Waar in Europa kun je mooi wandelen?
Re: Hiken in Montenegro (overnachtingen)
Ik vermoed dat je in het noorden durmitor park gaat aandoen, in het dorpje daar, Zabljak, kan je in feite gewoon ter plaatste nog accomodatie regelen. Bij de bushalte staat het plaatselijk volk je op te wachten. Ik had zelf op voorhand iets geregeld in een guesthouse, maar in feite had ik dat daar ook kunnen doen. Veel mensen bieden immers ook een guesthouse aan. Ik was daar in september, wrs zal het in de zomer wel iets drukker zijn.
Wandelen Canarische Eilanden, la Gomera of?
Opeens heb ik in mijn hoofd gehaald dat ik deze winter een paar dagen (dag of vijf bijvoorbeeld) zou willen wandelen op de Canarische Eilanden. Op eigen gelegenheid, en alleen. Ik weet nog helemaal niks van de Canarische Eilanden maar een beetje googlen maakt dat la Gomera nu favoriet is. Ik zoek groen maar ook zee en wat strand. En low-budget. Hoef geen disco's en amusement. Maar qua wandelen wil ik niet overdrijven, bergbeklimmen is niet zo mijn ding zeg maar En verdwalen en verhongeren in compleet afgelegen en onherbergzame gebieden ook niet.
Iemand ervaring met wandelen over deze eilanden en iets om aan te raden? Is december/januari een goede tijd? Noodzakelijk om van tevoren accommodatie te regelen? Alvast bedankt!
Groet,
Susan
Iemand ervaring met wandelen over deze eilanden en iets om aan te raden? Is december/januari een goede tijd? Noodzakelijk om van tevoren accommodatie te regelen? Alvast bedankt!
Groet,
Susan
Reisblog: http://susanisweg.wordpress.com/
Re: Wandelen Canarische Eilanden, la Gomera of?
Aangezien er hier geen reacties komen heb ik je vraag op onze facebook pagina gezet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Huttentocht
Hallo allemaal,
het is niet direct een backpack vraag, maar ik wil komend zomer de bergen in van Europa met mijn vriend. Ons idee is o.a. om een 4 daagse huttentocht te doen. Ik zat te denken aan de Dolomieten, maar een andere plek in bijvoorbeeld Oostenrijk of Frankrijk mag ook.
Heeft er iemand ervaring met een individuele huttentocht in Europa? We willen niet in een groep wandelen, maar wel lekker de bergen in en daar overnachten. Geen hele week, maar een dag of vier.
Ik hoor graag suggesties
het is niet direct een backpack vraag, maar ik wil komend zomer de bergen in van Europa met mijn vriend. Ons idee is o.a. om een 4 daagse huttentocht te doen. Ik zat te denken aan de Dolomieten, maar een andere plek in bijvoorbeeld Oostenrijk of Frankrijk mag ook.
Heeft er iemand ervaring met een individuele huttentocht in Europa? We willen niet in een groep wandelen, maar wel lekker de bergen in en daar overnachten. Geen hele week, maar een dag of vier.
Ik hoor graag suggesties

-
Een week Pelgrimsroute
We zijn eruit! Wij (2 meiden van 18) willen een stuk van de Pelgrimsroute naar Santiago de Compostella lopen! We gaan maar een week. Tips, voor een klein stukje met mooie natuur. Of toffe albergues die wie niet mogen missen? We willen het zo goedkoop mogelijk houden, dus vervoer is ook nog een probleem. TIPS?
