Camper huren Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
xx.kiwi

camper huren apollo eigen risico

Bericht door xx.kiwi »

Hoi,

Ik lees in veel andere topics dat de meeste van jullie (die een camper huren),
het eigen risico niet afkopen tot nul... Maar gewoon het er op gokken, dat er niets gebeurd...
Dat zou ik op zich ook best wel willen doen, maar de borg die je moet betalen is AU$ 7500,- 8)7
En wij huren 2x dus we moeten ook 2x het bedrag betalen in korte tijd...

Hoe the f*ck betalen jullie dat..... :? Want dat is gewoon €4500 ongeveer...
Mijn creditcard limiet gaat maar tot €2500,- En die van mijn vriend tot €1500,-
Dus zelfs samen komen we er nog niet aan, als dat überhaubt een optie zou zijn...

Dus oké we denken erover om het dan toch maar af te kopen tot NUL...
Maar het enige dat je extra vergoedt krijgt voor al dat extra geld wat je betaald is:
- 1x schade aan de voorruit
- 2x schade aan de wielen
Serieus that's it! |:(

Maar we huren dus 2x:
1 x periode 30 dagen en 1x periode 51 dagen...
Dus als er in die 50 dagen bijv. 2 x iets stuk gaat ben je al de zak...
Pfff, zie ff door de bomen het bos niet meer...

Mijn vraag, wat hebben jullie gedaan?
Gr Kim >:O haha
bolletjeom
Reisexpert

Re: camper huren apollo eigen risico

Bericht door bolletjeom »

Wij huurde bij Wicked en die vroegen niet zo'n rare borg. Die waren gewoon tevreden met 1 Creditcard met een limiet van €2000

overigens....de borg betaal je toch pas als je de camper ophaalt. Dat betekent toch ook dat je hem weer terug krijgt als je hem inlevert en dan dus de volgende dag (of wanneer je de tweede op gaat halen) weer neer kan leggen. Je hebt dan toch maar 1 keer dat bedrag nodig??
Of denk ik nu iets heel geks?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het bedrag dat ze vragen hoeft niet altijd afgeschreven te worden van je creditcard maar een handtekening met het bedrag is vaak al voldoende. Zodat als er wat mis is ze het bedrag kunnen afschrijven. Als er niets aan de hand is wordt de cheque niet geïnd. Dacht ik :)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Wij hebben bij Britz een camper gehuurd en dat werkt hetzelfde als bij Apollo. We hebben het wel afgekocht omdat het de eerste keer was dat we met zo'n grote camper gingen rondrijden. We hadden een eigen risico van 220 AUD dollars. Ze hebben een kopie gemaakt van je creditcard door zo'n apparaat en dus niets geclaimd. Ze pakken dus niets van je creditcard af mocht je schade hebben dan kun je dat met hun onderling regelen en de schade daarvan dan betalen door middel van cash en een deel creditcard.
De camper word voordat je weg rijd ook geheel gescheckt want soms is wel eens al wat schade zoals een deuk of wat krassen.

gr van Moira
xx.kiwi

Bericht door xx.kiwi »

Ok! Dat klinkt al een stuk logischer.... Ik denk dat ik het idd. kan vergelijken met Britz, Moira...
Als ze het er maar niet afhalen (gaat namelijk niet :P ), en pas laterna weer bijschrijven vind ik het prima...
( Bij jou werd de borg dus wel afgeschreven Bolletjeom :? ) ?

Dan ga ik denk ik niet mn eigen risico afkopen toch...?
Want stel er gebeurd iets met een wiel of een voorruit dat kost echt geen €4000 ofzo...
En als er bij het afkopen van je eigen risico alleen als extra 1x de voorruit wordt gedekt, en 2x schade aan de banden,
dan denk ik dat we ons eigen risico niet afkopen.... Want tja, als er echt iets ernstigs gebeurd (zoals kantelen van het voertuig haha :P ) dan vergoeden ze het ook niet (ook al heb je je eigen risico afgekocht tot NUL)
Of denken jullie er anders over? Pfff,... :?

Kim
bolletjeom
Reisexpert

bij mij werd ook een imprint van de Creditcard gemaakt. die verscheuren ze als je de auto heel terug brengt. Ze pakken dus niet eerst werkelijk het geld maar er werd wel gekeken naar de limiet op de kaart.
johanenriekie

Darwin-Sydney per camper: wie was mij voor?

