Waar naartoe op vakantie in Europa?
-
Re: ideeën voor een lowbudget vakantie in de meivakantie
Bedankt voor jullie ideeën! Polen lijkt me wel leuk (dan wel met het vliegtuig). Ik ben vrouw en ga alleen, is dat veilig?
Mijn budget ligt rond de 100-150 euro, voor 3 dagen.
I.love.travelling
Mijn budget ligt rond de 100-150 euro, voor 3 dagen.
I.love.travelling
- bolletjeom
- Reisexpert
Tuurlijk is dat veilig!
Zonder vlucht gaven wij €45 pp per dag uit. zo'n 17 euro voor slapen en 15 voor eten. We hebben ook een tour naar Auschwitz gedaan en een schindler tour. We hebben het best lekker ruim genomen met eten. We hebben iedere avond in een goedkoop restaurant gezeten en overdag ook wel eens op een terrasje gezeten. Wanneer je leeft op drinken uit de supermarkt en zelf kookt in het hostel kan het goedkoper
Zonder vlucht gaven wij €45 pp per dag uit. zo'n 17 euro voor slapen en 15 voor eten. We hebben ook een tour naar Auschwitz gedaan en een schindler tour. We hebben het best lekker ruim genomen met eten. We hebben iedere avond in een goedkoop restaurant gezeten en overdag ook wel eens op een terrasje gezeten. Wanneer je leeft op drinken uit de supermarkt en zelf kookt in het hostel kan het goedkoper
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik ga van de zomer alleen naar Polen als meisje en ook voor de eerste keer. Ik zat eerst ook na te denken over de veiligheid en heb wat tips gevraagd aan Polen zelf en ook in reisgidsen gesnuffeld. Zolang je geen rare dingen doet in de grotere steden, is het net zo als Amsterdam oid. Je moet bijvoorbeeld niet 's avonds laat door parken in je eentje lopen of door donkere steegjes maar dat is in Nederland precies hetzelfde. Een enkele wijk kan je ook beter niet komen. Praha in Warszawa bijv. en ook in Kraków kan je als meisje alleen beter niet naar Huta district gaan. Verder staan er in reisgidsen vaak ook dit soort dingen gemeld van 'pas op dit en dit'.
Ik heb zelf voor van de zomer de Lonely Planet van Polen aangeschaft, omdat ik eerst niet zo goed wist welke route ik wilde nemen/steden ik wil bezoeken en daar staan ook waarschuwingen in als 'pas op voor zakenrollen' 'ga niet alleen liften' maar zolang je je laten leiden door je gezonde verstand, dan is het in mijn ogen net zoals in elke andere willekeurige grote stad. Ik bedoel; daar let je ook op je eigendommen en ga je ook niet zomaar met vreemde mannen mee
Let wel op dat voor de periode dat jij gaat, wellicht de ticket prijzen voor vliegen wat hoger uitvallen. Het scheelt al als je qua prijs vaak als op dinsdag/woensdag vliegt dus zou even gaan spelen met de data en kijken welke prijzen voor jou het gunstigste zijn!
Verder heb ik toevallig dit weekend al m'n accommodatie geregeld. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van mijn Lonely Planet om te kijken wat ze daar adviseerde en verder gekeken op sites als tripadvisor en hostelbookers.com. Het fijne van hostelbookers vind ik dat je een ranglijst krijgt en alle hostels kan zien op een 'map' en zo de ligging in een oog op slag ziet.
Ik denk dat je voor Kraków gaat?
Voor Kraków heb ik gekozen voor een hostel met een female dorm en die vlakbij 'Rynek' ligt, op loopafstand van het centraal station. Het is wel zo dat de female dorm duurder is dan een mixed dorm maar ik vind het zelf prettiger. In Kraków zijn heel veel goede hostels te vinden, ik zou als ik jou was iets zoeken wat centraal ligt omdat je er maar kort bent. Op de website van around the globe heb je ook een hosteldatabase waarin twee hostels genoemd staan in Kraków: maar site als hostelbookers.com bieden nog veel meer hostels aan!
Ik heb zelf voor van de zomer de Lonely Planet van Polen aangeschaft, omdat ik eerst niet zo goed wist welke route ik wilde nemen/steden ik wil bezoeken en daar staan ook waarschuwingen in als 'pas op voor zakenrollen' 'ga niet alleen liften' maar zolang je je laten leiden door je gezonde verstand, dan is het in mijn ogen net zoals in elke andere willekeurige grote stad. Ik bedoel; daar let je ook op je eigendommen en ga je ook niet zomaar met vreemde mannen mee

Let wel op dat voor de periode dat jij gaat, wellicht de ticket prijzen voor vliegen wat hoger uitvallen. Het scheelt al als je qua prijs vaak als op dinsdag/woensdag vliegt dus zou even gaan spelen met de data en kijken welke prijzen voor jou het gunstigste zijn!