Re: Een week Pelgrimsroute
Ik heb de wandeling zelf nooit gedaan, maar vond dit topic dat misschien nuttig kan zijn?
vanuit-zuid-frankrijk-voet-naar-santiag ... t7655.html
vanuit-zuid-frankrijk-voet-naar-santiag ... t7655.html
Re: Een week Pelgrimsroute
Hallo Jongedames,
Ik heb 2x Santiago gefietst. 1x vanuit mijn woonplaats Helmond en 1x vanuit Fatima. Ponferrada is (toen ik er was in 2010) 'n voormalig kloosterrefugio voor toen € 3,- p/p alleen slapen. Het was er heel gezellig en 202 km voor Santiago. Daarna heb ik ervaring met en Palas de Reij particulier refugio slapen €10,- en eten pelgrimsmaaltijd voor € 10,- p/p. Telkens wel op vertoon van stempelkaart te verkrijgen via genootschap of Jacobushoeve in Vessem. Kost € 2,50. Er zijn nog steeds refugios die gerund worden door gemeenten en religieuzen en die zijn gratis of max € 5,-. Om er te komen voordelig is met Ryanair van Eindhoven naar Vailladolid daarna is het nog ca 500 km naar Santiago de C. Overal rijden bussen en treinen, maar wat dat kost weet ik niet. Ik denk dat die laatste 200 km vanaf Ponferrada heel erg leuk is. Daar wordt het ook drukker en kun je soms in groepen lopen en misschien stukjes meeliften. Je bent dan wel al het Ijzeren kruis voorbij. Wil je dat ook meemaken (aanrader) dan zou ik beginnen in Astorga of 20 km na Astorga. Je hebt dan om de ca 10 km refugio's. Vandaar is het 'n fantastische ervaring. Wil je meer weten. jo.martinali@hotmail.com.
Succes! Groeten,
Joop.
Ik heb 2x Santiago gefietst. 1x vanuit mijn woonplaats Helmond en 1x vanuit Fatima. Ponferrada is (toen ik er was in 2010) 'n voormalig kloosterrefugio voor toen € 3,- p/p alleen slapen. Het was er heel gezellig en 202 km voor Santiago. Daarna heb ik ervaring met en Palas de Reij particulier refugio slapen €10,- en eten pelgrimsmaaltijd voor € 10,- p/p. Telkens wel op vertoon van stempelkaart te verkrijgen via genootschap of Jacobushoeve in Vessem. Kost € 2,50. Er zijn nog steeds refugios die gerund worden door gemeenten en religieuzen en die zijn gratis of max € 5,-. Om er te komen voordelig is met Ryanair van Eindhoven naar Vailladolid daarna is het nog ca 500 km naar Santiago de C. Overal rijden bussen en treinen, maar wat dat kost weet ik niet. Ik denk dat die laatste 200 km vanaf Ponferrada heel erg leuk is. Daar wordt het ook drukker en kun je soms in groepen lopen en misschien stukjes meeliften. Je bent dan wel al het Ijzeren kruis voorbij. Wil je dat ook meemaken (aanrader) dan zou ik beginnen in Astorga of 20 km na Astorga. Je hebt dan om de ca 10 km refugio's. Vandaar is het 'n fantastische ervaring. Wil je meer weten. jo.martinali@hotmail.com.
Succes! Groeten,
Joop.
-
Isle of Skye trail
Volgend jaar zomer wil ik graag deze wandeltocht gaan doen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Het zal voor het eerst zijn dat ik een trektocht ga doen, alle tips zijn welkom.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Het zal voor het eerst zijn dat ik een trektocht ga doen, alle tips zijn welkom.
Re: Isle of Skye trail
Had je dit topic toevallig al gevonden voor algemene informatie over Isle of Skye?
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/gr ... 10662.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/gr ... 10662.html
Re: Isle of Skye trail
Ik heb de trail niet gelopen maar heb wel veel gewandeld op Skye en het is daar prachtig. Het is over het algemeen rustig en goed toegankelijk doordat de bergen niet erg hoog zijn. De paden zijn duidelijk en goed onderhouden. Houd wel rekening met de wisselende weersomstandigheden en de midges.
Re: Huttentocht
Ik weet dat het een oud topic, is maar wilde toch antwoorden voor het geval het er later nog een keer naar gezocht wordt.
