Visum aanvragen Australië
australie visum en paspoortgeldigheid
Ik ga een jaar naar australie met een workin holiday visum. Deze heb ik al aangevraagd maar mijn paspoort is nog 3 maanden geldig nadat ik terug kom uit Australie.
Ik vlieg terug naar Nederland met britisch airways maar heb verder nog geen gegevens over welke landen ik vlieg omdat dit nog te ver in het voren is. Nou blijkt het zo te zijn dat je paspoort in veel aziatische landen nog 6 maanden geldig hoort te zijn en meestal is er een stop in een aziatisch land bij de vlucht.
Kan ik beter alsnog mijn paspoort verlengen of is het bijv mogelijk om via britisch airlines te regelen dat ik geen stop heb in een aziatisch land en dus misschien kan voorkomen dat ik mijn paspoort hoef te verlengen?
Wat is jullie ervaring hierin?
Ik vlieg terug naar Nederland met britisch airways maar heb verder nog geen gegevens over welke landen ik vlieg omdat dit nog te ver in het voren is. Nou blijkt het zo te zijn dat je paspoort in veel aziatische landen nog 6 maanden geldig hoort te zijn en meestal is er een stop in een aziatisch land bij de vlucht.
Kan ik beter alsnog mijn paspoort verlengen of is het bijv mogelijk om via britisch airlines te regelen dat ik geen stop heb in een aziatisch land en dus misschien kan voorkomen dat ik mijn paspoort hoef te verlengen?
Wat is jullie ervaring hierin?
paspoort geldigheid
Hoi Janita,
Die 6 maanden geldigheid geldt (volgens mij) ook gewoon voor vertrek vanaf Australie. Dus je dan zou je zowiezo je paspoort verlengen ongeacht tussenstops.
Maar als je dit zeker wilt weten kan je beter navragen bij het reisbureau of organisatie waar je het ticket heb geboekt.
gr Liset
Die 6 maanden geldigheid geldt (volgens mij) ook gewoon voor vertrek vanaf Australie. Dus je dan zou je zowiezo je paspoort verlengen ongeacht tussenstops.
Maar als je dit zeker wilt weten kan je beter navragen bij het reisbureau of organisatie waar je het ticket heb geboekt.
gr Liset
- bolletjeom
- Reisexpert
Je maakt over het algemeen een stop over in een Aziatisch land, dat is niet hetzelfde! Zolang je het vliegveld niet verlaat, maar binnen de 'transit zone' blijft', passeer je de douane niet en ga je formeel gezien dat land niet binnen. Daarom geldt de '6 maanden regel' niet.Nou blijkt het zo te zijn dat je paspoort in veel aziatische landen nog 6 maanden geldig hoort te zijn en meestal is er een stop in een aziatisch land bij de vlucht.
Australie eist niet dat je paspoort nog 6 maanden na je verblijf geldig moet zijn (http://visumdienst.nl/?location=visumin ... =australie), wat dat betreft heb je dus geen nieuw paspoort nodig voor je vertrek.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Wat heb je eraan om je paspoort te verlengen?!?!?! Extra bladzijdes erin proppen, dat zou mogelijk moeten zijn!bolletjeom schreef:sinds wanneer kan je paspoorten verlengen???
(Mijn nieuwe pas in een business paspoort, dat heeft idd meer blz. Met slechts een visum tot nu toe....

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Verlengen oftewel vernieuwen. Ik heb uiteindelijk toch maar een nieuw paspoort aangevraagd. (koste erg veel tijd want mijn pasfoto's voor het nieuwe paspoort zijn tot 2 keer toe afgekeurd!!)
Achteraf gezien was het toch niet nodig geweest maar ja, dat is altijd achteraf. Het koste mij nog wel veel moeite om mijn nieuwe paspoortgegevens door te voeren op mijn visum maar uiteindelijk is het wel gelukt!

Achteraf gezien was het toch niet nodig geweest maar ja, dat is altijd achteraf. Het koste mij nog wel veel moeite om mijn nieuwe paspoortgegevens door te voeren op mijn visum maar uiteindelijk is het wel gelukt!
- bolletjeom
- Reisexpert
ja, dat laatste kan lastig zijn.
Ik heb het de laatste keer niet eens geprobeerd. had een visum op mijn oude paspoort nummer en mijn nieuwe paspoort bij me.
ik vond dat ik kon aantonen dat mijn nieuwe paspoort later aangevraagd was dan mijn visum
Maar ik ben er nooit naar gevraagd, dus dat viel weer mee
Ik heb het de laatste keer niet eens geprobeerd. had een visum op mijn oude paspoort nummer en mijn nieuwe paspoort bij me.
ik vond dat ik kon aantonen dat mijn nieuwe paspoort later aangevraagd was dan mijn visum
Maar ik ben er nooit naar gevraagd, dus dat viel weer mee

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
in mijn geval was het geen probleem
Maar ik ga hier nu ook niet iedereen aanraden het te proberen....daar wil ik ook niet verantwoordelijk voor zijn 8)
Maar zeker wanneer je een kopietje van je oude paspoort bij je hebt zie ik niet waarom het niet kan
het zijn beide wettelijke legititmatie middelen die persoonsgebonden zijn, uitgegeven door onze overheid....dus....
Maar ik ga hier nu ook niet iedereen aanraden het te proberen....daar wil ik ook niet verantwoordelijk voor zijn 8)
Maar zeker wanneer je een kopietje van je oude paspoort bij je hebt zie ik niet waarom het niet kan
het zijn beide wettelijke legititmatie middelen die persoonsgebonden zijn, uitgegeven door onze overheid....dus....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
-
visum voor 1 maand backpacken
Even een vraagje over de visums voor Australie,
ik lees over de working holiday visum en de toeristenvisum.
Ik wil graag 1 maand gaan backpacken in Australie, heb ik hiervoor dan het working holiday visum nodig of is de toeristenvisum voldoende ?
Alvast bedankt voor het antwoord!
kus,
een reisgek.
ik lees over de working holiday visum en de toeristenvisum.
Ik wil graag 1 maand gaan backpacken in Australie, heb ik hiervoor dan het working holiday visum nodig of is de toeristenvisum voldoende ?
Alvast bedankt voor het antwoord!
kus,
een reisgek.
- bolletjeom
- Reisexpert
-
- Vakantieganger
Klopt. Maar dat staat ook in je mailtje als het goed is.leen85 schreef:Dus je moet eigenlijk alleen je internationaal pasport bij je hebben en zij kunnen dan zien dat je idd een visum hebt gekregen via internet?jitske schreef:Op een of andere manier gaat jou paspoort nummer in de computer en na het scannen daarvan krijg je een stempel, en mag je een jaar blijven werken/reizen. Zo simpel is het!!!
-
Visum over zetten op nieuw paspoort?
Ik heb net een nieuw paspoort aan gevraagd, maar ik heb al een WHM-visa "toegewezen" gekregen op mijn oude paspoort.
Weet iemand hoe ik dit over kan laten zetten, en is dit gemakkelijk of kom ik weer tegen een grote muur van papierwerk aan?
Bij voorbaat dank,
Nico :!:
Weet iemand hoe ik dit over kan laten zetten, en is dit gemakkelijk of kom ik weer tegen een grote muur van papierwerk aan?
Bij voorbaat dank,
Nico :!:
- bolletjeom
- Reisexpert