Krakow, tips???

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: pas op: pinautomaat Krakow Airport

Bericht door stevenl »

menasil schreef:Ik heb volgens mij rabo totaal pakket en betaal geen kosten voor pinnen in buitenland.
Hou er wel rekening mee dat bij dit pakket de Rabo je kosten in rekening brengt in de vorm van een 1% slechtere wisselkoers.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

stevenl schreef:
menasil schreef:Ik heb volgens mij rabo totaal pakket en betaal geen kosten voor pinnen in buitenland.
Hou er wel rekening mee dat bij dit pakket de Rabo je kosten in rekening brengt in de vorm van een 1% slechtere wisselkoers.
Oh ja, dat klopt 8)7 Ik zat meer te denken aan de extra kosten die ze in m'n oude pakket wel in rekening brachten voor als ik buitenlandse pinautomaten gebruikte. Is alweer 5 jaar terug maar dat was standaard extra bedrag dat los werd berekend.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De wisselkoers is volgens mij inmiddels voor alle (grote) banken vrijwel gelijk.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Op rynek zitten aantal automaten van PKO oftewel bank Polski en ook een van WBK. betrouwbaar dus. Maar naast een PKO zit automaat van Deutsche bank. Stond een rij van toeristen en ja, dat is een euronet automaat dus slechtere koers.
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Je kan beter geld wisselen ergens in het centrum. Dan krijg je nog de "beste" wisselkoers. We hadden achteraf eens uitgeteld, bij de luchthaven/centrum was de wisselkoers van de banken iets van 3,78/4 ofzo, bij de wisselkantoren, 4,15..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Dan moet je wel voldoende euros bij je hebben :P Maar klopt, die 4,15 rate hebben ze bij een enkele wisselkantoor inderdaad. Sommige hebben slechtere koersen maar het is altijd even utizoeken lijkt me. Ik had zelf via de bank 4.10. Dat vond ik ook geen slechte.
Iw_verwijderd

Tips krakow oud&nieuw

Bericht door Iw_verwijderd »

Hi allen,

Ik vlieg dit weekend naar Krakau voor oud&nieuw. Heeft iemand nog leuke tips voor leuke restaurantjes, tentjes etc? Thanks!
menasil
Reisexpert

Re: Tips Krakau oud&nieuw

Bericht door menasil »

Ik ben vaak in Krakow geweest maar moet eerlijk zeggen dat ik de stad vermijd op dit soort dagen. Ik was vorig jaar op oudjaarsdag in Warschau en mij is daar verteld dat je voor een leuk oud &nieuw al ver van te voren moet gereserveerd hebben omdat de meeste restaurants en clubs besloten feesten/avonden hebben waar je alleen met een reservering of ticket inkomt. Nu weet ik dat het in meerdere plaatsen zo is, maar over Krakow weet ik het zelf niet precies. Het zou me niets verbazen als het ook daar is dat de leukste feesten met tickets gaan. Maar Krakow heeft stuk meer restaurants/tenten op een kleiner stuk dan andere steden en is in die zin ook wel afwijkend.

Qua leuke tenten; ik ben in een zijstraat van het Rynek vaak uit geweest. Ul Szewska heeft aantal leuke pubs en wat clubs. Kijk voor meer informatie over andere restaurantjes en zo: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/po ... 18021.html
menasil
Reisexpert

Re: Tips Krakau oud&nieuw

Bericht door menasil »

Waarschijnlijk te laat maar.... er is op het Rynek in Kraków een gratis event. Daar schijnt vanalles te gebeuren, las ik op een facebook pagina van een tourorganisatie. Het zal wel heel vol zijn. Zie ook: http://www.inyourpocket.com/poland/krak ... re_123053v
Plaats reactie