Tax File Number Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Erik
Site Admin

Re: tax file number australie ( hulp gevraagd )

Bericht door Erik »

Tomm schreef:Thnx! :).
Dus het slimste is om daar eerst langs een travellers contact point te gaan om een post adres te regelen, om dan vervolgens een tax nr te gaan aanvragen.
Heb je dat post adres nog voor meer dingen nodig evt?
Anders zou ik het papierwerk van me tax nr ook meteen kunnen laten doorsturen naar cairs bv?
Ja, dat zou het slimste zijn als je van het travellers contact point gebruik wilt maken. Het adres kan soms handig zijn om een uren / werk overzicht / loonstrookje e.d. naar toe te laten sturen. Dit als je bijvoorbeeld een paar dagen gewerkt hebt en de administratie verwerkt het pas over een paar dagen. Dan kun je het in ieder geval naar één punt laten sturen. Ook als je post uit Nederland zou willen ontvangen, kun je één adres doorgeven aan vrienden en familie en kun je het zelf op gekozen momenten laten doorsturen.
Tomm schreef: Ps Erik.
Weet niet of het aan me telefoon ligt of bij atg maar een snelle reactie type lukt niet meer. Elke keer als je iets probeert te type wist hij het of word het woord verandert?
Dat is vreemd. Wil je even een nieuw topic aanmaken in het "feedback forum" dan kunnen we kijken of anderen er ook last van hebben. Bij mij lijkt het te werken. Je kunt proberen even je tijdelijke internet bestanden te verwijderen. Dit kan soms helpen.
Rokit5

Taxfile number aanvragen in Australië

Bericht door Rokit5 »

Hey allemaal,
Er zijn hier waarschijnlijk al veel topics over maar ik kan het echt niet vinden!
Ik zit momenteel in Australie (airlie beach) en het is echt geweldig :)
Alleen het geld raakt een beetje snel op, dus ik moet aan de bak. Ik heb al een bankrekening etc. alleen nog geen tax file number?
Heb het hele internet afgezocht maar geen idee hoe & waar ik dat kan aanvragen. Wel heb ik gehoord dat het een paar weken kan duren voordat je het tax file number hebt.. ik heb hem echter per direct nodig, krijg je misschien een tijdelijk tax file number mee?
En kan ik het ook hier aanvragen, of moet het persee online?

Alvast heeel erg bedankt!
Groetjes van de whitsundays :)
Erik
Site Admin

Re: Taxfile number aanvragen in Australië

Bericht door Erik »

Onder je post staan aan aantal andere relevante vragen en antwoorden. In dit artikel kun je meer informatie vinden hoe je een tax file number moet aanvragen. https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... si118.html
markvd

is er een snellere manier om een tax file number aan te vragen voor Australië?

Bericht door markvd »

Beste allemaal

ik ga begin juli voor een jaar naar australie
een working holiday visum heb ik al .
nu nog een tax file number
maar van wat ik lees op internet kan het pas geregeld worden in australie
of hier aanvragen ,maar het word pas verwerkt als ik daar aan kom
dat duurt dan ongeveer 28 dagen voor dat ik het binnen heb
dit betekent dus dat ik 28 dagen op de zelfde plaats moet blijven dat ze het naar mijn hostel kunnen sturen

mijn vraag is dan ook
is er geen betere en snellere manier om dit te regelen?
en moet ik dit tax file number hebben voor ik aan het werk kan?
of kan ik met enkel een working holiday visum ook gewoon aan het werk?
Kims
Reisexpert

Re: is er een betere en snellere manier om een tax file mumber aan te vragen voor australie ,en kan ik ook aan het werk

Bericht door Kims »

Hi,

Je hebt een tax file number nodig voor je mag werken. Je kunt het inderdaad pas in Australie aanvragen omdat je je moet kunnen identificeren, maar krijgt meteen bij aanvraag je tax file number. De bevestiging wordt alleen naar een postadres gestuurd binnen 28 dagen, die heb je niet perse (meteen) nodig. Je kunt dan meteen aan het werk.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie