Jordanië

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
menasil
Reisexpert

Re: Wat moet ik níet missen in Jordanië?!

Bericht door menasil »

Heb je de hosteldatabase al gezien? Daar staan wat tips in voor hostels en hotels in Jordanië! . Doe er je voordeel mee :)

En voor een bijzondere overnachting, bekijk het artikel overnachten in Jordanië eens. Staat een tip in over overnachten onder de sterrenhemel!
Rick.
Reiziger

Bericht door Rick. »

Dankjewel! Ik ga in Amman denk ik de eerste nacht in een heerlijk Nederlands bed and breakfast, maar ik hou onwijs van bijzondere overnachtingen. Iedereen noemt Jordanie een sprookje, ben erg benieuwd...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

trek zeker de tijd uit voor Petra en Little Petra. het is toeristisch, maar je kan ook een gids huren en trekkings maken in de omgeving. dan kom je he-le-maal niemand tegen, behalve de nomaden. ikzelf had helaas maar 2 dagen de tijd om daar te wandelen, maar ik wil absoluut een keer terug.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Rick.
Reiziger

Bericht door Rick. »

Jenny schreef:trek zeker de tijd uit voor Petra en Little Petra. het is toeristisch, maar je kan ook een gids huren en trekkings maken in de omgeving. dan kom je he-le-maal niemand tegen, behalve de nomaden. ikzelf had helaas maar 2 dagen de tijd om daar te wandelen, maar ik wil absoluut een keer terug.
Dankje Jenny! Ik heb eindelijk door hoe die karma punten werken :) Waar raadt je aan om die gids te regelen? Wat heerlijk moet het zijn om alleen maar nomaden tegen te komen! Ik Kenia heb ik ook 'n dag rond gereden zonder niemand tegen te komen, alleen maar olifanten. Fantstisch. Petra hoor ik vaak voorbij komen en staat zeker op m'n lijstje.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

gidsen zou ik regelen in Petra of in het stadje ernaast.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Rick. schreef:
Dankje Jenny! Ik heb eindelijk door hoe die karma punten werken :)
Het systeem deelt Karma uit maar je kan ze zelf ook geven (hoe meer mensen zelf karma uitdelen, hoe minder het
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Zeker ruim de tijd nemen in Petra en omgeving zoals Jenny al zei.
In wadi rum kan je inderdaad meerdaaagse kameel ritten organiseren. Zo kan je ook van A naar B maar ooke en rondje. Hoewel het super leuk klinkt moet je er wel een beetje rekening mee houden dat het alles behalve comfortabel zit op zo'n kameel en dat flinke spierpijn op plekken die je nog niet kende en schuurplekken van het zitten tot de mogelijkhede behoort!
Kortom, alles met mate zou ik zeggen.
Waar je dit kunt regelen weet ik even niet meer. als ik er nog achter kom laat ik het je weten.

Amman doen sommige mensen wat negatief over. Ja, het is een grote stad maar er veel oudheid en er zijn veel souks. Ik zou me er wel een paar dagen kunnen vermaken.\

Je moet uiteraard naar Jerash, de dode zee, mount Nemo en madaba. (oude mozaik vloer in kerk en schattig stadje)

Richting het zuiden ligt een enorme canyon. als je van wandelen houdt misschien leuk om naar toe te gaan.
Kerak heeft een mooi kruisvaarderskasteel.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

paar vraagjes over jordanie!

Bericht door lisette-van-beek »

Hoi iedereen! Ik ben van plan om in het voor- of najaar met mijn vriend 2, 3 of 4 weken naar jordanie te gaan. Nu heb ik 3 vragen hierover:

1. ik heb hier en daar gelezen dat het goedkoper is om een groepsreis te boeken. Klopt dit? Onze voorkeur gaat namelijk wel uit naar backpacken.
2. We willen veel van het land zien en graag niet te gehaast. Hebben we genoeg aan 3 weken?
3. Is het de moeite waard om jordanie eventueel te combineren met syrie of israel of zouden jullie de volle tijd in 1 land stoppen?

Bedankt alvast!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
bolletjeom
Reisexpert

Re: paar vraagjes over jordanie!

Jordanie nu combineren met syrie is nogal onmogelijk gezien de huidige politieke situatie. Ik hoop het voor Syrie van harte dat dit snel stopt maar ik heb het vermoeden dat je er voorlopig nog niet heen kunt.