Verder heb ik toevallig dit weekend al m'n accommodatie geregeld. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van mijn Lonely Planet om te kijken wat ze daar adviseerde en verder gekeken op sites als tripadvisor en hostelbookers.com. Het fijne van hostelbookers vind ik dat je een ranglijst krijgt en alle hostels kan zien op een 'map' en zo de ligging in een oog op slag ziet.
Ik denk dat je voor Kraków gaat?
Voor Kraków heb ik gekozen voor een hostel met een female dorm en die vlakbij 'Rynek' ligt, op loopafstand van het centraal station. Het is wel zo dat de female dorm duurder is dan een mixed dorm maar ik vind het zelf prettiger. In Kraków zijn heel veel goede hostels te vinden, ik zou als ik jou was iets zoeken wat centraal ligt omdat je er maar kort bent. Op de website van around the globe heb je ook een hosteldatabase waarin twee hostels genoemd staan in Kraków: maar site als hostelbookers.com bieden nog veel meer hostels aan!
-
- Reisexpert
10 a 14 dagen de tijd: waarheen?
hey,
Mijn man kan een 10 tal tot maximum 2 weken verlof nemen. Vanaf 25 mei.
het belangrijkste is de kostprijs. Onze auto trekt het niet, dus zowieso een bestemming die met ryanair of wizzair te bereiken is. We hebben beiden nogal een voorkeur voor Italië; Alleen klote dat het super duur is om te overnachten.
We houden beiden van lekker eten, mooie natuur afgewisseld met cultuur (mooie dorpjes, steden, af en toe een museum,...)
't Is vooral de bedoeling dat het goedkoop is en dat we het gevoel hebben om toch een beetje onderweg zijn (dus meer dan enkele stedenhoppen)
Hebben jullie tips?
Zit momenteel met Hongarije of Bulgarije in mijn hoofd... maar tegelijkertijd is het moeilijk om Italië eruit te krijgen. Net terug van Firenze en zag het al helemaal zitten: landen op Pisa-San Gimignano-Lucca-Siena-Napels (Pompeii-Herculaneum-...)
Alleen zijn de tickets voor musea ed. heel duur en overnachten is al helemaal te gek.
Tenzij jullie de ervaring hebben dat overnachten in deze steden ook goedkoop kan
Alle tips om een 10-tal à 14 dagen erop uit te trekken zijn welkom...
Groetjes Ellen
Mijn man kan een 10 tal tot maximum 2 weken verlof nemen. Vanaf 25 mei.
het belangrijkste is de kostprijs. Onze auto trekt het niet, dus zowieso een bestemming die met ryanair of wizzair te bereiken is. We hebben beiden nogal een voorkeur voor Italië; Alleen klote dat het super duur is om te overnachten.
We houden beiden van lekker eten, mooie natuur afgewisseld met cultuur (mooie dorpjes, steden, af en toe een museum,...)
't Is vooral de bedoeling dat het goedkoop is en dat we het gevoel hebben om toch een beetje onderweg zijn (dus meer dan enkele stedenhoppen)
Hebben jullie tips?
Zit momenteel met Hongarije of Bulgarije in mijn hoofd... maar tegelijkertijd is het moeilijk om Italië eruit te krijgen. Net terug van Firenze en zag het al helemaal zitten: landen op Pisa-San Gimignano-Lucca-Siena-Napels (Pompeii-Herculaneum-...)
Alleen zijn de tickets voor musea ed. heel duur en overnachten is al helemaal te gek.
Tenzij jullie de ervaring hebben dat overnachten in deze steden ook goedkoop kan
Alle tips om een 10-tal à 14 dagen erop uit te trekken zijn welkom...
Groetjes Ellen
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: 10 a 14 dagen de tijd: waarheen?
ik vlieg voor weinig naar Riga (letland) en als ik het voor het kiezen had en de tijd dan zou ik een paar baltische staten pakken dus van een ander punt terug vliegen. Volgens mij (maar ik moet er nog heen) is het niet zo heel duur in die hoek
De Baltische Staten vond ik qua prijzen een beetje tegen vallen. 't Is nog altijd goedkoper dan hier, maar beslist niet spotgoedkoop!
Ik denk dat ik voor 10-14 dagen eerder naar Bulgarije zou gaan.
Ik denk dat ik voor 10-14 dagen eerder naar Bulgarije zou gaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Italie niet zo duur. Wij verbleven er onlangs in een huis voor 8. 750euro voor 7 nachten. We waren met 3 koppels dus dat maakte 250 euro per koppel voor 8 dagen Toscane
.

-
- Reisexpert
@vikken
wij zouden maar met zijn 2en zijn en om de zoveel dagen doorreizen per trein.
