Voorstellen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Travelator
Reisexpert

Re: Voorstellen

Bericht door Travelator »

Welkom, Robin! Succes met je studie en het maken van plannen : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Sou81

Bericht door Sou81 »

Hi,

Ik ben Soumia, marokkaanse en bijna 34 lentes jong (eigenlijk oud als ik de leeftijden hier hoor). Geboren in Marokko, opgegroeid in omgeving Amersfoort en nu alweer 4 jaar woonachtig in Rotterdam. Werk fulltime helaas, dagje langer weekend hebben zou niet verkeerd zijn. Voor mn ontspanning doe ik aan hardlopen en schrijf me geregeld in voor runs. Net een week geleden mn eerste halve marathon gelopen *O* .. Verder houd ik er wel van om gezellig hapje of drankje te doen met vrienden en/of collega's of een weekendje bankhangen.

Reizen... Heb nooit echt lange reizen gemaakt. Wel de standaard stedentripjes binnen Europa (Madrid, Barcelona, Parijs, Londen, Florence, Istanbul..) en New York.. Verder als vakantieland vaak Marokko (waar ik eigenlijk weinig van heb gezien), Turkije en Kroatië (via laatstgenoemde ook Bosnië aangedaan). Ik houd van cultuur, natuur, historie. .. tuurlijk hier en daar dagje strand maar ik zou nooit een strandvakantie boeken. Ik heb die rust niet in me om te liggen bakken..

Ja en dan ben je bijna 34 en dan denk je 't is tijd om wat van de wereld te zien 8)7 .. Inderdaad, shoot me, had ik veel eerder moeten doen! Niet nu er zoveel is om rekening mee te houden zoals huis, werk, rekeningen, etc :N !

Mijn eerste reis naar Azië (laos, cambodja en vietnam)" staat gepland van 23 oktober tot 10 december, langer vrij kon helaas niet. Is mn eerste backpack ervaring dus best wel spannend maar onwijs veel zin in. Als het bevalt wil ik ieder jaar een reis maken :)..

Mocht iemand in dezelfde periode die kant opgaan pm mij... reismaatje lijkt me gezellig.

Grtz
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Welkom Soumia! Wat leuk dat je nu een eerste grote reis gaat maken! Je bent nooit te oud om te beginnen met reizen :)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Welkom! Ik ben 33 en reis ook nog met veel plezier. Ik denk dat het misschien zelfs wel leuker is als je een klein beetje ouder bent :-)

Je bent welkom om me te bezoeken in Laos.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
HoeBie
Vakantieganger

Bericht door HoeBie »

Namaste,

na een geweldige wereldreis wil ik (Hanneke, 35 jaar) graag het heerlijke gevoel vasthouden, wellicht helpt dit!
Elk jaar maakte ik met mijn vriend een verre reis totdat wij besloten dat 4 weekjes toch wel telkens te kort was. In augustus 2013 vertrokken wij per trein vanuit Moskou naar de grens van Mongolië, gingen met een jeep door het mooie land en sprongen in Ulaanbaatar weer op de trein om naar Beijing te gaan. Vervolgens na een prachtige trekking met kamperen op de muur reisde wij verder per trein door China. In Vietnam aangekomen gingen we per brommer verder en maakte we een trekking in het hoge noorden. Na een verlaten grensovergang liftte wij naar een mooi plaatsje in Laos. Laos beviel goed dus hier verbleven we een maand. Na Vientiane gingen wij per bus zuidwaarts door Thailand naar Koh Chang, heerlijk relaxen. Daarna hebben wij Australië (van Perth naar Sydney) en Nieuw Zeeland (van Zuid naar Noord) met een camper (en veel ter voet) ontdekt, beide 2 maanden. Via 3 daagjes Singapore bereikte wij Nepal, waar wij een pittige trekking maakte rondom de Manaslu en zelf 3 dagen per mountainbike door de Kathmandu-vallei trokken, beide prachtig! In Sri-Lanka genoten we van het eten, de vriendelijke mensen en mooie natuur/stranden/theeplantages. Spontaan vlogen wij naar Uganda, een hele belevenis met de gorilla's, locals, matuta's, boda-boda's, etc. Vanuit vlogen wij met handgeschreven bagagelabels en per ongeluk een zakmes in de handbagage naar Johannesburg. Door Zuid-Afrika en Mozambique reisde wij 7 weken met een autootje, heerlijk. Eind augustus kwamen wij aan in Rome, zo ook mijn broer met onze fietsen, dus daarna fietsten wij in 4 weken via Toscane, Oostenrijk en Duitsland weer naar huis. 13 maanden later stonden wij weer in Sittard.....slik
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Welkom Hanneke! Wat heb je al een hoop landen gezien en dan ook nog niet de minste. Ik neem aan dat je sinds 2013 wel weer opnieuw naar het buitenland bent geweest? Of zijn er plannen om in de toekomst nog een keer te gaan?
HoeBie
Vakantieganger

Bericht door HoeBie »

Ik dacht dat de reiskriebels wel weg zouden zijn na zo'n lange trip, maar wij zijn terug sinds oktober en nu komen ze weer langzaam opzetten haha.. Je komt gewoon niet van dat virus af.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Eenmaal besmet dan heb je er je leven lang "last" van. :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Welkom allemaal! Leuk om te lezen wat jullie gaan doen of hebben gedaan! :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
HoeBie
Vakantieganger

Bericht door HoeBie »

LaosFan/Sander nu blijkt t toeval dat een vriend van ons (Al Duncan uit Nieuw Zeeland) bij jou gelogeerd heeft, ik zag het via couchsurfing. Wij hebben hem ook in Laos leren kennen en later nog in AUS en Nepal getroffen. Waar woon jij in Laos?
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Hey allen,

Een tijdje geen reacties meer geplaatst. Ff een klote periode gehad.. Zal de details besparen maar een heftige brand gehad thuis waardoor ik niet echt in de gelegenheid ben geweest -O- .......

