De mooie dingen van Nederland......en Belgie
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: De mooie dingen van Nederland
~O> Jongens!!
zo kan ie wel weer!
zo kan ie wel weer!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Af en toe is het zo lekker om geen moderator te zijn. Ik heb vandaag 70% onzin geplaatst, haha. Nog wel een paar goeie tips erdoorheen gegooid, anders wordt ik helemaal gekielhaald

ErikB schreef:Af en toe is het zo lekker om geen moderator te zijn. Ik heb vandaag 70% onzin geplaatst, haha. Nog wel een paar goeie tips erdoorheen gegooid, anders wordt ik helemaal gekielhaald![]()
![]()
![]()

Niet mooi, wel lekker... Ik heb zin in een gevulde koek!
Ik ben soms enigszins gemakzuchtig ingesteld, en dus eet ik iedere dag met mijn huisgenootje mee. Ze kookt goed, maar heeeeel vaak kikkererwten en tomaten saus. Ondanks dat het soms met Indiase en soms met pastakruiden is, begint na 1.5 week organisch eten mijn ongezonde koeklust op te komen
Ik ben soms enigszins gemakzuchtig ingesteld, en dus eet ik iedere dag met mijn huisgenootje mee. Ze kookt goed, maar heeeeel vaak kikkererwten en tomaten saus. Ondanks dat het soms met Indiase en soms met pastakruiden is, begint na 1.5 week organisch eten mijn ongezonde koeklust op te komen

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
Nederland is zo heerlijk multi-culti
Ik ben niet zo gek vaak thuis op vrijdag middag om 13.00 maar nu zit ik even helemaal in vakantie stemming.
De locale moskee heeft zijn oproep tot gebed en mijn herinneringen fladderen tussen Turkije, Maleisie, Jordanie en Indonesie.
Ik ben niet zo gek vaak thuis op vrijdag middag om 13.00 maar nu zit ik even helemaal in vakantie stemming.
De locale moskee heeft zijn oproep tot gebed en mijn herinneringen fladderen tussen Turkije, Maleisie, Jordanie en Indonesie.

Nederland in het algemeen heeft aardig wat culturen in huis inderdaad. Al is daar hier heel weinig van te merken met ongeveer 3% allochtonen (waarvan 2% Westers, lees Belgisch, Duits etc.).
Een ander voordeel van Nederland is dat je binnen 1 of 2 dagen overal in Europa zo'n beetje kunt zijn.
Een ander voordeel van Nederland is dat je binnen 1 of 2 dagen overal in Europa zo'n beetje kunt zijn.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Eén mooi ding van Nederland zijn jullie kwijt ... en ik slaap er naast 
Of zijn het alleen maar belgen die dit als een 'highlight' van Nederland beschouwen?

Of zijn het alleen maar belgen die dit als een 'highlight' van Nederland beschouwen?

- bolletjeom
- Reisexpert
ik realiseer me net dat ik met mijn titel Belgie een beetje buitensluit...ik zal er iets aan doen!
Re: De mooie dingen van Nederland......en Belgie
Van België kan ik eigenlijk alleen maar iets van Vlaanderen zeggen en daar is nog veel moois te zien. Ik heb het er altijd goed naar mijn zin (als bijna Vlaming misschien ook wel logisch).
De Kempen (waar ik woon) is een mooi gebied wat deels in Noord-Brabant (Nederland) ligt en deels (het grootste deel) in Vlaanderen. Vroeger was het één Hetogdom (Brabant) en was het dus ook qua land één maar nog steeds is het een mooi deel van Vlaanderen en Nederland waar het goed toeven is. Voor fietsers is het in de lente en zomer erg de moeite.
De Kempen (waar ik woon) is een mooi gebied wat deels in Noord-Brabant (Nederland) ligt en deels (het grootste deel) in Vlaanderen. Vroeger was het één Hetogdom (Brabant) en was het dus ook qua land één maar nog steeds is het een mooi deel van Vlaanderen en Nederland waar het goed toeven is. Voor fietsers is het in de lente en zomer erg de moeite.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
ik vond Brugge geweldig
heb een tijd gewoond in de Famenne
en de hoge venen zijn ook prachtig...vooral met sneeuw!
heb een tijd gewoond in de Famenne
en de hoge venen zijn ook prachtig...vooral met sneeuw!
Fietsen is het mooiste wat er is!
Ik trotseer 'm elke dag naar m'n werk, heerlijk!bolletjeom schreef:ik klaag tegen locals altijd dat ik vroeger "de berg" op moest fietsen naar school.
In amersfoort heet die bult ook echt zo. Utrechtse heuvelrug....weet je.
Er staat zelfs een bord dat waarschuwt voor de hellingsgraad ?!?!?
- bolletjeom
- Reisexpert
kom jij ook al uit amersfoort?!?!
Ik fietste hem vroeger ook elke dag naar school. Maar dan wel..stukje omhoog en een weg naar rechts..even bijkomen en dan weer links een stukje omhoog...hahaha
nu fiets ik in 1 klap naar ziekenhuis de Lichtenberg maar het leukste is nog Laan 1914 afsuizen en duimen dat de stoplichten onderaan op groen staan
Ik fietste hem vroeger ook elke dag naar school. Maar dan wel..stukje omhoog en een weg naar rechts..even bijkomen en dan weer links een stukje omhoog...hahaha
nu fiets ik in 1 klap naar ziekenhuis de Lichtenberg maar het leukste is nog Laan 1914 afsuizen en duimen dat de stoplichten onderaan op groen staan

- bolletjeom
- Reisexpert
zo waar!!!
Een gedicht:
Bij Loosdrecht
Als dit Ierland was,
zou ik beter kijken.
Van K. Schippers
Jullie zijn ook allemaal een keer welkom in mijn stadje, Deventer hoor.
Ontzettend schattig met in de binnenstad vol lop fotomomentjes en natuurlijk de ijssel he.. Maar toch is alles mooier in de lente en zomer.
Ontzettend schattig met in de binnenstad vol lop fotomomentjes en natuurlijk de ijssel he.. Maar toch is alles mooier in de lente en zomer.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Mooie stad inderdaad. Ik heb er samen met een vriend van me een keer rondgelopen midden in de nacht toen we in Almelo nog een trein in konden maar lang niet meer thuis konden komen in het zuiden en dus stranden op het station in Deventer... We hebben nog even rondgelopen op zoek naar een hotel maar hetgeen wat we vonden was dicht en we besloten dat het laat genoeg was om voor het station te wachten op de volgende trein om een uur of kwart voor 6 in de morgen. Wat was dat koud zeg. De politie kwam ons ook nog even vragen wat we daar zaten te doen... Mooie ervaring in Deventer dus