Goedkope ticketdeals met Paperflies

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Goedkope ticketdeals met Paperflies

Bericht door WizardOfOss »

Dat had ik dan even gemist, ik had bij eerdere aanbiedingen (zeker de goedkopere) nog wel een paar keer een fake boeking ingevuld om die kosten te kunnen achterhalen, maar kwam toen steeds weer op die €26,50 uit. En op basis daarvan dus de onjuiste aanname gedaan dat dat dus altijd het geval was. Voortaan dus zeker bij twijfelgevallen toch maar even dubbelchecken. Maar bedankt voor de oplettendheid ^O^

Met die lagere kosten wordt de aanbieding uiteraard wel net iets aantrekkelijker, maar het blijft een gering voordeel waarvoor je inderdaad nog steeds elke vorm van flexibiliteit moet opgeven.

Blijft staan dat ik die kosten misleidend blijf vinden, vooral omdat ze pas bij de laatste stap uit het niets opduiken. Dit heb ik een van de eerste dagen reeds op hun Facebook-pagina gemeld, en netjes een reactie gehad dat ze dat "binnenkort" zouden aanpassen, dat de kosten eerder gemeld zouden gaan worden. Nog weinig van gemerkt...
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

En we gaan voor de tweede keer naar Beijing, nu echter niet met LOT maar met Austrian Airlines. En logischerwijs dus een overstap in Wenen, met op de heenweg liefst 5u30 wachttijd. 4 combinaties van vertrek- en retourdata in februari en maart, maandag heen en de dinsdag een week later weer terug. Van €719 nu voor €519. De bijkomende administratiekosten zijn €26,50 (gecheckt), dus het magische getal is vandaag €545,50.

Maar net als over de eerdere aanbieding met LOT kan ik hierover kort zijn: flut. Om met de betreffende vlucht met Austrian te beginnen, het verschilt per datum maar het voordeel loopt uiteen van een dikke honderd euro tot in het slechtste geval nog slechts een tientje. Er zijn echter veel gunstigere alternatieven: voor €482 vlieg je met Finnair, waarbij je op de heenweg dik 3 uur korter onderweg bent. Voor €492 vlieg je met Swiss, met eveneens kortere overstappen. En afhankelijk van de data hebben ook Aeroflot, Turkish Airlines en Alitalia nog goedkopere aanbiedingen, alleen ben je daarmee dan wel weer wat langer onderweg.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

En we gaan lekker even opwarmen op Bali. Vlucht met Korean Air met overstap in Seoul, 7 combinaties van vertrek- en retourdata in januari en maart, met steeds twee weken daartussen. Van €899 voor €750, plus €26,50 administratiekosten, wat de uiteindelijke prijs dus op €776,50 brengt.

Niet echt een spectaculaire aanbieding, dezelfde vlucht is op Gate1 te boeken voor welgeteld 5 euro meer. Alternatieven zijn wel allemaal duurder. Wil je toevallig precies op de beschikbare data vliegen, dan valt er dus een miniem voordeeltje te halen, maar voor een paar euro meer kies je lekker zelf wanneer je gaat en hoe lang je blijft.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Zijn tickets naar Bali altijd zo duur? Dan loont het haast om via jakarta te vliegen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tickets naar Bali zijn meestal zo duur.

Naar Jakarta kun je soms vliegen voor 700 euro, maar de laatste jaren steeds minder. Met Air Asia kun je dan een retourtje naar Bali boeken.

Als je niet naar Java wilt, kun je beter de aanbiedingen naar KL in de gaten houden. Met name Egypt Air heeft scherpe tarieven.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Tsja, aan de aanbieding van vandaag ga ik weinig woorden vuilmaken. Met Icelandair naar Toronto, van €671 voor €542, uiteraard weer exclusief administratiekosten. Alleen jammer dat een steekproef op verschillende combinaties van vertrek- en retourdata prijzen van €537 zonder bijkomende kosten oplevert....
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

En ik kan haast m'n post van gisteren herhalen. Weer richting Noord-Amerika, nu met US Airways naar LA (overstap in Philadelphia). Keuze uit 5 afzonderlijk te kiezen vertrek- en retourdata in januari, februari en maart, van €721 voor €499, plus de reguliere €26,50, in totaal €525,50 p.p. dus. Klinkt op zich als een scherp aanbod, ware het niet dat dezelfde vlucht bij bij BudgetAir inclusief bijkomende kosten voor een tientje minder te boeken is.