..... Maaarrr ik ben er weer:D! Iedereen weer veel plezier met de aankomende reizen:D! *O*

Groetjes
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

Hoi allemaal,

Nu iedereen zich al voorgesteld heeft kan ik natuurlijk niet achterblijven..
Zoals mijn naam op het forum het al suggereert, heet ik Arnout, ben momenteel 20 jaar oud en een groot fan van bijna alle watersporten. Fanatiek waterpoloër en zwemmer (als het lukt 6x in de week training + zaterdags wedstrijd). Daarnaast ben ik ook nog scheidsrechter voor de waterpolo, met mijn twee jaar ervaring daarin aankomend seizoen misschien zelfs al 1e klasse regionaal, als alles gaat zoals het hoort tenminste. *O* Al met al een druk weekend iedere week. Daarnaast duik ik ook graag, inmiddels Advanced Open Water Diver en aan het kijken of ik ergens nog een beetje goedkoop mijn Rescue Diver kan doen! (goedkoop omdat mijn reisplannen er anders nooit van komen..)

Nou zou ik, als ik geen liefde voor reizen had, niet op dit forum te vinden zijn waarschijnlijk. De liefde van reizen heb ik dan ook overgenomen van mijn ouders. Die mij van kinds af aan al verhalen hebben verteld hoe zij, of in hun eentje, of met een vriend de meest gave dingen meemaakten en deden.
Sinds een jaar of 2-3 heb ik besloten dat ik datzelfde wil doen. In de USA heb ik gelukkig al veel kunnen zien, omdat mijn ouders zo gek waren om me mee te nemen, westkust & zuid-oost. Alleen NYC staat nog hoog op mijn lijstje daar!

Voor mijn eerste echte eigen reis, wil ik het aller allerliefste een jaar naar Australië, ongeveer 2 maanden Nieuw-Zeeland, om daarna nog even heerlijk uit te rusten op Fiij.
De route heb ik inmiddels ook al grotendeels in mijn hoofd! Vervoer daarentegen.. :N Als ik aan de reis denk, krijg ik er al kriebels van, wel de goede soort! Al zeg je me dat ik morgen vlieg, is vandaag mn tas al gepakt, ondanks dat ik die nog niet heb. O-)

Hoop begin juni/juli de keus te kunnen maken wanneer ik weg zou kunnen, zal waarschijnlijk wel pas volgend jaar worden. Er moet toch eerst even gespaard worden! :Y
Al lukt het niet volgend jaar, lukt het het jaar daarop! Ik moet en zal gaan reizen, voordat ik straks een vriendin, huis en vaste baan heb ^O^

Zuid amerika staat ook hoog op mijn lijstje, maar eerst maar eens dit jaar afstuderen van de middelbare hotelschool. Lijkt me wel zo verstandig, anders gaan we helemaal nergens heen -O-

Groetjes,

Arnout
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Welkom op het forum Arnaut. Je verhaal klinkt heel herkenbaar. Mooi ook dat je het lef hebt om te gaan reizen. Hopelijk blijf je nog lang op dit forum rondhangen om je passie voor reizen te delen.
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

Thanks Erik! Tot nu toe is het niks meer dan een plan, eerst maar eens horen wat de HvA te zeggen heeft, of ik welkom ben komend jaar of niet :P
Once a year, go someplace you’ve never been before.

fofo
Vakantieganger

Bericht door fofo »

Hoi,

Ik zal me even voorstellen ik ben Foek en ben een jongeman van 33 jaar.
Ik woon en werk in Zeeland, geboren in Friesland en van Vietnamese afkomst.
Ben nog niet op een lange rondreis geweest, heb vooral stedentrips gedaan in Europa.
1 keer buiten Europa geweest naar San Fransisco maar dat was meer een familiebezoek.
Dacht dat ik best wel wat steden en plaatsen had gezien maar als ik jullie reizen zie,
lijk ik wel een leek. Heb dus nog veel in te halen ;)
Heb eigenlijk nooit zoveel interesse getoond in Vietnam terwijl mijn ouders uit Vietnam komen.
Maar de laatste jaren begint het te kriebelen en word ik steeds nieuwsgieriger naar Vietnam.
Daarom ben ik een reis aan het plannen om van noord naar zuid Vietnam te reizen.
En eventueel een paar weekjes Thailand. In totaal heb ik bijna 6 weken de tijd.
Lijkt me heerlijk om met een backpack te verdwalen in een vreemd land.
Jammer Soumia, dat we niet in dezelfde periode reizen, ik ga waarschijnlijk in januari, feburari of maart. Ben wel benieuwd naar je reisplannen.
En even over de website, echt een geweldige site met heel veel informatie.
En iedereen is zo vriendelijk tegen elkaar. Echt top!! ^O^ Je ziet weleens anders op diverse forums.

Groetjes..
Plaats reactie