Goedkope ticketdeals met Paperflies
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Goedkope ticketdeals met Paperflies
Zou kunnen, maar voor de zekerheid dubbelcheck ik het ook nog wel even snel op een paar andere sites 

Dit lijkt me inderdaad de eerste echte goede deal. Ook de vluchturen (vertrek en aankomst) lijken wel in orde, al hangt dit ook nog af van de duur van de overstap natuurlijk.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat inderdaad ook nog, veel van de aanbiedingen vallen op doordeweekse dagen met soms de meest onmogelijke vluchttijden. Deze aanbieding is netjes van zondag tot zondag (aankomst maandag), en voor de verandering ook eens een keer niet met een terugvlucht om 4 uur 's nachts of zo.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Nou, met de nieuwe deal ben ik snel klaar: op vier data in januari naar Miami met US Airways, met overstap in Philadelphia, van €569 voor €450. Plus uiteraard weer €26,50 boekingskosten, wat de werkelijke prijs op €476,50 brengt. Op Skyscanner staat exact diezelfde vlucht voor....€477.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
En opnieuw naar de VS, nu echter niet naar het altijd zonnige Miami maar juist de sneeuw opzoeken in Denver, Colorado. Vliegen met Icelandair via Reykjavik, drie vertrekdata in januari, met een verblijf variërend van 6 tot 10 dagen. Van €694 nu voor €499.
in tegenstelling gisteren lijkt dit wel een prima aanbod te zijn. Weliswaar is dezelfde vlucht op twee van de drie data ook voor €628 te vinden, dan blijft ook met de boekingskosten meegerekend nog een voordeel van ruim honderd euro over. En goedkopere alternatieven zijn er niet, met US Airways ben je alweer €576 kwijt terwijl je een paar uur langer onderweg bent, en met Lufthansa of United ben je eveneens meer kwijt voor een langere vlucht.
Dus wil je een weekje wintersporten of anderszins koukleumen in Mile High City, dan is dit een prima aanbieding. Wel een waarschuwing: Denver International Airport schijnt niet helemaal pluis te zijn...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JjjIy1DO0gs[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gL2vnxVIH_0[/youtube]
NB: die conspiracy theories schijnen al lang weerlegd te zijn, dus neem het allemaal niet al te serieus. Maar fascinerend is het wel...
in tegenstelling gisteren lijkt dit wel een prima aanbod te zijn. Weliswaar is dezelfde vlucht op twee van de drie data ook voor €628 te vinden, dan blijft ook met de boekingskosten meegerekend nog een voordeel van ruim honderd euro over. En goedkopere alternatieven zijn er niet, met US Airways ben je alweer €576 kwijt terwijl je een paar uur langer onderweg bent, en met Lufthansa of United ben je eveneens meer kwijt voor een langere vlucht.
Dus wil je een weekje wintersporten of anderszins koukleumen in Mile High City, dan is dit een prima aanbieding. Wel een waarschuwing: Denver International Airport schijnt niet helemaal pluis te zijn...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JjjIy1DO0gs[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gL2vnxVIH_0[/youtube]
