China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: China

Bericht door LaosFan »

Ik heb vanmorgen gebeld met Visuminfo.nl en die vertelde me dat een uitgaande vlucht niet nodig was.

Ik moest een reisschema maken waarin duidelijk werd dat een 60 dagen visum nodig is. Ik heb nu dus een schema gemaakt met de plaatsen die ik ga bezoeken en hoe lang +/-.

Als 60 niet lukt dan maar 30. Ik doe er ook nog wel een kort briefje bij waarin ik vertel dat ik veel wil zien en daarna naar Laos ga.

Ik heb vanmiddag mijn vlucht ook geboekt! *O*

14 april vlieg ik naar Shanghai. 15 april ben ik dan daar en ontmoet ik een jongen die ik goed ken die daar nu woont samen met een Chinese-Nederlanders die samen met hem in een appartement zit in Shanghai.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
michaelz1981
Reiziger

Bericht door michaelz1981 »

Waarom koop je niet gewoon een hele goedkoop enkeltje via Airasia of Tiger Airways zodat je bewijs heb dat je het land verlaat. Als je een beetje goed winkelt , dan ben je hooguit 30 a 40 euro kwijt en heb je niet zoveel problemen. Beter dan geweigerd worden bij de incheckbalie omdat je een enkel reis heb. Visum dienst garandeer je toch niets als een luchtvaartmaatschappij de kans te groot acht dat je het land niet binnenkomt. Want de luchtvaartmaatschappij is wel verantwoordelijk en wilt welf voorkomen dat ze een boete krijgen en jou terug moeten vervoeren naar Europa.
michaelz1981
Reiziger

Gewoon die retour van Emirates kopen, kan je vanaf verschillende plaatsen vertrekken zoals Dusseldorf. En dan als enkele reis gebruiken. Het kost tenslotte maar 330 euro inclusief voor die retour.
mara
Vakantieganger

Guidebook China

Bericht door mara »

Hallo,

Ik heb begrepen dat de Lonely Planet niet toegelaten wordt in china en uit je tas gevist wordt bij de grens. Wie weet welke gids er wel als "china vriendelijk" wordt beschouwd door de Chinezen en dus de grens mee over mag? Ik vind het nogal zonde om een nieuwe aan te moeten schaffen in China, daar schijnt de LP wel verkrijgbaar te zijn...

Alvast bedankt, Mara
michaelz1981
Reiziger

Re: Guidebook China

Haha, dat heb ik nog nooit gehoord. Dus elk jaar smokkelen duizenden mensen illigale LP het land in :P. Volgens mij is dit verhaal niet waar.

Mvg

Jeremy
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Dat hoor ik ook voor het eerst, bij mijn beide reizen hadden diverse mensen een LP bij zich. Maar er werd beide keren überhaupt bij niemand in de bagage gekeken. Lijkt me een broodje aap-verhaal.
nikos
Contacteer:

Bericht door nikos »

Hoi Mara,

Dit is mij vorige week dus overkomen.
Bij de grens Vietnam-China mocht ik mijn tas openmaken en hebben ze mijn lonely planet er keurig uit gevist. waarschijnlijk omdat het erg rustig was bij de grens en de controleur zich verveelde.
Ik mocht helaas niet eens de pagina's van mijn bestemmingen eruit scheuren. (valt te proberen toch?)

Bij de grensovergang Mongolie-Beijing wordt bijna niet gecontroleerd, net als vele andere grensovergangen.

In China kun je inderdaad wel lonely planets vinden in 2e hands boekenwinkels en zo nu en dan bij de hostels/guesthouses.
helaas niet zoveel als in de andere zuidoost azie landen waar je wordt doodgegooid met gekopieerde exemplaren.

Kort samengevat, het ligt aan de grensovergang of je gecontroleerd wordt of niet, en inderdaad, de lonely planet van China mag je niet invoeren in China.

groeten,
nico
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

In de LP van China staat ook dat dit vaker bij de Vietnam-China grens gebeurt. Wel lullig als het je gebeurt...
michaelz1981
Reiziger

Volgende keer dus wat papiergeld tussen doen, wil wel eens helpen om mensen te oevrtuigen. Misschien hun manier van wat extra zakgeld verdienen.
nikos
Contacteer:

Bericht door nikos »

haha, of de kaft gewoon vervangen (iets overheen plakken). ze bekijken echt niet elke inhoud.
mijn boek was iig een kopie waar ik 4 USD voor heb betaald. en heb een nieuwe voor 8 USD. beetje jammer, maar niet het einde van de wereld :)
mara
Vakantieganger

Bericht door mara »

Dus toch geen broodje aap verhaal. Bedankt voor jullie reacties, waarschijnlijk zal dit dus met ieder reisboek zo zijn.

Groetjes Mara
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Da's dan inderdaad minder prettig, wel typisch dat het specifiek bij die grens lijkt te zijn.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

sjaantje schreef:In de LP van China staat ook dat dit vaker bij de Vietnam-China grens gebeurt. Wel lullig als het je gebeurt...
Ik heb geluk gehad en kon de mijne gewoon meenemen vanuit Vietnam. Aangezien LPs ter plekke te vervangen zijn, is het niet zo'n ramp als het gebeurt. Het is zonde, het kost je een paar centen, maar zelfstandig door China reizen zonder LP/guidbook is vervelender
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb het visum aangevraagd en ik hoop het deze week te mogen ontvangen. Ik heb gekozen voor 30 dagen. De retourvlucht is geen voorwaarde meer tegenwoordig.

Op de aanvraag heb ik alleen Shanghai, Beijing en Kunming gezet.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Zonder LP of een ander reisboek door China reizen lijkt me inderdaad ook vervelend. Bij mij was het boek vaak erg bruikbaar. Ik was destijds (2006) niet op de hoogte van het verbod en heb er dan ook totaal niet op gelet.

Iemand ervaring of ze er op het vliegveld naar kijken? Als ik het gewoon in mijn normale bagage doe zal het waarschijnlijk niet opgemerkt worden denk ik?
Plaats reactie