Wie is de reisleider (tv prog)

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wie is de reisleider (tv prog)

Bericht door Tikva »

Net ff uitzending gemist gekeken. OMG.. hoe slecht..

Volgens mij heeft Dennis ook nog wel de leukste vlote groep. Al was ik zelf liever gaan slapen, wie weet hebben ze dat ook wel een paar uurtjes gedaan,met die ene fles drank zullen ze het geen 8 uur dansend vol hebben gehouden.

De rest daar zitten types tussen daar wil je toch ook niet dood bij gevonden worden. fox heeft toch een nogal suf en niet al te hoog intelligentie niveau imago en dat hebben ze hierdoor niet kunnen veranderen.

En die arme oude man, stop die dan in een taxi zodat die vast lekker naar het hotel kan. Normaal zijn haar programma's wel leuk, (goede zelfspot) maar hier maakt Bridget niet echt een goede beurt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

De rest daar zitten types tussen daar wil je toch ook niet dood bij gevonden worden. fox heeft toch een nogal suf en niet al te hoog intelligentie niveau imago en dat hebben ze hierdoor niet kunnen veranderen.
Wel apart dat die lui die extreem dure Fox reizen dan toch kunnen betalen :? .
Hoewel.....heel jaar suf doen in NL, en dan al je geld aan Fox overhandigen zou kunnen natuurlijk :P .
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb het programma nog niet gezien, maar toch even commentaar...

Als er misstanden zijn, waarom grijpt de echte (back up) reisleider niet in? Je gooit toch de naam van de organisatie te grabbel! Aan de andere kant: negatieve publiciteit is OOK publiciteit.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

El Niño schreef:
Wel apart dat die lui die extreem dure Fox reizen dan toch kunnen betalen :? .
Hoewel.....heel jaar suf doen in NL, en dan al je geld aan Fox overhandigen zou kunnen natuurlijk :P .
Waarom hebben jullie het idee dat fox heel duur is? in mijn optiek zijn ze juist best goedkoop. En gaan daarom die figuren ermee. Dat hoor ik ook van vrienden die wel eens met ze op reis zijn gegaan.
Voorbeeld java-bali 16dg met fox vanaf 1249, shoestring 1499, baobab 1789,-
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hmm.....dacht ik toch echt.

Kan er ook zo paar andersom vinden hoor.
Baobab: 24 dagen Peru va 2149
Fox: 20 dagen Peru va 2299
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

de backup reisbegeleiders hebben ook zeker ingegrepen...als het om organisatorische dingen ging. En vast ook na afloop van een dag doorgenomen wat minder handig was etc.
Maar je kunt ook niet de hele dag ingrijpen. dan komt het nooit goed los en van de grond.
Ze hebben ook nog geen echt grote missers gemaakt hoor. alleen wat minder charmante dingen.
zo'n taart hoor je te organiseren als reisbegeleider. maar je hoort niet hem zelf in het gezicht van je cameraman te proppen of met een gezicht vol een gast te zoenen.
Deze heren moeten leren niet op de voorgrond te treden en dienstbaar te zijn.
ik had het idee dat bridget bij haar zieke man geroepen werd trouwens...door de backup reisbegeleider. daar liet ze wel een steekje vallen. als er een oproep is door het vliegtuig dat iemand onwel is ga je checken of het iemand van je groep is.

even in de taxi stoppen is geen optie....
je kunt iemand niet alleen naar een hotel laten gaan waar je als groep nog niet is ingecheckt. En je kunt als reisbegeleider ook niet mee met die man en je groep alleen laten. Dus dat de beste man mee was is niet vreemd.
Wel dat ze hem niet even de kans hebben gegeven om in zijn tas iets schoons te pakken. dat is toch een kleine moeite. even naar het toilet, schoon hemdje aan en tandjes poetsen. Die spullen liggen gewoon onder in de bus.