Bericht door johanenriekie »

Hallo, wij gaan (beide zestigers) vanuit Darwin een campertour maken naar Sydney in 28 dagen, van 16 okober t/m 13 november. In Sydney blijven we nog drie dagen in een hotelletje.
De omgeving van Darwin lijkt mij wel interessant vanwege een aantal nationale parken. Verder lijkt de route vanuit Mataranka naar Cairns door het noorden niet echt spectaculair (de Savanna Highway). Is er een alternatief voor een normale camper?
De oostkust van Cairns naar Sydney lijkt wel heel wat te bieden te hebben.
Heeft iemand deze route al eens gereden (tips over stops)?
Erik
Site Admin

Re: Darwin-Sydney per camper: wie was mij voor?

Bericht door Erik »

Wij zijn destijds vanuit Cairns naar Townsvulle over de A6 naar Mt Isa naar Tennant Creek gereden en vervolgens richting Darwin om daar de national parken Nitmiluk, Litchfield, en Kakadu te bekijken. Zie de link voor info over de verschillende parken.

Alles wat zo'n beetje boven de plaats elliot ligt is erg mooi. Daarna wordt het wat eentonig. Het stuk van Tennant Creek naar Townsville is weinig aan. Daar hebben wij 2 lange dagen over gedaan als ik mij niet vergis met 1000 km per dag. Je zou dan als het goed is net Mt Isa in het midden kunnen halen. Het stuk van Tennant Creek naar Melbourne is dan weer wel zeer apart/mooi. Je rijdt dan echt dagen door de outback en kunt savonds langs de weg overnachten in de kamper. Een aantal jaren gelden was het zo dat je in op speciale plekken kon overnachten waar dan wat water en bankjes e.d. beschikbaar waren om te eten.

Wij hebben over de route, cairns - townsville - Darwin - allice springs - Adelaide, uitstapje naar Kangaroo Island vervolgens door gereden naar Melbourne 5 weken gedaan. Jullie willen via de andere kant gaan dus lijkt me dat ongeveer even ver. Ik vermoed wel dat aan de oostkust veel meer te zien en doen is waardoor je er misschien meer de tijd nodig hebt.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Darwin-Sydney per camper: wie was mij voor?

dat stukje is idd wat saai. Maar als jullie de Outback niet gaan doen geeft het wel een mooi beeld van de grootsheid een leegte van het land. Zodra je de kust raakt zijn de verscillen met dichtbevolkt Europe een stuk moeilijker te vinden.

We hebben in Mount Isa een stop gemaakt bij het fossielen museum. Dat was interessant. dingen geleerd over hele grote uitgestorven zoogdieren!
In het gehucht Cloncurry bezochten we het John Flynn museum. Hier is de Royal Flying Docter service begonnen en is later ook het idee ontstaan van de "school of the air".
We zijn bij Charterstown afgeslagen naar Cairns om via de Atherton Table lands binnen te komen. Dat is leuker dan via Townsville
Je kunt op dat stuk mooi wildcamperen bij een beekje met bomen vol vuurvliegjes
FREE: Fletcher Creek rest area
42 km north of Charters Towers
Lots of space next to a little river. lots of birds, wallabies and kangaroos
Toilet and cold showers
Our marks:
Facilities: 7.5

Bij MT Surprise in de buurt zijn de Undara Lava tunnels. Ook leuk om te bezoeken!
shirley
Vakantieganger

Bericht door shirley »

Heej heej..

Je moet ook even je reisverzekering erop naslaan, want met onze reisverzekering waren we namelijk verzekerd voor schade aan huur auto's. Wij hebben een massive auto ongeluk gehad hier op de snelweg, ketting botsing waarin 7 auto's waren betrokken !! Onze eigen auto, dus niets via de reisverzekering, maar ze zijn dus al 2.5 maand aan het vechten wiens schuld het is. Wij weten wie, maar de verzekeringen blijven moeilijk doen want willen het niet betalen. Met andere woorden, ik zou toch even goed nakijken hoe het zit met als je ongeluk maakt, hoe zit het met de verzekering van de andere auto's en dergelijke, hoe ben je verzekerd als iemand invalide raakt?? Kortom de WA-verzekering in NL. Ik heb al zo enorm veel ongelukken hier op de weg gezien, ze kunnen gewoon soms echt niet rijden :S

Ligt er misschien ook aan waar je rijdt, Maikel en ik wonen nu al 6 maanden in Brisbane, maar bleh Nederlanders rijden toch echt beter, hier halen ze je links/rechts in etc. Misschien zie je er geen nut in bij het afkopen, maar het ligt er ook maar aan wat je gaat doen met de camper, zeker als je een camper huurt bij Apollo of Britz, die zien er altijd spik en span uit, dus krasjes en dergelijke gaan ze NIET waarderen !! Bij wicked boeit het allemaal niet zo..

