scheren en poetsen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
El Niño
Reisexpert

Re: scheren en poetsen

Bericht door El Niño »

tom schreef:nou scheer ik me sowieso zo goed als nooit op reis dus dit probleem heb ik ook niet.
toch heb ik één gewoon scheermesje bij me, mocht zich de zeldzame situatie voordoen dat ik ergens op reis de behoefte voel om me te scheren. maar daar heb ik geen spiegeltje voor nodig en schuim kan ik ook prima zonder.... (8>
Ben benieuwd hoe je er dan bijloopt :-). Heb je ergens een weblog, hehe? Ik scheerde me toch zeker wel om de 3 dagen. En als je dan al vaak geen warm water hebt, lijkt me scheren zonder scheerschuim ook niet zo prettig.... He, begon je dan met het knippen van je (sinterklaas-) baard ofzo?
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

tja, op een gegeven moment gaat die baard wel ver idd, maar dan ben ik natuurlijk net in een land als india of marokko
en dan heet ik ali baba _O_ vooral sadhu's vinden dat mooi haha
maar in andere landen vinden ze het weer vreselijk raar, ach ja, wat maakt het uit, als ik thuis ben gaat de schaar er weer in O~)
amassakoul
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Erik schreef:Nee, maar ik kwam regelmatig een wasbak met een grote spiegel erboven tegen. Dus, eh, nee hoor spiegel meenemen hoeft echt niet!
Dat bedoel ik dus, ik moet mij eigenlijk elke dag scheren anders heb ik na een paar dagen al behoorlijk wat haar op mijn gezicht staan en wordt het scheren een beetje lastig (met de elektrische scheerapparaat). :@ Dus dan zou ik wel een spiegel mee moeten nemen als ik met een gewone razor over mijn gezicht zou gaan. ;)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Nou, laat ik het zo zeggen: ik kom elke dag een wasbak met spiegel tegen. Dus dat ik me niet elke dag scheer is vooral eigen luiheid. Mijn baard groeit nogal hard, en na een paar dagen begint het te jeuken en moet ik wel :-)
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Erik schreef:Nou, laat ik het zo zeggen: ik kom elke dag een wasbak met spiegel tegen. Dus dat ik me niet elke dag scheer is vooral eigen luiheid. Mijn baard groeit nogal hard, en na een paar dagen begint het te jeuken en moet ik wel :-)
Dat jeuken stopt wel hoor na paar dagen. Eergisteren mn baard geschoren van 2,5 maand, medereizigers herkenden me bijna niet >:)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Geweldig topic, nu nog wachten totdat er iemand gaat vragen of je links- of rechtsdragend bent. _O-
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik draag m'n baard links :-)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

En de dames melden niet hoeveel ze waar laten staan -O-

Bedacht me laatst dat 1 van mijn motivaties om mijn electrische tandenborstel niet mee te nemen het formaat is. Hij is namelijk te lang voor mijn toilettas :{

wist je dat ik ook wel eens dames in een dorm heb gezien met de volgende zaken:
(gelukkig niet allemaal bij dezelfde dame!)
Een fohn!
Een straightning Iron..of hoe zo'n ding mag heten. zo'n ijzer om je haar mooi recht te maken.
een strijkijzertje
leren laarzen..en die nemen heel veel ruimte in!
een electrische krullenset.

echt waar!!! 0_0
En dan heb je nog mensen die
duikspullen mee slepen, 10 kilo cameraspul, tenten met gaspitten etc etc etc :P
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Heb medelijden met dames. Vaak kunnen ze niet meer dan 55 liter meenemen....ben ik toch blij dat m'n rug lang zat was voor die 75 + 15 rugzak van mij :-). Wel waardeloos dat je zo'n winterjas maar zo weinig nodig hebt in Zuid Amerika. Maar...soms heb je hem wel echt nodig!
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Nemen veel mensen een tondeuse mee? Ik moet m'n haartjes toch om de 2 weekjes millimeteren namelijk, t is wel weer wat ruimte en gewicht, maar verder hoef je er niet meer naar om te kijken (geen gel e.d.)
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:En dan heb je nog mensen die
duikspullen mee slepen, 10 kilo cameraspul, tenten met gaspitten etc etc etc :P
Tssssss.... Tijdens mijn laatste vakantie had ik 19.2 kilo ruimbagage, INCLUSIEF duikspullen en camera's. Mijn handbagagetas heb ik maar niet gewogen O-)

Voordeel is wel dat ik maar heel weinig andere dingen mee kan nemen, dus in dat opzicht leer ik steeds beter en efficienter pakken. We zullen zien hoeveel er mee gaat tijdens de eerstvolgende vakantie waarin er niet gedoken gaat worden, veel zal het niet zijn!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Jeroen had een tonduese mee. veel plezier van gehad de eerste 3 maanden toen hield ie ermee op.
We hebben de halve transmongolie express geschoren..haha. Alle mannen liepen met standje 2
In vietnam nog een jochie van 8 een nieuw kapsel gegeven. Je kunt er zelfs je geld mee verdienen..of hem uitlenen in ruil voor een biertje ofzo!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Jaaa het beruchte standje 2 ;) daar had je mij ook gelukkig mee kunnen maken! Maar wat je zegt is wel waar ja, en er is altijd wel iemand die je haar er af wil halen (heerlijk om te doen :p) (lijkt me iig),, Of voor een biertje andere millimeteren ja! Dat doe ik met plezier! >:O
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Plaats reactie