Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Reismeis
Reisexpert

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Reismeis »

ketting schreef:Stond vandaag op de bus te wachten in Amsterdam en werd aangesproken door een Australier (herkende meteen het accent). Even over de Nederlandse verkeersregels, Melbourne en surfen gesproken. Nu wil ik weer terug :Y
Ik hoef maar het woord 'Australië' te lezen en dan wil ik al terug :P Herkenbaar dus!! Soms heb je van die momentjes :)

Kims, lucky you!!!!!!! Ik ben NIET jaloers, ik ben NIET jaloers, ik ben NIET jaloers... :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

@Kims: inderdaad 'lucky you'! Hoewel wij natuurlijk steeds kunnen blijven dromen van een volgende reis;-)

@Ketting: herkenbaar! Leuk ook he dat je zo'n accent er direct uit pikt.
Mijn eigen engelse accent is tijdens het reizen ook wat Australisch geworden, wat mij ooit de opmerking: "you sound like home' opleverde van een in Schotland wonende Australier die ik tegenkwam in Edinburgh:-)

Zijn er nog meer jaloersmakende verhalen?
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Niet echt spannend hier. -O- Wel besloten om mocht ik niet toegelaten worden op mn nieuwe opleiding, terug te gaan naar Ozzie voor een jaar. *O* Lekker wonen en werken daar!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wat voor opleiding wil je gaan doen, Michelle? Je hebt hoe dan ook een leuk vooruitzicht: of een leuke opleiding, of een jaartje Oz :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Michelle89
Reisexpert

Opleiding Muziektheater, zangopleiding. :) 2 jaar geleden was ik al aangenomen, maar toen voor Australië gekozen, nu hoop ik toch wel dat het andersom is hihi! Maar idd nog steeds een leuk vooruitzicht!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat wordt dan voorlopig niet reizen?
Michelle89
Reisexpert

Nee helaas niet :{ Ik wil toch ook wel een keer op mezelf, en dan deeltijd opleiding, deeltijd werken en een huisje wordt allemaal wat veel! Maar ik hoop écht nog eind september een weekje weg te kunnen *O*
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Iemand die na 2003 nog op Fraser Island is geweest en misschien dit artikel eens wil nalezen / updaten? ;)
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si14.html
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik ben in 2009 geweest. Geen idee meer wat toen de prijzen waren. Wellicht aardig om te vermelden dat er bij lake Wabby (met catfish) een aardig uitzichtpunt is. Ook goed om te vermelden dat het strand geldt als start/landingsbaan voor vliegtuigjes en tevens als "snelweg" gebruikt wordt om met je 4wd van A naar B te gaan. Hierbij moet je oppassen bij waterstroompjes die vanaf het eiland de zee inlopen, deze kunnen verradelijk zijn wanneer je er hard doorheen rijdt en zijn soms ook pas laat te zien. Snelheid matigen dus.
Verder is het aan te raden de spanning van de banden van je 4wd wat te verlagen, hierdoor heb je meer grip in mul zand. Wanneer je het eiland verlaat kun je bij het winkeltje bij de veerboot je banden weer op de juiste spanning pompen.
Neem voldoende eten en drinken mee vanaf het vaste land, op het eiland is niet veel te krijgen.
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Erik schreef:Iemand die na 2003 nog op Fraser Island is geweest en misschien dit artikel eens wil nalezen / updaten? ;)
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si14.html
Ik ben er 3 weken geleden nog geweest. Schitterend eiland en onwijs gaaf om rond te scheuren met 4WD. Op een regenachtige zondagmiddag kan ik hier wel eens naar kijken ;) Herinner me er even aan!

PS een 3 daagse trip is nu geen 150 AUD meer (oude info), maar minimaal het dubbele!
Wiljen
Vakantieganger

Bericht door Wiljen »

Volgend jaar dit mooie continent aandoen samen met mijn vriendin. Een jaar lang rondtrekken met een Campervan!
Precieze datum hebben we nog niet, maar willen eind juni vertrekken. *O*

Eerst nog zoveel papier rompslomp / verzekeringen / visum e.d. regelen -O-

Heb al veel doorgelezen op dit forum erg handig!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Leuk! Hoe lang wil je gaan reizen?
Wiljen
Vakantieganger

Bericht door Wiljen »

We gaan uit van een jaar.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Leuk hoor!!! Gaat vast goed bevallen :-)

Gaan jullie alleen reizen of ook wat bijbeunen?
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Wiljen
Vakantieganger

Bericht door Wiljen »

Haha voordat ik nog veel meer vragen krijg:

We gaan een jaar naar Australië, eerst hier in NL baan opzeggen, huur opzeggen spullen bij ouders dumpen etc.

Dan willen we eerst met ons gespaarde geld een campervan kopen en daarmee de rest van het jaar mee reizen.
Eerst vakantie houden en dan bijbeunen om vervolgens weer verder te reizen eigenlijk hele jaar door. Of dat zo gaat lukken zoals ik het nu zeg is een gok want tsjah hoe snel vind je werk met z'n 2e.

Aan't het einde willen we eigenlijk nog backpacken in NZ. maar dat is voor nu nog een optie.

We kwamen er van elkaar achter dat we beiden zoiets wilden gaan doen en hebben nu maar de knoop door gehakt. We hebben er super veel zin in!
Plaats reactie