Ikzelf vind entreegelden voor musea ed wel vrij prijzig en vindt het ook te gek wat ze voor een drankje durven vragen op een terras. Dan koop ik het mijne liever in een supermarkt en zet met op de stoep of op een bankje.
wij zouden maar met zijn 2en zijn en om de zoveel dagen doorreizen per trein.
Ikzelf vind entreegelden voor musea ed wel vrij prijzig en vindt het ook te gek wat ze voor een drankje durven vragen op een terras. Dan koop ik het mijne liever in een supermarkt en zet met op de stoep of op een bankje.
... en het treinnetwerk is in Italie ook geen aanrader heb ik vernomen ^^
t is dan wel geen europa maar marokko voldoet absoluut aan alle voorwaarden die je stelt.
goedkoop te bereiken met ryanair, heel goedkoop leven/reizen aldaar, prachtige afwisselende natuur, heel duidelijk aanwezige cultuur en heerlijk eten. met twee weken kan je heel wat zien (steden, dorpjes, bergen, woestijn, strand, noem maar op) en je hebt zeker t gevoel onderweg te zijn.
goedkoop te bereiken met ryanair, heel goedkoop leven/reizen aldaar, prachtige afwisselende natuur, heel duidelijk aanwezige cultuur en heerlijk eten. met twee weken kan je heel wat zien (steden, dorpjes, bergen, woestijn, strand, noem maar op) en je hebt zeker t gevoel onderweg te zijn.
amassakoul
je kan ook redelijk gekoop ticketje Split pakken en dan bijvoorbeeld weer een retourtticket boeken vanuit Belgrado of iets dergelijk. In die tussentijd kan je het zo gek maken als je zelf wil
- LovesStedentrips
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Boedapest was niet duur, viel me echt reuze mee. Je kunt goedkoop vliegen met WizzAir vanaf Eindhoven, maar Malev heeft vanaf Amsterdam nog weleens leuke aanbiedingen.
Ook vond ik Portugal heel goedkoop! Lissabon en de Algarve was echt voor een prikkie. Ik heb toen alles wat heel last-minute geboekt. Had dus toen erg mazzel dat ik bijv de laatste kamer in een hotel had met 50% korting. Dan kun je nog eens een leuk hotel boeken
In Portugal kun je erg goed en voordelig rondreizen met OV, dat viel me echt 100% mee. Had echt verwacht dat we alsnog een auto zouden moeten huren, maar met bussen en treinen ging het goed.
Ook vond ik Portugal heel goedkoop! Lissabon en de Algarve was echt voor een prikkie. Ik heb toen alles wat heel last-minute geboekt. Had dus toen erg mazzel dat ik bijv de laatste kamer in een hotel had met 50% korting. Dan kun je nog eens een leuk hotel boeken

Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
bestemming, ideeën???
we willen in juni eventjes weg. Het liefst in een weekend met 1 dagje erbij. Niet al te duur en makkelijk te bereiken ivm met de beperkte tijd.
steden waar 1 van ons al geweest is (of beide).
Brugge, Brussel, Antwerpen, Luik
Oslo, Stokholm en Kopenhagen.
Londen, Manchester, Liverpool,
Parijs en eigenlijk veel andere delen van Frankrijk
Riga, Praag, Krakow, Bratislava, Budapest, Sophia, Istanbul
Basel, Zurich, Insbruck, Keulen
Milaan en Venetië
Barcelona, Girona, Madrid,
Faro
Rome laten we liggen voor een keer als we meer tijd en geld hebben.
Berlijn willen we laten rusten omdat we daar over een jaar (of 2) een grotere reis willen starten.
Luxemburg zijn we beide heel lang geleden geweest maar kun je niet goedkoop op vliegen.
Iemand een geniale ingeving????
steden waar 1 van ons al geweest is (of beide).
Brugge, Brussel, Antwerpen, Luik
Oslo, Stokholm en Kopenhagen.
Londen, Manchester, Liverpool,
Parijs en eigenlijk veel andere delen van Frankrijk
Riga, Praag, Krakow, Bratislava, Budapest, Sophia, Istanbul
Basel, Zurich, Insbruck, Keulen
Milaan en Venetië
Barcelona, Girona, Madrid,
Faro
Rome laten we liggen voor een keer als we meer tijd en geld hebben.
Berlijn willen we laten rusten omdat we daar over een jaar (of 2) een grotere reis willen starten.
Luxemburg zijn we beide heel lang geleden geweest maar kun je niet goedkoop op vliegen.
Iemand een geniale ingeving????
- LadyHeather
- Reisexpert
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: bestemming, ideeën???
Düsseldorf of Hamburg?
Newcastle of Edinburgh...
Of gewoon in Nederland naar bijvoorbeeld de Waddeneilanden.
Newcastle of Edinburgh...
Of gewoon in Nederland naar bijvoorbeeld de Waddeneilanden.
Laatst gewijzigd door Nienke Krook op 08 mei 2010 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]