NB: die conspiracy theories schijnen al lang weerlegd te zijn, dus neem het allemaal niet al te serieus. Maar fascinerend is het wel...
Ik denk dat Iceland Air wel vaker van dit soort scherpe aanbiedingen heeft naar de VS. Misschien dat ze nu alleen nog niet via de site te boeken zijn?
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat viel me laats bij de aanbieding naar Reykjavik ook al op, alleen ging het dan wel om vertrekdata op nog veel kortere termijn, slechts enkele dagen. Nog snel even de lege stoelen opvullen waarschijnlijk.
Denver staat op hun eigen site vanaf €599, maar voor de data van Paperflies kwam ik sowieso al op nog hogere bedragen uit.
Denver staat op hun eigen site vanaf €599, maar voor de data van Paperflies kwam ik sowieso al op nog hogere bedragen uit.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
En voor de verandering eens een aanbieding voor mensen die wat verder vooruit plannen: in juni met Swiss naar Sao Paolo, overstap in Zurich. 3 onafhankelijk van elkaar te kiezen vertrek- en retourdata, voor een verblijf van maximaal 16 dagen. Van €795 voor €599.
Lijkt een uitstekend aanbod, dezelfde vluchten kom ik op andere sites alleen maar duurder dan de genoemde "van"-prijs tegen. En betere alternatieven zijn er evenmin, voor een vergelijkbare prijs zou je nog met Delta kunnen vliegen, maar dan ben je dubbel zo lang onderweg, dat is hooguit interessant als je een stopover in New York of Atlanta zou willen doen.
Uiteraard wel een addertje onder het gras: het is pas voor over een half jaar. In zo'n lange periode zouden er nog best een paar betere aanbiedingen voorbij kunnen komen. Maar ook al ben ik niet zo bekend met de vluchtprijzen naar deze bestemming, puur afgaand op de afstand lijkt het me onwaarschijnlijk dat het nog veel goedkoper zal kunnen.
Lijkt een uitstekend aanbod, dezelfde vluchten kom ik op andere sites alleen maar duurder dan de genoemde "van"-prijs tegen. En betere alternatieven zijn er evenmin, voor een vergelijkbare prijs zou je nog met Delta kunnen vliegen, maar dan ben je dubbel zo lang onderweg, dat is hooguit interessant als je een stopover in New York of Atlanta zou willen doen.
Uiteraard wel een addertje onder het gras: het is pas voor over een half jaar. In zo'n lange periode zouden er nog best een paar betere aanbiedingen voorbij kunnen komen. Maar ook al ben ik niet zo bekend met de vluchtprijzen naar deze bestemming, puur afgaand op de afstand lijkt het me onwaarschijnlijk dat het nog veel goedkoper zal kunnen.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Voor de aardigheid eens een overzichtje van ruim twee weken Paperflies:
28-11: New York:
29-11: Johannesburg:
30-11: Reykjavik:
1-12: Fiji: afhankelijk van data
of 
2-12: Dubai: voorzichtige
3-12: Bangkok:
4-12: Beijing:
5-12: Shanghai:
6-12: Warschau:
7-12: New Delhi:
8-12: Beiroet:
9-12: Moskou:
10-12: Johannesburg:
11-12: Miami:
12-12: Denver:
13-12: Sao Paolo:
Genoeg ruimte voor verbetering dus...
28-11: New York:

