Landje mee pikken?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Landje mee pikken?

Bericht door Globeskater »

- Afrika: 0
- Azie: 5
- Europa: 25 en komen deze zomer als goed is 3 bij!
- Noord Amerika: 2
- Oceanie: 0
- Zuid Amerika: 0

genoeg landen en continenten nog te ontdekken voor mij ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Europa: 26
Azie: 15
Afrika: 5

Nepal komt er deze zomer bij, en Tibet al is dat officieel geen land.

En bij deze een kaartje:
chart.png
chart.png (15.83 KiB) 429 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Jenny op 02 jun 2010 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Als ik uitga van http://www.worldatlas.com/cntycont.htm, is mijn verdeling als volgt:

Europa 12
Azië 2 (Rusland en Israel...vaak vallen ze toch deels of helemaal onder Europa)
Afrika 1
N Amerika 2
Oceanië 0

Dit jaar komt er nog 1 land bij iig.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik wil de pret echt niet bederven maar zie dit totaal anders.

Als je ergens maar voor enkele uren geweest bent dan kan je toch moeilijk zeggen dat je in dat land geweest bent.
Zelfs wanneer we maar voor enkele dagen tot 1 week op citytrip gaan dan vernoem ik altijd de stad die we bezocht hebben en nooit het land.
't is niet omdat je naar Rome gaat dat je daarom Italië kent.

Ik ben als citytrip in Rome,Venetie,Pisa,Firenze, Parijs, Londen, Praag, Marrakech,Granada,Ronda,Istanbul,Athene geweest maar heb totaal die landen niet bezocht behalve de stad dan. Tevens San Marino en Vaticaanstad.
Ben als kind nog naar Barcelona en Boedepest geweest maar herinner mij hier heel weinig van. Dus die reken ik niet mee. Op 18 jaar ben ik met school gedurende 2 weken naar Italie geweest. Toen ik 2 maand terug naar Firenze ging schrok ik ervan hoe weinig ik mij van Firenze kon herinneren.

Qua landen heb ik enkel Thailand bezocht. En West-Turkije omdat ik zelfs vind dat je niet kan spreken over Turkije omdat het Oosten echt totaal anders aandoet.
En Java en Bali maar dan kan je toch moeilijk over Indonesië spreken.
Ga ook regelmatig skiën in Oostenrijk, maar als je enkel eet-slaapt-drinkt-skiet ben je daarom toch nog niet in Oostenrijk geweest.

hmm, das dus mijn visie op de dingen. maar zo maak ik het mij wel moeilijk zeker.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Spanje - 1 uurtje! Op vakantie in Frankrijk hebben mijn broertjes en ik onze vader net zo lang aan zijn kop gezeurd dat hij naar Spanje reed en we daar een ijsje hebben gegeten. Ik heb er zelfs een foto van en kon op school opscheppen dat we in Spanje zijn geweest
Terug! En gauw een beetje! Spanje is prachtig (en ze hebben erg nog veel lekkerdere dingen dan een helado)!!

Mine:
Zweden: middagje naar Malmö toen ik in Copenhagen was (kan ik wel aanraden, erg leuk!)
Luxemburg: moet ik altijd overstappen op weg naar een vriendin in Trier
Komend najaar: Maleisië, ik heb een stopover van een dag in KL.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

zaratoestra schreef:Ik wil de pret echt niet bederven maar zie dit totaal anders.

Als je ergens maar voor enkele uren geweest bent dan kan je toch moeilijk zeggen dat je in dat land geweest bent.
Zelfs wanneer we maar voor enkele dagen tot 1 week op citytrip gaan dan vernoem ik altijd de stad die we bezocht hebben en nooit het land.
't is niet omdat je naar Rome gaat dat je daarom Italië kent.
Volgens mij ging dit topic over landen die je hebt aangedaan, en dan is de definitie die de meesten hier hanteren van minstens een nacht vrij redelijk denk ik.

Een land KENNEN.... Heb het grootste deel van mijn leven in NL gewoond, en ik ken echt niet ieder plekje. Laat staan van welk buitenland dan ook!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@ jenny,je hebt eigenlijk wel een punt als je zegt Nederland zelfs niet te kennen ook al woon je er.
Wanneer ken je een land he :-)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ach ja. Er zitten op deze site denk ik niet veel mensen die zo bewust met het "scoren" van landen, maar iedereen heeft nu eenmaal wel een paar dubieuze gevalletjes. Neem Luxemburg; vaak doorheen gereden maar persoonlijk nooit overnacht ofzo. Maar kan ook weer niet zeggen dat ik er niet geweest ben :-).

Wat betreft die stadstaatjes: tsja, ik ben nog nooit in Rome geweest, en dus ook niet in Vaticaanstad. Maar Vaticaanstad telt toch echt wel denk ik ook als je er niet overnacht hebt. Als die staatjes zo klein zijn (Vaticaanstad misschien verkeerd voorbeeld, wellicht Liechtenstein beter vb :-)), dan heb je het toch ook wel vrij snel gezien lijkt me...