Je kunt in Oostenrijk in de omgeving van St Johann hele mooie wandelingen maken. Je kunt er voor kiezen om van plaats naar plaats te lopen of om vanuit een centraal punt steeds te vertrekken. Je kunt doet goed op eigen gelegenheid doen en in een normale plek overnachten.
Eventueel is het oosten van Duitsland ook nog een geschikt gebied om dit te doen. In de buurt van München en Mittenwald.
@Angela82 ik ben wel benieuwd waar je uiteindelijk voor gekozen hebt en hoe dit is bevallen.
Je kunt in Oostenrijk in de omgeving van St Johann hele mooie wandelingen maken. Je kunt er voor kiezen om van plaats naar plaats te lopen of om vanuit een centraal punt steeds te vertrekken. Je kunt doet goed op eigen gelegenheid doen en in een normale plek overnachten.
Eventueel is het oosten van Duitsland ook nog een geschikt gebied om dit te doen. In de buurt van München en Mittenwald.
@Angela82 ik ben wel benieuwd waar je uiteindelijk voor gekozen hebt en hoe dit is bevallen.
1 dagen wandelen Wicklow Mountains
Hoi allemaal,
Over 2 maanden ga samen met mijn vader naar Dublin en ipv een citytrip willen we graag gaan wandelen in de Wicklow Mountains.
Heeft iemand een tip hoe we het makkelijkst vanuit Dublin/vliegveld naar Wicklow Mountains komen?
Ook ben ik nog op zoek naar een (betaalbare) overnachting in de buurt of echt in de bergen.
Ik heb een keer gehoord dat je daar ook kunt overnachten in berg/trekkershutjes, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kan hier echt niks over vinden op internet, maar ik heb pas gesproken met iemand (zomaar tijdens het wandelen dus kan het niet meer navragen) en ze had mij helemaal enthousiast gemaakt!
Het is de bedoeling dat we zaterdagmiddag aankomen, klein stukje gebied verkennen. Zondag hele dag wandelen. Maandagmiddag weer terug naar NL!
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
Over 2 maanden ga samen met mijn vader naar Dublin en ipv een citytrip willen we graag gaan wandelen in de Wicklow Mountains.
Heeft iemand een tip hoe we het makkelijkst vanuit Dublin/vliegveld naar Wicklow Mountains komen?
Ook ben ik nog op zoek naar een (betaalbare) overnachting in de buurt of echt in de bergen.
Ik heb een keer gehoord dat je daar ook kunt overnachten in berg/trekkershutjes, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kan hier echt niks over vinden op internet, maar ik heb pas gesproken met iemand (zomaar tijdens het wandelen dus kan het niet meer navragen) en ze had mij helemaal enthousiast gemaakt!
Het is de bedoeling dat we zaterdagmiddag aankomen, klein stukje gebied verkennen. Zondag hele dag wandelen. Maandagmiddag weer terug naar NL!
Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!
Re: 1 dagen wandelen Wicklow Mountains
Via ons Twitter kanaal kregen we de volgende suggestie van het Iers Toerisme Bureau
Hopelijk helpt dit een beetje de vraag beantwoorden.Reizen gaat het makkelijkst met OV vanuit Dublin City http://goo.gl/nwgUet Ik heb wat accommodaties verzameld in dit plakboek: https://goo.gl/zTyOHb Kunnen dit wellicht de berg/trekkerhutjes zijn: http://goo.gl/oRyp7U ?
Super! Die linkjes zijn handig!
Dat hutje is niet wat ze bedoelde, want dat zijn van die gratis trekkershutjes..
Maar waarschijnlijk wordt het toch een hostel!
Dat hutje is niet wat ze bedoelde, want dat zijn van die gratis trekkershutjes..
Maar waarschijnlijk wordt het toch een hostel!
Fijn dat je er wat aan hebt. Als je wilt dat ik nog verder navraag doe dan kan ik altijd proberen dit te achterhalen.