29-11: Johannesburg:

30-11: Reykjavik:

1-12: Fiji: afhankelijk van data

2-12: Dubai: voorzichtige

3-12: Bangkok:

4-12: Beijing:

5-12: Shanghai:

6-12: Warschau:

7-12: New Delhi:

8-12: Beiroet:

9-12: Moskou:

10-12: Johannesburg:

11-12: Miami:

12-12: Denver:

13-12: Sao Paolo:

Genoeg ruimte voor verbetering dus...
Over goedkope vliegtickets gesproken, er zijn nu zelfs organisaties die het anders gaan aanpakken. Jiba is daar een voorbeeld van.
-
- Reisexpert
Schrijnend slecht geschreven, dit artikel...! (sorry, beroepsdeformatie)Rick schreef:Over goedkope vliegtickets gesproken, er zijn nu zelfs organisaties die het anders gaan aanpakken. Jiba is daar een voorbeeld van.
Vind het concept ook niet zo verheffend trouwens...

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik zie inderdaad ook het vernieuwende van dat Jiba-concept niet zo. Komt op mij over als een hoop marketing-gewauwel, mooie praatjes om uiteindelijk gewoon dezelfde reizen te verkopen.
Wat betreft Paperflies, we gaan vandaag Down Under, op naar Sydney. Met Korean Air (dus heerlijke bibimbap!), met overstap in Seoul. Hier wordt het wel een beetje vaag, volgens Paperflies duurt de terugvlucht zo'n 21 uur, maar er is wel een hotelovernachting (4*) in Seoul bij de prijs inbegrepen. Afgaand op andere sites is dat een overstap van liefst 21 uur, en duurt de totale terugreis 43 uur. Er zijn 4 combinaties van data beschikbaar in februari en maart, met steeds een verblijf van ongeveer 3 weken. Normale prijs €1.145, nu €899.
Op andere sites kom ik voor drie van de vier data dezelfde vlucht tegen vanaf €908 (alleen bij vertrek op 10 februari kom ik aanmerkelijk duurder uit), de boekingskosten van Paperflies meerekenend is dat dus net iets goedkoper. Echter, geen woord over een hotelovernachting in Seoul, die zou dus het verschil ten gunste van Paperflies maken. Alternatieven zijn stuk voor stuk een paar honderd euro duurder, hooguit zou je daarmee een kortere terugreis hebben.
Wat betreft Paperflies, we gaan vandaag Down Under, op naar Sydney. Met Korean Air (dus heerlijke bibimbap!), met overstap in Seoul. Hier wordt het wel een beetje vaag, volgens Paperflies duurt de terugvlucht zo'n 21 uur, maar er is wel een hotelovernachting (4*) in Seoul bij de prijs inbegrepen. Afgaand op andere sites is dat een overstap van liefst 21 uur, en duurt de totale terugreis 43 uur. Er zijn 4 combinaties van data beschikbaar in februari en maart, met steeds een verblijf van ongeveer 3 weken. Normale prijs €1.145, nu €899.
Op andere sites kom ik voor drie van de vier data dezelfde vlucht tegen vanaf €908 (alleen bij vertrek op 10 februari kom ik aanmerkelijk duurder uit), de boekingskosten van Paperflies meerekenend is dat dus net iets goedkoper. Echter, geen woord over een hotelovernachting in Seoul, die zou dus het verschil ten gunste van Paperflies maken. Alternatieven zijn stuk voor stuk een paar honderd euro duurder, hooguit zou je daarmee een kortere terugreis hebben.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
En weer de volgende, naar Istanbul, directe vlucht vanaf Schiphol met Turkish Airlines. 4 data in febuari en maart, steeds woensdag heen, zondag terug. Van €187 voor €150. Maar uiteraard weer exclusief boekingskosten van €26,50 p.p., die er op zo'n bedrag uiteraard flink inhakken, ineens praten we dan dus over €176,50
Dezelfde vlucht is op Gate1 terug te vinden vanaf €182 (geen bijkomende kosten), dus nou niet echt een wereldschokkend voordeel. Qua alternatieven ligt het er aan of je in februari of maart wilt vertrekken, in het eerste geval valt er niets te winnen (hooguit een tientje besparen ten koste van een overstap), in het tweede geval bieden Pegasus, Transavia en TUIfly net iets goedkopere directe alternatieven. Maar voor de mensen in het zuiden van het land: vanaf Brussel vlieg je al voor minder dan honderd euro...
Dezelfde vlucht is op Gate1 terug te vinden vanaf €182 (geen bijkomende kosten), dus nou niet echt een wereldschokkend voordeel. Qua alternatieven ligt het er aan of je in februari of maart wilt vertrekken, in het eerste geval valt er niets te winnen (hooguit een tientje besparen ten koste van een overstap), in het tweede geval bieden Pegasus, Transavia en TUIfly net iets goedkopere directe alternatieven. Maar voor de mensen in het zuiden van het land: vanaf Brussel vlieg je al voor minder dan honderd euro...
Met die administratietoeslagen gaan ze binnen Europa geen potten breken. 25 euro maakt dan al een substantieel aandeel uit van je vliegtuigticket aangezien je binnen Europa normaal voor 100 euro moet kunnen vliegen naar eender waar..
-
De deal is inderdaad niet wereldschokkend. De boekingskosten heb ik wel even bekeken en die zijn 19,50 euro in dit geval en geen 26,50 euro. In de veelgestelde vragen is terug te vinden dat ze verschillende kosten rekenen afhankelijk van de bestemming en vlucht.
Wel een leuk overzicht van de deals hierboven, ik volg ze nu ook een week en vond Johannesburg erg aantrekkelijk, alleen de specifieke data zijn soms een beetje vervelend. Soms erg leuke aanbiedingen, soms wat mindere.
Wel een leuk overzicht van de deals hierboven, ik volg ze nu ook een week en vond Johannesburg erg aantrekkelijk, alleen de specifieke data zijn soms een beetje vervelend. Soms erg leuke aanbiedingen, soms wat mindere.