Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Tikva »

Erik schreef:Air Asia gaat 10 augustus weer stunten met prijzen... zorg dus dat je er bij bent!
Schrijf je even een nieuwsberichtje :P
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat was het nieuws :) Want meer is er nog nog niet bekend.
Unbelievable, MIND BLOWING fares coming your way!

Krabi, Phuket, Hong Kong, Langkawi, Siem Reap, Bali, Hanoi, Macau, Shenzhen and MORE! You name it, WE’VE GOT IT! We won’t disclose much for now. But we want YOU to tell your friends about it.
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

8)7 wow!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nou ik mag nu ook een vrijgezellenfeestje organiseren.

En ja het is pas volgend voorjaar maar discussie punt 1 Budget..... 8)7
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Heeft iemand ervaring met (organiseren) van vrijgezellenfeestjes?
yep! (helaas)
Kan echt een drama zijn. Oa vanwege de dingen die Tikva al noemde. Het budget is misschien nog wel het allerbelangrijkste. Het is niet altijd een kwestie van hoeveel "wil" iemand uitgeven aan een feest voor een ander maar vaak ook: hoevel "kan" iemand uitgeven. De Bruiloft zelf kost de gast ook al geld. Een kado en eventueel een leuke outfit.

Kijk ook naar wie de genodigde zijn: kennen ze elkaar al goed of nog helemaal niet. Wanneer ze elkaar niet kennen is het leuk om iets actiefs te doen waardoor mensen elkaar leren kennen en het ijs makkelijk breekt aan het begin van de dag.
nog zo'n vraag. is het een hele dag of alleen een avond?
en zit er een groot leeftijds/ intresse verschil in de groep?
Natuurlijk is het heel belangrijk dat de vrijgezel het naar zijn zin heeft maar als 1 van zijn gasten zich helemaal niet op zijn gemak voelt dan merkt hij dat ook

Ik heb al een paar feestjes georganiseerd (ook voor mannen). Oa Highlandgames. lekker stoere mannen dingen doen in een bos. boomstam slingeren etc. gevolgd door een veel vlees eten festijn en stappen.
In dat geval wilde de bruid en bruidegom elkaar aan het eind van de avond zien en er een gezamelijk feest van maken (kwam qua logistiek met auto's en stelletjes ook goed uit). Vraag eens na of ze zoiets willen.

Blote dames etc. kan heel leuk zijn behalve als de gom of zijn aanstaande of een aanwezige schoonvader er echt een probleem mee heeft.

Als je overdag iets wilt doen kan je ook eens kijken naar gps tochten, steptochten, paintballen, kitesurfen, karten, bowlen (klinkt suf maar kan erg lachen zijn), strandzeilen, raften, snowboarden (hoewel...als ie wat breekt)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hebben jullie dat bericht gezien van die 2 Nederlandse touristen die zijn omgekomen bij Canyoning in Italie? Heftig: één ervan was een collega (en vriend) van een vriendin van mij. Vind ik toch wel eng hoor. Hij was hartstikke ervaren en toch gebeurt er zoiets. Ik ben van plan om in NZ te gaan skydiven en misschien nog raften of zoiets...ik ga het nog wel doen, maar bij dit soort berichten ga je toch nadenken...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Erg vervelend nieuws. Iets herinner ik me wel van dat bericht. Ze waren in de 30 volgens mij en met een groep van een stuk of 5 en zij waren de twee die in de problemen waren gekomen toch?

Zo komt het ineens wel dichtbij....
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Erik schreef:Erg vervelend nieuws. Iets herinner ik me wel van dat bericht. Ze waren in de 30 volgens mij en met een groep van een stuk of 5 en zij waren de twee die in de problemen waren gekomen toch?

Zo komt het ineens wel dichtbij....
Klopt, dat bericht was het. Ze waren eigenlijk met 6 maar 1 (de expert van het groepje) was achtergebleven en ging niet mee. 2 zijn inderdaad in de problemen gekomen (ik geloof dat ze op dat moment in kano's zaten) en niet meer boven water gekomen. Pas een dag later zijn ze gevonden, het was heel ruig gebied. Verder weet ik ook heel weinig eigenlijk...

Ja, niet leuk... :(
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat wat er gebeurd is is heel vervelend, zeker als het zo dichtbij komt. Soms weet je dat als je ergens aan begint dat het gevaarlijk is, maar zodra je het dan ook echt doet ben je dat snel weer vergeten. Ik weet wel dat ik mijn hele reis wilde sky-diven maar dat ik aan het einde van de trip er toch vanaf gezien heb. Geen idee waarom. Alle andere dingen die ook "gevaarlijk" waren heb ik wel gedaan. Maar had opeens geen behoefte meer aan een sky-dive. Wie weet denk jij er straks ook zo over .... en zo niet dan heb je het in ieder geval gedaan en als je het overleefd kun je er ongetwijfeld jaren op teren :).
bolletjeom
Reisexpert

ohohoh jongens...ik ben zó zielig....ben siehiek. :?

mijn moeder helemaal in de stress en heeft alle tropische ziektes al opgezocht. En ze blijft me maar bellen met rampsenarios. Nu begin ik bijna zelf ongerust te raken. Ze blijft maar roepen dat ik knokkelkoorts heb of malaria.
maar volgens mij is het gewoon griep. dat kan toch ook??!?!?! toch?!?! (stel me eens gerust)
Het begon met diaree en overgeven in het vliegtuig. en enorme spierpijn in mijn rug maar ik gaf toen de lange zit in een vliegtuigstoel nog de schuld. ondertussen al een paar dagen koorts. hoogtepunt was 39.1 maar vandaag begint normaal. echt enorme spierpijn overal, geen eetlust, zweten, koud, hoofdhuidpijn, jeukende handen
dat is toch gewoon een griepje?????
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Geen idee hoe een gewoon griepje voelt, katers weet ik meer van en als ik dat zo lees klinkt ongeveer hetzelfde (met uitzondering van de koorts) :P. Is het niet verstandiger om even naar de huisarts te gaan of deze langs te laten komen? Aangezien het om je gezondheid gaat kun je het maar beter zeker weten. En wanneer je de standaard vaccinatie teksten .e.d. leest zou dat precies moeten zijn wat je zou moeten doen.
bolletjeom
Reisexpert

Ik vind het altijd nogal stom om meteen naar een huisarts te rennen. ik wacht het altijd een paar dagen af. En qua koorts gaat het nu wat beter. Vind het altijd zo genant om met "niets" naar de huisarts te gaan die je dan naar huis stuurt met wat je al weet: gewoon geduld hebben, gaat vanzelf wel weer over.
bolletjeom
Reisexpert

valt me net iets op. Alles is relatief.
Voor vertrek vond ik dat ik in een luidruchtige buurt woon. Je hoort op een afstand de schoolpleinen, er is altijd het geluid van verkeer.
Nu loop ik het balkon op en denk: sjeeeee, wat is het hier stíl!!! Tja, dat krijg je als je net uit azië komt waar echt altijd en overal een hoop geluid is!
bolletjeom
Reisexpert

ok, ik ga morgen naar een dokter!!!
ik had express nog niet gegooled totdat ik na een dag jeuk aan mijn handen zag dat mijn hele armen onder de vlekken/uitslag zitten...en dit blijkt dus inderdaad perfect te passen in het plaatje knokkelkoorts/dengue. Maar even een testje laten doen want als dat zo is dan loop je later een groter risico op een ergere/dodelijke variant. Dat is misschien toch handig om te weten.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Enig idee hoe je het hebt opgelopen en waar? (het komt tochvan de muggen he?)
Plaats reactie