Jullie beoordelen de groepen nu op hun uiterlijk. Mijn ervaring leert dat je daar echt niets over kunt zeggen.
De mensen die het sufste lijken zijn vaak het leukste. jonge groepen zijn vaak het vervelendste en het lastigste.
dertigers zeiken en zestigers maken zich niet zo druk. Ook is de conditie van een zestiger die nog zo'n reis maakt vaak veel beter dan van de dertiger die aan zijn burostoel vast gegroeid zit.

ik zou zelf nooit op vakantie gaan met een camera erbij en zeker ook niet het volle bedrag betalen voor dat ongemak!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik heb in een grijs verleden ook wel eens een groepsreis gedaan, en wat bolletje zegt klopt. Idd.....hoe jonger, des te meer zeiken! Bij mij waren toen 20ers de zeikerds. Maar als dat typisch iets is van die generatie, kan het nu best zijn dat diezelfde lui van toen nu gewoon door blijven zeiken >:)

Ik beoordeel die mensen trouwens niet op hun uiterlijk. Wel op die niet al te snuggere opmerkingen tot nu toe. Dat ze lelijk zijn moeten ze zelf weten _O- .
Laatst gewijzigd door El Niño op 08 jan 2011 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
bolletjeom
Reisexpert

heb jij dan al een klant aan het woord gezien?? 0_0
ik had de indruk dat we alleen nog maar de bn'ers gezien hadden ;)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:heb jij dan al een klant aan het woord gezien?? 0_0
ik had de indruk dat we alleen nog maar de bn'ers gezien hadden ;)
Ja, paar flitsen, hehe. Trouwens.....is het je opgevallen dat er een enorme kofferbrigade mee is? En ik maar denken dat dat ongewenst is bij dat soort organisatie. Eh....bij Fox niet misschien :? .
Ook apart: Eddy Zoey loopt met die koffers te zeulen. Wist niet dat bellboy spelen ook tot het takenpakket van een reisleider hoort :?. Of is dat ook weer typische service van Fox :? .
bolletjeom
Reisexpert

dat viel me ook op.... ik dacht nog...oooh god!! nu denken alle klanten dat de reisbegeleider ook nog met de koffers moet helpen!
we krijgen wel eens de klacht: "en de reisbegeleider hielp niet eens mee met de koffers in/uitladen bij de bus.."
duh.... grote kans dat die op dat moment erg druk is met in of uitchecken en aanverwante bezigheden.
Ik ben altijd blij als ik tijd vind om mijn eigen tas tijdig uit de bus te trekken....
opvallend ook altijd hoe niemand zich ooit geroepen voelt om mijn tas even op de stoep te zetten...of misschien wel mee de lobby in te nemen terwijl ik druk in de weer ben met kamerindeling, paspoortlijsten, sleutels etc...
vaak ligt mijn tas alleen midden op de weg ofzo...behalve als ik een lieve chauffeur heb natuurlijk maar die is vaak ook druk met weer zo snel mogelijk met de bus weg komen naar een plek waar ie wel stil mag staan.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Tikva schreef:Waarom hebben jullie het idee dat fox heel duur is? in mijn optiek zijn ze juist best goedkoop. En gaan daarom die figuren ermee. Dat hoor ik ook van vrienden die wel eens met ze op reis zijn gegaan.
Voorbeeld java-bali 16dg met fox vanaf 1249, shoestring 1499, baobab 1789,-
Dan moet je toch ook even naar de vertrekdata kijken, die reis van Baobab is een familiereis die ze alleen in juli en december uitvoeren, boek hem bij Fox in juli en je bent ook ineens rond de 1800 euro kwijt, die 1249 is alleen in maart en oktober. Shoestring is echter wel opvallend duur met deze bestemming, zeker als je bedenkt dat daarbij nauwelijks excursies bij de prijs zijn inbegrepen en hun hotels vaak toch net wat eenvoudiger zijn. Over het algemeen zitten ze (samen met Summum) qua prijs juist een stukje onder de rest.

Daarnaast heeft Fox voor alleenreizenden nog een nadeel: je moet verplicht een éénpersoonskamer nemen, je kan niet boeken op indeling. Afhankelijk van de bestemming kan je dat nog honderden euro's extra kosten. En dan kan je ook wel een singlereis kiezen, maar daar zit die toeslag gewoon al in de prijs verwerkt.

