Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
janita23

australie visum en paspoortgeldigheid

Bericht door janita23 »

Ik ga een jaar naar australie met een workin holiday visum. Deze heb ik al aangevraagd maar mijn paspoort is nog 3 maanden geldig nadat ik terug kom uit Australie.

Ik vlieg terug naar Nederland met britisch airways maar heb verder nog geen gegevens over welke landen ik vlieg omdat dit nog te ver in het voren is. Nou blijkt het zo te zijn dat je paspoort in veel aziatische landen nog 6 maanden geldig hoort te zijn en meestal is er een stop in een aziatisch land bij de vlucht.

Kan ik beter alsnog mijn paspoort verlengen of is het bijv mogelijk om via britisch airlines te regelen dat ik geen stop heb in een aziatisch land en dus misschien kan voorkomen dat ik mijn paspoort hoef te verlengen?
Wat is jullie ervaring hierin?
setje

paspoort geldigheid

Bericht door setje »

Hoi Janita,

Die 6 maanden geldigheid geldt (volgens mij) ook gewoon voor vertrek vanaf Australie. Dus je dan zou je zowiezo je paspoort verlengen ongeacht tussenstops.

Maar als je dit zeker wilt weten kan je beter navragen bij het reisbureau of organisatie waar je het ticket heb geboekt.

gr Liset
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

sinds wanneer kan je paspoorten verlengen???
nog nooit van gehoord. Vertel vertel

of bedoelen jullie gewoon een nieuw paspoort halen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Nou blijkt het zo te zijn dat je paspoort in veel aziatische landen nog 6 maanden geldig hoort te zijn en meestal is er een stop in een aziatisch land bij de vlucht.
Je maakt over het algemeen een stop over in een Aziatisch land, dat is niet hetzelfde! Zolang je het vliegveld niet verlaat, maar binnen de 'transit zone' blijft', passeer je de douane niet en ga je formeel gezien dat land niet binnen. Daarom geldt de '6 maanden regel' niet.

Australie eist niet dat je paspoort nog 6 maanden na je verblijf geldig moet zijn (http://visumdienst.nl/?location=visumin ... =australie), wat dat betreft heb je dus geen nieuw paspoort nodig voor je vertrek.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:sinds wanneer kan je paspoorten verlengen???
Wat heb je eraan om je paspoort te verlengen?!?!?! Extra bladzijdes erin proppen, dat zou mogelijk moeten zijn!

(Mijn nieuwe pas in een business paspoort, dat heeft idd meer blz. Met slechts een visum tot nu toe.... :oops: )
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
janita23

Bericht door janita23 »

Verlengen oftewel vernieuwen. Ik heb uiteindelijk toch maar een nieuw paspoort aangevraagd. (koste erg veel tijd want mijn pasfoto's voor het nieuwe paspoort zijn tot 2 keer toe afgekeurd!!) :?

Achteraf gezien was het toch niet nodig geweest maar ja, dat is altijd achteraf. Het koste mij nog wel veel moeite om mijn nieuwe paspoortgegevens door te voeren op mijn visum maar uiteindelijk is het wel gelukt!
bolletjeom
Reisexpert

ja, dat laatste kan lastig zijn.
Ik heb het de laatste keer niet eens geprobeerd. had een visum op mijn oude paspoort nummer en mijn nieuwe paspoort bij me.
ik vond dat ik kon aantonen dat mijn nieuwe paspoort later aangevraagd was dan mijn visum
Maar ik ben er nooit naar gevraagd, dus dat viel weer mee :-)
janita23

Bericht door janita23 »

DUs ze checken dat niet eens na op het vliegveld? Dat dacht ik al,
Ik vroeg bij de ambassade of ik problemen kreeg als ik met mijn oude paspoortnummer op reis zou gaan, en volgens hun kon ik dan nog niet eens met het vliegtuig maar dat valt dus wel mee
bolletjeom
Reisexpert

in mijn geval was het geen probleem
Maar ik ga hier nu ook niet iedereen aanraden het te proberen....daar wil ik ook niet verantwoordelijk voor zijn 8)
Maar zeker wanneer je een kopietje van je oude paspoort bij je hebt zie ik niet waarom het niet kan

het zijn beide wettelijke legititmatie middelen die persoonsgebonden zijn, uitgegeven door onze overheid....dus....
jitske weekenborg

visum voor 1 maand backpacken

Bericht door jitske weekenborg »

Even een vraagje over de visums voor Australie,

ik lees over de working holiday visum en de toeristenvisum.
Ik wil graag 1 maand gaan backpacken in Australie, heb ik hiervoor dan het working holiday visum nodig of is de toeristenvisum voldoende ?

Alvast bedankt voor het antwoord!

kus,

een reisgek.
bolletjeom
Reisexpert

een working holiday visum is voor als je wilt gaan werken in Australie
Zoals je aangeeft ga je alleen backpacken en dan heb je dus genoeg aan een toeristen visum
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Daarnaast is een toeristen visum ook goedkoper (gratis?) dan een Working Holiday Visum. Nog een voordeel.
LaraSantos
Vakantieganger

Bericht door LaraSantos »

leen85 schreef:
jitske schreef:Op een of andere manier gaat jou paspoort nummer in de computer en na het scannen daarvan krijg je een stempel, en mag je een jaar blijven werken/reizen. Zo simpel is het!!!
Dus je moet eigenlijk alleen je internationaal pasport bij je hebben en zij kunnen dan zien dat je idd een visum hebt gekregen via internet?
Klopt. Maar dat staat ook in je mailtje als het goed is.
mister_missusbos

Visum over zetten op nieuw paspoort?

Bericht door mister_missusbos »

Ik heb net een nieuw paspoort aan gevraagd, maar ik heb al een WHM-visa "toegewezen" gekregen op mijn oude paspoort.

Weet iemand hoe ik dit over kan laten zetten, en is dit gemakkelijk of kom ik weer tegen een grote muur van papierwerk aan?

Bij voorbaat dank,

Nico :!:
bolletjeom
Reisexpert

hmmm, over het algemeen moet je dan naar de ambassade van het land waar je een visum van hebt om het over te laten zetten. maar hoe het hier zit weet ik niet

waar zit je nu? nederland of australie??
Plaats reactie