Kyrgizië en Tajikistan

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
zaratoestra
Reisexpert

Re: Tajikistan

Bericht door zaratoestra »

@Angela: wie raadde je dit dan af??
En wanneer is je trip - Oezbekistan / Kirgizie gepland?? Hoe lang neem je er de tijd voor?

Tof hé, alweer iets om naar uit te kijken :-)
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Iemand die o.a. in Tajikistan werkt op z'n tijd (een soort Artsen Zonder Grenzen, maar dan een eigen organisatie). Hij heeft me wat tips over vooral Oezbekistan gegeven, maar heeft mij Tajikistan afgeraden.

Ik ga het deels georganiseerd doen, maar wil eerder wegvliegen om zelf wat meer van Oezbekistan te zien. In Oezbekistan ben ik dan waarschijnlijk een dag of 9 en 13 in Kirgizië.
Eerder kan ik helaas niet naar Oezbekistan, dus ik moet keuzes maken in wat ik wil zien. Misschien ben ik er maar 7 dagen, maar ik moet ff goed uitzoeken of ik kan vliegen wanneer ik zou willen.
Ik vertrek zaterdag 6 of maandag 8 juli *O*

Jullie succes met de voorbereidingen voor de gave trip!!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Angela82 schreef:Iemand die o.a. in Tajikistan werkt op z'n tijd (een soort Artsen Zonder Grenzen, maar dan een eigen organisatie). Hij heeft me wat tips over vooral Oezbekistan gegeven, maar heeft mij Tajikistan afgeraden.
Waarom werd het je afgeraden?
zaratoestra
Reisexpert

Het boek Tajikistan en de Pamirs zonet uit de bib gehaald...leve de quasi gratis ontleendienst uit andere bibliotheken :-)
Ze hadden hem enkel in Gent en op 3 dagen tijd netjes in onze bib bezorgd.
Wat een dik boek!! Hopelijk ben ik er iets mee. Hariejak, bedankt voor de tip!!
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Ik heb het na gelezen; eigenlijk werd me aangeraden het alleen georganiseerd te doen ("de regio kent sowieso politieke onrust), dus niet zo zeer afgeraden. Het zal ook meespelen dat ik echt alleen reis. Jullie reizen met z'n tweeën, dat maakt ook al een verschil.

Surfend over internet en foto's ziend, ziet het er echt gaaf uit! Heb je de Trabant Trek gezien? In dat programma trekken mensen met Trabants o.a. door Tajikistan.
zaratoestra
Reisexpert

Info Tajikistan

hi,

Ik ben mij momenteel aan het inlezen over Tajikistan. Hiervoor gebruik ik de lonely planet, info op het web, tripadvisor en thorn three forum (lonely planet). Tevens gebruik ik het boek 'Tajikistan and the High Pamirs van Robert Middleton (een onschatbare bron aan info).

Al deze info neem ik door en ik maak er m'n eigen 'samenvatting' van. Is er bij jullie of ATG in het algemeen interesse om deze info hier te posten??
Het is dus geen doorlopende tekst zoals de reisinfo die hier beschreven wordt. Ik ben er zelf dus nog niet geweest maar eerder een summier overzicht van de bezienswaardigheden en de mogelijke route.
Erik
Site Admin

Re: Info Tajikistan

Bericht door Erik »

Ik ben hier wel in geïnteresseerd. Het mag ook altijd als eerste aanzet voor een artikel geplaatst worden. Wanneer mensen het lezen krijg je misschien ook weer extra tips binnen van mensen die ook naar info gezocht hebben.
zaratoestra
Reisexpert

Re: Info Tajikistan

@Erik: je mag het later verwachten. Ik heb er de voorbije dagen aan gewerkt maar nu ben ik ff druk.
Ik stuur het je dan per mail op. je kijkt dan maar zelf wat je ervan gebruikt en hoe je het op de website denkt te plaatsen;
Mits enig geluk doe ik hetzelfde voor Kirgizie en Oezbekistan. :-) Jenny en ?? kunnen het dan aanvullen, want die gelukzakken gaan er dit jaar heen
Plaats reactie