Verder is het heel leuk hier hoor, maar je moet alleen een klein beetje opletten.. veel mensen zijn namelijk NIET verzekerd hier, het hoeft namelijk niet... Nu maakt het voor jullie niet veel uit, want als jullie een auto-ongeluk maken en het is niet jullie schuld dan heeft Apollo pech en lost die het maar op. Is het echter je eigen auto, dan kun je dus zwaar de sjaak zijn, want van een kale kip kun je geen veren plukken :P.. Wij hebben onze nieuwe auto dan vol verzekerd..

Grr.. frustraties..

Succes ermee !!

Knuf
Maart-April naar Thailand
sjaantje
Reiziger

Re: Camper huren, wie heeft tips/ervaring

Bericht door sjaantje »

Wij hebben een backpacker gehuurd, iets luxer (koelkast, binnen koken en je kan staan in het busje) voor 67 NZD pd. Backpacker heeft ook al een busje voor 42 NZD pd. Heel basic, kan je ook in staan maar je kookt wel buiten. Juicy heeft soortgelijke prijzen. Een en al zal wel afhankelijk zijn van het seizoen dat je reist en vraag en aanbod. Bitz, Maui, Apollo ed zijn erg duur, maar je ziet ze heel veel rijden! Je kan ook denken aan Re-location. Goedkoop maar je moet een bepaald trajest wel binnen een bepaalde tijd doen zie b.v. www.standbyrelocations.com of www.standbyrelocs.com.
ingevos

Spaceships australie??

Bericht door ingevos »

Mijn vriend en ik zijn van plan om 3 maanden in Australie te gaan rondtrekken. nu zijn we op zoek naar een leuk en goedkoop vervoermiddel. Er zijn natuurlijk vele opties zoals:

* een camper huren (of kopen)
* Logeren in hostels en reizen per trein of bus
* of...
... vandaag waren we bij de vakantiebeurs en daar raadden ze ons een spaceship aan (http://www.spaceshipsrentals.com.au) aan. Dit houdt een Toyota previa met een twee persoonsbed, kookgerei en koelkast in.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of hebben jullie een goede tip voor ons? Alles is welkom, voorbereiding blijft moeilijk vind ik!

Alvast bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Spaceships australie??

ik heb ze zien rijden toen we daar waren en was dan altijd blij met mijn Wicked kampeerbusje.
Toen...geen idee hoe het nu is...zat er zo goed als geen verschil in de huurprijs terwijl je in een busje meer ruimte hebt
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Ik ken ze vanuit Nieuw Zeeland. Het is van dezelfde organisatie als de Stray bussen zijn. Dat (die bussen) was op zich allemaal goed geregeld. Een vriendin van mij is nu in NZ en zij hebben toch voor een camper gekozen. Volgens mij ook vanwege het ruimte-aspec waar Bolletjeom het over heeft.
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Bericht door dannydekoning »

Wij hebben in australie met een "van" van travelers autobarn de east coast afgereden. De outback tot aan sydney met een Wicked campervan. De "van" van travelers is comfortabel en lekker ruim. Het enige nadeel is dat je electriciteit nodig hebt (koelkast). Dus moet je vaak op een camping staan om deze op te laden. Dit kost voor twee personen meestal rond de 16 euro per nacht. Terwijl je met een wicked dit probleem niet hebt en je de optie hebt om wild te gaan camperen. Scheelt erg veel geld en zo kom je in contact met vele andere backpackers. Maar de wicked "vans" zijn niet al te beste auto's. De meeste zijn al 100 keer door heel australie gereden waardoor deze afgetrapt zijn. Wij hadden last van de geur van benzine als we het raam open hadden. Tja als je airco dan ook kapot is moet je toch iets van verkoeling hebben. Dus kiezen of stoned worden van de benzine dampen of het zweet voelen op plaatsen waar de zon niet schijnt. Al met al hebben we een mooie tijd gehad met de wicked campervan. Misschien waren we wat verwent doordat we eerst de campervan van travelers hebben gehad. Ik kan je niet zoveel vertellen over de spaceships. Heb ze gezien en op het eerste oog vond ik ze niet al te comfortabel. In ieder geval als je een auto gehuurd hebt en je gaat hem ophalen check check check of alles er in zit. Goede kussens bijvoorbeeld errugggggggggggggg belangrijk.

Misschien eens leuk om te kijken een compilatie filmpje van onze reis door de outback tot sydeny
http://www.youtube.com/watch?v=ysb2OU4AWVo
Plaats reactie