Een groepsreis pakt vaak goedkoper uit omdat je zelf meer dagen nodig hebt om exact hetzelfde te zien. Dus wanneer je kijkt naar tijd/prijs verhouding. Maar wanneer je de tijd hebt dan maakt het niet zoveel uit. Dan heb je ook de tijd om te wachten tot je een groepje kunt vormen met andere backpackers om bijvoorbeeld een tourtje naar Wadi Rum te regelen.

3 weken lijkt me toch een beetje veel voor Jordanie. het is niet zo'n land. Israel erbij lijkt me een plan.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Jordanië is goed te doen met het openbaar vervoer. Als je het lekker rustig aan wilt doen is anderhalve week meer dan voldoende. Op dit moment lijkt mij de optie met Syrie niet mogelijk. Ik heb het zelf met Israel gecombineerd, maar ik moet zeggen dat ik ondanks de vele historie en monumenten in Israel ik over dit land niet enthousiast ben.

Andere optie is om met de ferry vanaf Aqaba naar Egypte te gaan.
http://www.jordanjubilee.com/travelme/sinai.htm
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik ben nu zelf mijn reis naar Jordanie & israel aan het plannen (nog twee maandjes) we gaan drie weken.
Als je echt alles wilt zien ook het noorden & oosten enzo met het openbaar vervoer ben je nog best wel wat tijd kwijt. Er zijn ook nog een aantal mooie nationale parken zoals het dana national park waar je een paar dagen kunt wandelen.

Weet niet of je ook nog wilt duiken? Wij hebben nu een planning met 5dg israel, 5dg duiken en de rest dus in Jordanie maar dan kunnen we zeker niet alles zien.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Bedankt! Ja ik wilde het eigenlijk combineren met syrie maar dat zit er nu sowieso niet in. Misschien veranderd het in de loop van de tijd. Met groepsreizen heb ik zo het gevoel dat je elke dag op pad ben en ze je dagen echt vol proppen met activiteiten. Ik wil ergens langer kunnen blijven als ik daar zin in heb en niet aan een schema vast zitten.

Misschien is een fly-drive een optie omdat je dan toch meer het gevoel van vrijheid hebt.
Maar 2 weken dus genoeg voor jordanie? Wil ook nog een paar dagen strand hebben!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
bolletjeom
Reisexpert

ja hoor. Dat is zat. Incl strand.
wietske1

Qreply

Bericht door wietske1 »

Hoi,
Ik ben zelf 3x in jordanie geweest en het is inderdaad prachtig.
Ik vind amman ook best wel leuk,
Je hebt downtown een leuke fruitmarket, achter de witte moskee die je niet kan missen. echt leuk om doorheen te dwalen
Ook een supergaaf badhuis: al pasha turkish bath. Gelegen in een heel mooi gebouw en echt een ervaring om hier een scrub en massage te doen.
Als je naar petra gaat slaap je in wadi musa. Ik vind hostel valentine inn leuk. Een klassiek backpackers hostel maar de sfeer is erg goed, de kamers zijn schoon en de service is prima.
Petra is inderdaad fantastisch.
Als je naar de wadi rum gaat kan ik je ook een plekje aanraden net buiten de wadi rum. Het ligt nog voor het stadje disey, vlakbij het dorp shakriya. Hier is een klein bedoeinenkamp waarvandaan je prachtig zelf rond kan lopen. De man die het kamp runt is een oud en heel grappig mannetje en hij kan heerlijk koken. Overdag scharrelt hij rond zijn keukentje en tuintje en doet zijn huishouden. zelf geniet je van de rust en het feit dat er meestal bijna niemand is. Ik ben hier 1x een week blijven hangen haha.
Als je hier heen wilt vraag dan in shakariyya naar hussein en husseins kamp. Het kamp heeft geen naam maar hoessein of zijn zoontje van 12 (!) brengen je in hun auto naar het kamp.
Tot slot: aqaba. Heerlijk bijkomen en relaxen aan het strand. Ik vond south beach heerlijk. lekker luieren, snorkelen en eventueel duiken. het strand zelf is niet supermooi maar je kan hier heel goed duiken en de hostels zijn leuk.
Veel plezier! Ik ga zelf komend jaar ook weer!
Will
Reisexpert

Duiken in Jordanië

Bericht door Will »

In juni gaan we 10 dagen naar Jordanië. We hadden graag eens gaan duiken op één van de laatste dagen, aangezien we nog nooit gedoken hebben.
Kan iemand een goede duikschool aanraden in Aqaba?

Zijn er nog zaken waar we op moeten letten?
Hoe lang duurt normaal gezien om zo'n standaard PADI Open Water diploma te halen?
Plaats reactie