Nu zou ik Fox zeker niet extreem duur willen noemen, gemiddeld niet duurder dan bijvoorbeeld Baobab, Sawadee of Djoser. En je krijgt er op zich wel wat voor, relatief goede hotels en veel excursies en vaak ook maaltijden al in de reissom inbegrepen. De vraag is meer of je daar als reiziger echt op zit te wachten. Persoonlijk heb ik dan toch de voorkeur voor een formule zoals die van Shoestring: vervoer en accommodatie is geregeld, de lastigere excursies kan je bijboeken, maar voor de rest kan je lekker je gang gaan.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hmmm....toevallig weet ik dat Summum=Baobab (dochteronderneming van). En volgens mij is het geen apart "low budget" merk ofzo....
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

bolletjeom schreef:opvallend ook altijd hoe niemand zich ooit geroepen voelt om mijn tas even op de stoep te zetten...
Dan moet je ook niet met zoveel zooi reizen })

Geintje natuurlijk, maar ik ben drie keer met Shoestring op reis geweest, met een lokale reisleider dus, en het is toch verbazingwekkend met hoe weinig bagage die kunnen reizen, alleen wat handbagage. Uiteraard kunnen die makkelijker ter plekke van alles regelen, maar dan nog. Als ik een weekendje weg ben heb ik al snel meer bij me...

Maar het ligt er denk ik ook aan hoe de verhouding tussen de groep en de reisleiding is. Zo'n lokale reisleider is vaak toch wat afstandelijker, dan merk je toch het cultuurverschil. Mijn enige ervaring met een Nederlandse reisleidster was met Shilla Travel naar Zuid-Korea, toen was de reisleidster eerder gewoon een lid van de groep, alleen dan eentje die toevallig goed wist hoe het er daar allemaal aan toe ging. Die hoefde dan ook echt niet bang te zijn dat haar bagage vergeten zou worden. Maar we hadden toen sowieso een erg leuke groep, niemand die erbuiten viel, niemand die over de meest onzinnige dingen liep te klagen. Dat we bijna alles gezamenlijk deden was eerder een logisch gevolg dan uit verplichting.

Maar dat dat ook anders kan bleek wel uit de groep die ze net daarvoor had gehad, dat was blijkbaar één groot drama. Die zijn twee weken lang elke dag op zoek geweest naar een McDonald's, en als ze die ergens niet hadden was de wereld te klein...
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

El Niño schreef:Hmmm....toevallig weet ik dat Summum=Baobab (dochteronderneming van). En volgens mij is het geen apart "low budget" merk ofzo....
Summum is inderdaad van dezelfde organisatie als Baobab, maar met meer kortere reizen, ook wat minder verre bestemmingen en vaak net iets lagere prijzen. En sowieso wat meer stunts, zoals hun Marokko-reis waarbij de 2e persoon gratis mee mag. Niet echt low-budget, maar wel iets lager in de markt.

Hetzelfde zie je bij Shoestring en Koning Aap, beiden van Kuoni. Het verschil zagen we heel duidelijk in China, waar we voor een deel gelijk op reisden met een groep van Koning Aap. In Beijing hebben ze twee hotels direct naast elkaar: Shoestring een net maar simpel 3* hotel, KA een duidelijk chiquer 4* hotel. En in de trein hadden weij hardsleepers, en KA softsleepers. Daar betaal je uiteraard voor, en dat zie je ook terug in gemiddeld wat oudere reizigers. Overigens valt me wel op dat je op internet nauwelijks negatieve geluiden hoort over Shoestring, maar wel regelmatig klachten over Koning Aap. Zou de organisatie dan toch zo verschillend zijn of zou het toch aan de reizigers liggen?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Mensen die met ultra-weinig bagage reizen, zijn meestal gewoon smeerlappen. Drie weken in dezelfde broek lopen farten enzo. Nou is farting op zich best cool, maar alleen als je af en toe eens een schone broek aan kunt trekken 0_0 .
Plaats reactie