfeit.
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

bolletjeom schreef:los van downloaden enzo.
Groot voordeel van een boek, en met name de dwarsligger, is dat het niet zo waardevol is. Een boek mag mee naar het strand. die laat ik bij een zwembad wel even op mijn bedje liggen of op mijn dormbed slingeren.
Én je kunt doorlezen tijdens landen en stijgen van een vliegtuig en dat is afleiding die ik graag heb.
Dat is idd een heel groot voordeel van een boek, dat het niet waardevol is. Een e-reader lijkt me handig maar het is wel weer een extra elektrisch/waardevol apparaat... ik denk dat ik voorlopig toch gewoon bij een boek blijf...
Selalu mencari...
Jochem
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jochem »

bolletjeom schreef:los van downloaden enzo.
Ja daar heb je gelijk in. Helemaal met irritante vrienden om je heen wil je bij een zwembad niets electronisch in de buurt hebben. Dat is eigenlijk ook mijn persoonlijke rede om geen dure zonnebril mee te nemen op vakantie :)
Lnnkz
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Lnnkz »

Ik moet zeggen, ik heb mijn e-reader nu 4,5 maand bij me op reis en het is de beste aankoop ooit! Ik heb al zoveel (Nederlandstalige) boeken kunnen lezen! Het apparaat is vrij klein en zit dus altijd in mijn tas. Ik heb me er al heel wat uurtjes mee vermaakt.

Het enige wat ik mis.. is het lezen in bad. Dat durf ik niet met de e-reader. Bij het zwembad lezen vind ik niet zo'n probleem. Ik stop hem wel in mijn tas als ik ga zwemmen.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Nieuwe e-reader gelanceerd via Selexyz, de Samsung E60: http://www.selexyz.nl/producten/1110/sa ... amsung-e60

8 grijswaarden, ik verneem ook al dat er ereaders ontwikkelt worden met meer grijstinten en daardoor nog beter/mooier leesbaar.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

bolletjeom
Reisexpert

Denk je mileutechnisch goed bezig te zijn met een E-reader....Think Again!!!

USA today deed een onderzoek naar de duurzaamheid van E-readers en het blijkt dat E-readers helemaal niet zo groen zijn als veel mensen denken. Een boek word van papier gemaakt en daar voor is een boom nodig. Maar die E-readers moeten ook geproduceerd worden.
USA Roday deed een onderzoek naar de totale levensduur van beide producten en de productie rekeninghoudend met het verbruik van fossiele brandstoffen, water en grondstoffen en kwam tot de volgende conclusie:
Je moet 45 boeken op je E-reader hebben staan om net zo "schoon" te zijn als 1 papieren boek!

Het meest duurzame is natuurlijk boeken lezen uit de bibliotheek
Plaats reactie