weg in eigen land
Re: weg in eigen land
Gisteren als teamuitje naar Burgers Zoo, ook erg leuk.
Deventer waar ik woon is ook een relaxt stadje in de zomer.
Deventer waar ik woon is ook een relaxt stadje in de zomer.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tibetaanse stupa in hantum, friesland!
middenin de weilanden staat een prachtge tibetaanse stupa, ingezegend door de dalai lama himself. 's ochtends en 's avonds kun je meedoen met de traditionele puja, tussendoor wat aan de gebedsmolens draaien, beetje mediteren tussen t groen of gewoon wat in de tuin werken, boekje lezen. ernaast staat een mooie oude boerderij waar je kunt overnachten (12,50 p.p.p.n. of je tentje opzetten voor 7,50).
Heerlijk rustige sfeer, vriendelijke mensen (zij het wat zweverig
) en na een dag of twee ben je helemaal tot rust gekomen. Je waant je zo in tibet of nepal (minus de bergen
)
middenin de weilanden staat een prachtge tibetaanse stupa, ingezegend door de dalai lama himself. 's ochtends en 's avonds kun je meedoen met de traditionele puja, tussendoor wat aan de gebedsmolens draaien, beetje mediteren tussen t groen of gewoon wat in de tuin werken, boekje lezen. ernaast staat een mooie oude boerderij waar je kunt overnachten (12,50 p.p.p.n. of je tentje opzetten voor 7,50).
Heerlijk rustige sfeer, vriendelijke mensen (zij het wat zweverig

amassakoul
- LadyHeather
- Reisexpert
Toen ik met een ijsje en m'n iPod door de laatste zonnestraaltjes een heerlijke wandeling maakte door het fijne Amsterdam bedacht ik me dat ik eigenlijk helemaal niet zo heel veel weet over Amsterdam. Ik mag er dan wel wonen maar kwam tot de conclusie dat ik alleen maar op mijn eigen vaste paadjes kom. Hoevaak ga ik nou zomaar een stuk lopen en "verdwalen" door de straten van Amsterdam? bijna nooit. Op mijn wandeling kwam ik ook een klein parkje tegen waar ik nornaal alleen langs fiets, heel leuk! Toen besloot ik dat nu het weer mooi weer is ik iedere week "iets" wil gaan doen wat ik nog nooit of lang niet meer gedaan heb in Amsterdam; gewoon ergens heen fietsen, een wandeling maken door een wijk, een park waar ik niet zo vaak kom bekijken, een museum bezoeken etc.
Om wat inspiratie op te doen heb ik vanmiddag de lonely planet van Amsterdam gedownload
even kijken wat zij schrijven over mijn stad en waar ik echt snel heen moet! 
Om wat inspiratie op te doen heb ik vanmiddag de lonely planet van Amsterdam gedownload

Selalu mencari...
- bolletjeom
- Reisexpert
Voor de liefhebbers: Van 27 tot 30 mei is in Den Haag de openluchttentoonstelling van Wild Wonders of Europe te bezichtigen. Dit is een gratis openluchttentoonstelling, op de Lange Vijverberg, die meer dan honderd levensgrote foto's uit 48 landen toont van 69 topfotografen. Deze reizende expositie van een bijzonder fotoproject gaat hier in wereldpremière. De tentoonstelling is gebaseerd op het gelijknamige boek van National Geographic.
http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/2 ... lling.html
in het afgelopen nummer van NG stonden al een paar foto's. Echt prachtig!!
Gister zijn we even in Den Bosch geweest. Er was een jazzfestival (wisten we niet, wij kwamen voor de snuffelmarkt in de brabanthallen). Wat is dat toch een leuke stad!
http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/2 ... lling.html
in het afgelopen nummer van NG stonden al een paar foto's. Echt prachtig!!
Gister zijn we even in Den Bosch geweest. Er was een jazzfestival (wisten we niet, wij kwamen voor de snuffelmarkt in de brabanthallen). Wat is dat toch een leuke stad!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
@jenny
er is weer een extra reden om te gaan duiken in de oosterschelde
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6828 ... tml?p=14,2
iets met broedende sepia's (volgens mij wel een compleet verkeerde foto bij het artikel)
er is weer een extra reden om te gaan duiken in de oosterschelde

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6828 ... tml?p=14,2
iets met broedende sepia's (volgens mij wel een compleet verkeerde foto bij het artikel)
Oud nieuws, die beesten zitten er al weken. Maarja, Telegraaf he?
Helaas heb ik ze dit jaar nog niet gezien, maar ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen van vorig jaar. Het beest op de foto is overigens wel een sepia, maar de foto is idd lelijk en slecht gekozen.
Komend weekend lekker kamperen, waarschijnlijk bij Wemeldingen (Zeeland).

Komend weekend lekker kamperen, waarschijnlijk bij Wemeldingen (Zeeland).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dit is een sepiakoppeltje bij de Zeelandbrug, Zierikzee.
Voor de duidelijkheid: sepia's broeden niet. Ze komen uit diepere wateren naar de Oosterschelde wanneer daar de watertemperstuur boven de 13-14 graden is. De sepia's paren daar, en de vrouwtjes zetten hun eitjes af. Ze kiezen daarvoor veenranden, soms fuiken (niet handig!) en speciaal voor de sepia's geplaatste rekjes ('tentjes') van mn wilgenstokken. Die laatsten zijn speciaal voor hen geplaatst, en zijn een hulpje om de mogelijkheden tot voortplanten te vergroten: noodzakelijk aangezien het Nationale Park de Oosterschelde bedreigt wordt door de mens, o.a. door dijkverzwaring. (Welke absoluut noodzakelijk is, maar waarbij meer rekening gehouden zou moeten en kunnen worden met de natuur.)
Na de paring sterven de sepia's. Rond juli worden de kleine sepia's geboren, welke na een tijdje de OS zullen verlaten en hun weg naar open zee zullen vinden.
Voor de duidelijkheid: sepia's broeden niet. Ze komen uit diepere wateren naar de Oosterschelde wanneer daar de watertemperstuur boven de 13-14 graden is. De sepia's paren daar, en de vrouwtjes zetten hun eitjes af. Ze kiezen daarvoor veenranden, soms fuiken (niet handig!) en speciaal voor de sepia's geplaatste rekjes ('tentjes') van mn wilgenstokken. Die laatsten zijn speciaal voor hen geplaatst, en zijn een hulpje om de mogelijkheden tot voortplanten te vergroten: noodzakelijk aangezien het Nationale Park de Oosterschelde bedreigt wordt door de mens, o.a. door dijkverzwaring. (Welke absoluut noodzakelijk is, maar waarbij meer rekening gehouden zou moeten en kunnen worden met de natuur.)
Na de paring sterven de sepia's. Rond juli worden de kleine sepia's geboren, welke na een tijdje de OS zullen verlaten en hun weg naar open zee zullen vinden.
Alkmaar is idd leuk. Ik kom er best vaakLovesStedentrips schreef:Yep, hoe kan ik Arnhem nu vergeten!! En Nijmegen en Leeuwarden! Een vriendin tipte mij voor Alkmaar, ben benieuwd.ik vind Groningen en Arnhem ook leuk. Bij Arnhem kan je ook leuk wandelen.
Komend weekend met Pinksteren superlekker weer, heb zin in een dagje weg. Gewoon relaxt, een beetje wandelen, terrasje pakken, Dat werk. Nog eens even denken!

- bolletjeom
- Reisexpert
Artis heeft een zeeleeuwenbaby!! Nog meer reden om eens te gaan kijken
http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watc ... rtis.dhtml
@jenny, kijk dat is een fatsoenlijke foto! Keek net nog eens bij het artikel en zie het nu ook dat het wel een sepia was maar wat een beroerde foto! alsof ze een dode inktvis op een lapje hebben gelegd ofzo

http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watc ... rtis.dhtml
@jenny, kijk dat is een fatsoenlijke foto! Keek net nog eens bij het artikel en zie het nu ook dat het wel een sepia was maar wat een beroerde foto! alsof ze een dode inktvis op een lapje hebben gelegd ofzo
Dat baby-zeeleeuwtje is wel grappig!
Ik heb vanaf volgende week een zeer relaxed lesrooster, iemand die (doordeweek) met mij een dagje uit wilt in eigen land? Artis kan, maar het GEM en museon in den Haag vind ik ook altijd leuk. En er is een aantal musea in Utrecht wat ik niet ken, ondanks dat ik er al jaren woon.
Laat maar weten
(Rudi, jij vrij?)
Ik heb vanaf volgende week een zeer relaxed lesrooster, iemand die (doordeweek) met mij een dagje uit wilt in eigen land? Artis kan, maar het GEM en museon in den Haag vind ik ook altijd leuk. En er is een aantal musea in Utrecht wat ik niet ken, ondanks dat ik er al jaren woon.
Laat maar weten

- bolletjeom
- Reisexpert
Rudi is een soort van vrij. Heeft wel wat dingen te doen en weet ook nog niet wat en wanneer maar...mail me eens met jouw planning en ideeën!
jij bent toch de reislijdster?bolletjeom schreef:Rudi is een soort van vrij. Heeft wel wat dingen te doen en weet ook nog niet wat en wanneer maar...mail me eens met jouw planning en ideeën!

ik heb lessen op woensdagen, sta open voor suggesties op andere dagen. artis volgende week dinsdag of donderdag?
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ga je mailen...
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
heeft iemand nog tips voor leuke goedkope (kleine) campings in Nederland (en Belgie)?
Mijn ouders staan deze week op camping de cauberg, in zuid limburg, leuke gezellige camping!
wil mss nog eens wat vaker kamperen en na alle tips voor dingen in NL zijn er mss ook wel campings aan te raden!
Mijn ouders staan deze week op camping de cauberg, in zuid limburg, leuke gezellige camping!
wil mss nog eens wat vaker kamperen en na alle tips voor dingen in NL zijn er mss ook wel campings aan te raden!
Ik vind camping Zierikzee een hele fijne camping. (http://www.opdecamping.com/camping/370/ ... ikzee.html)
Deze camping ligt op 10 minuten lopen van het cecentrum van Zierikzee, heeft schoon sanitair, en de bij receptie kan je op gezette tijden friet e.d. krijgen.
Deze camping ligt op 10 minuten lopen van het cecentrum van Zierikzee, heeft schoon sanitair, en de bij receptie kan je op gezette tijden friet e.d. krijgen.