Als je het hebt over landen "echt" kennen, dan moet je toch wel aan een maand verblijf ofzo denken lijkt me. En dan niet 10 losse weekjes skien en/of strand bij elkaar optellen :-). Dan kom ik maar tot een stuk of 10 landen ofzo.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dit topic is ooit gestart om eens te zien hoe iedereen er tegen aan kijkt. wie telt wat wel mee, wie is druk bezig met tellen enz
Ik tel omdat dit topic er is maar anders had ik het niet zo bij gehouden. ik kies een nieuwe bestemming wel uit met in het achterhoofd: is het een nieuw land? Niet om te tellen maar meer omdat ik het wel leuk vind om naar een nieuwe locatie te gaan.
Wanneer ken je een land? nooit echt. Maar wanneer je flink rondgereisd hebt dan mag je toch wel zeggen dat je er geweest bent. Veel rugzakreizigers zien meer van een land dan vakantiegangers die op 1 strand blijven hangen of een snelle rondreis maken.
Ik kan wel zeggen dat ik niet in Letland ben geweest omdat ik "maar" 4 dagen in Riga (en omgeving) ben geweest.....maar het is wel 4 dagen meer dan iemand die er nooit is geweest.
Ik heb al eerder genoemd dat ik mijn bezoek aan San Marino vind tellen ook al heb ik er niet geslapen. Tis veel te klein om langer dan een dag te blijven hangen.
Maar ik tel Dubai en Aruba niet mee want daar heb ik alleen maar op een luchthaven rond gehangen (helaas)

Door dit topic ben ik er wel ietsje anders tegen aan gaan kijken. Denk als ik nu mijn werkplanning zie:"Leuk! oh, maar het schiet voor mijn telling niet echt op want ik heb bijna alle landen al eerder gezien...hahaha"
Erg hè?
Tellen is voor mij niet doorslaggevend. Ga liever terug naar een land dat me beviel en waar ik nog een hoop te zien heb dan naar een of ander vaag land dat me niet echt aanspreekt alleen maar om te kunnen tellen. Ik wil ook niet meer 3 landen in 3 weken doen ofzo. Ik ga liever 3 weken naar 1 land.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Even iets anders, maar dan ook weer niet:
Ik heb in al de hoofdsteden van de buurlanden van België al één of meerdere nachten overnacht :-)
Dat zijn dus Londen, Parijs, Luxemburg, Berlijn en Amsterdam.

En om helemaal volledig te zijn, heb ik zelfs al in een hotel in Brussel overnacht 8-)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Tellen is voor mij niet doorslaggevend. Ga liever terug naar een land dat me beviel en waar ik nog een hoop te zien heb dan naar een of ander vaag land dat me niet echt aanspreekt alleen maar om te kunnen tellen. Ik wil ook niet meer 3 landen in 3 weken doen ofzo. Ik ga liever 3 weken naar 1 land.
Helemaal mee eens. Daarom heb ik bv Paraguay links laten liggen. Niks te doen. Had het land wel kunnen "pikken" door even vanuit Foz do Iguazu naar Ciudad del Este te gaan, maar dat boeide me niet. Het hangt ook van de grootte van landen af he. Geheel tegen mijn gewoonte ga ik dit jaar weer eens wel 3 landen in 3 weken doen, maar dat zijn dan ook kleine landen (de Baltische staten). Maar bv in Peru ben ik al een week of 7-8 geweest (2 keer) en heb ik nog steeds niet alles gezien....

VS trouwens een keer of 7. Voelt als 7 Europese landen ofzo, maar telt dus niet zo. Da's wel weer jammer :-). Enne, nee, Alaska zit daar niet bij :-)
bolletjeom
Reisexpert

6x thailand in 6 jaar tijd schiet ook niet op voor de telling 8-)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:6x thailand in 6 jaar tijd schiet ook niet op voor de telling 8-)
Dat vind ik toch een beetje anders (grapje, of echt verhaal uit eigen koker 8-) ?). Elke keer hetzelfde rondje ofzo O-) ?
Steden/staten als: San Francisco, Las Vegas, New Orleans, Colorado, New York, Washington, Connecticut, Philladelphia, New Jersey; allemaal heel anders hoor. En staten die meestal groter zijn dan NL of Belgie 8-) . Ach, als de VS ooit uit elkaar mocht vallen zoals de USSR, dan kan ik weer flink doortellen :-)
bolletjeom
Reisexpert

???nee, hoor.
In 2004 noord Thailand en een vrijwilligers project
2005 zuid Thailand en de eilanden
2006 Bangkok
2007 rondje noord met andere plaatsen dan eerste keer met mijn ma
2008. oost thailand richting Laos en noord Thailand
2009 Noord en oost thailand maar wederom nieuwe plekken
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kinders, kinders, je hoeft ELKAAR toch niet te overtuigen wat je van je eigen reizen vindt? Het gaat er toch om dat je je ZELF ergens goed bij voelt, het is toch geen wedstrijdje? (Of 'pissing contest' - zoald de Amerikanen zo mooi plegen te zeggen *O* )

Ik doe dingen voor mezelf, en wat anderen daar van vinden interesseert me niet. Het zou iets anders zijn wanneer iemnad me zou betalen, of wanneer ik me zou binden aan een of ander (vrijwilligers)project. Maar dat is niet het geval.... Ik hou verslagen bij (dat probeer ik althans) zodat ik dingen niet vergeet, als anderen daar wat aan hebben dat is dat leuk, maar verder o|O
Plaats reactie