Ik heb me overigens voorgenomen dit nog tot het einde van de maand (nou ja, tot aan m'n trip naar Disney) vol te houden. Tenzij ze nu ineens toch met een hele reeks superaanbiedingen gaan komen is het anders zonde van m'n tijd.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij blijven tot die tijd meelezen :). Ik weet in ieder geval wie ik een pm moet sturen als ik mijn gevonden ticket wil laten checken op de goedkoopste prijs garantie :p
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

:{
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

We gaan vandaag naar Tel Aviv. Echter wel een addertje onder het gras: het betreft een vlucht met Ukraine International Airlines, met een overstap in Kiev. Met als gevolg dat je dus op de heenweg liefst 9,5 uur onderweg bent, en op de terugweg altijd nog ruim 7 uur. Er zijn 7 afzonderlijk van elkaar te kiezen vertrek- en retourdata in januari en februari, van €375 voor €269, plus €19,50 p.p. administratiekosten.

Met een steekproef kom ik diezelfde vlucht tegen voor €335, niet zo duur als wat Paperflies als oorspronkelijke prijs noemt, maar altijd nog een aardig voordeeltje. Echter, voor slechts €213 vlieg je met Pegasus via Istanbul, waarmee je in totaliteit ongeveer net zo lang onderweg bent. Wil je de helft van de tijd besparen en non-stop vliegen, dan ga je wel direct door de vierhonderd-barrière heen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoe zou het zitten dat je goedkoper kunt vliegen wanneer je met een omweg naar je bestemming gaat? Logischerwijs zou dat toch duurder moeten zijn?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Hoe zou het zitten dat je goedkoper kunt vliegen wanneer je met een omweg naar je bestemming gaat? Logischerwijs zou dat toch duurder moeten zijn?
De kosten van de luchtvaartmaatschappij bepaalt de prijs je ticket, niet de afstanden. Misschien krijgen ze zo vliegtuigen wel voller, of kunnen ze goedkoper tanken. Luchthaven belastingen bepalen ook voor een groot deel de prijs.

Ik heb zelf ook ooit via Letland naar Libanon gevlogen. Dat was meer dan 100 euro goedkoper (met Air Baltic). Ook heb ik voor deze zomer tickets naar Mexico gezien met Aeroflot die 300 euro goedkoper waren dan andere opties met vertrek vanaf Schiphol (kijkend naar de reguliere zoekmachines).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Ik heb inderdaad ook het idee dat de prijs niet zozeer met de afstand te maken heeft, maar meer met hoe aantrekkelijk een route is. Een non-stop vlucht is zo bekeken een beter "product", en als zodanig dus duurder.

Daarnaast zal het ondoenlijk zijn voor airlines op alle routes directe vluchten aan te bieden, de meesten werken toch vanuit bepaalde hubs. En daardoor heb je bij directe vluchten domweg minder concurrentie. In dit geval van de route Schiphol - Tel Aviv heb je dan alleen KLM en El Al, en die ontlopen elkaar niet zo gek veel.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Een omweg is vaak ook goedkoper omdat een luchtvaartmaatschappij in dat land nog meer marktaandeel voor zichzelf wil winnen. Zo hadden we een paar jaar terug dat een vlucht van ams naar nairobi met klm duurder was dan een vlucht vanaf brussel naar ams en dan overstappen op diezelfde eerste vlucht naar nairobi ook met klm.

Blijkbaar wil klm in belgie nog marktaandeel winnen en is dezelfde vlucht + een extra vlucht dan opeens goedkoper. (gelukkig hebben we toen gewacht tot klm wereldweken en alsnog de vlucht via nld voor een mooie prijs gekregen ipv eerst naar belgie).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

eindelijk eens tijd gevonden om dit topic helemaal te lezen.
Super Wizz, dat je dit allemaal zo uit zoekt!!!!
Daarnaast zal het ondoenlijk zijn voor airlines op alle routes directe vluchten aan te bieden, de meesten werken toch vanuit bepaalde hubs.
Een luchtvaartmaatschappij is verplicht zijn vluchten te laten lopen vanuit hun basisluchthaven.
KLM mag dus overal direct op vliegen vanuit Amsterdam. Singapore airlines zal altijd via singapore moeten vliegen. Wil je naar Singapore dan heb je dus een directe vlucht maar als je met hen naar bijv. jakarta wilt dan zal je altijd even stoppen in Singapore.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie