- Vliegen op Sydney. Daar 4/5 dagen blijven na de lange reis.
- Doorvliegen naar Cairns, in verband met het klimaat/temperatuur.
- Vanaf Cairns met de Greyhound afzakken naar beneden.
- Onderweg oa stoppen in Townsville, Airley Beach en andere toffe steden/plekken.
- Eindigen in Brisbane, vanaf daar een terugvlucht.
Op deze manier reis ik, behalve de eerste dagen in Sydney (maar het is wel lekker om die lange reis te onderbreken denk ik?) mooi mee met het weer: het moet dan als ik zuidelijker ga daar ook steeds warmer worden.
Deze reis ga ik alleen maken (dan 26 jaar oud) en hoop onderweg in de hostels genoeg mensen tegen te komen om de toffe dingen te doen daar. Nu heb ik uiteraard ook al wat op mijn lijstje staan:
- Blue Mountains
- Snorkelen vanuit Cairns
- Vlucht over de whitsundays en het barrier reef vanuit Airley Beach
- Toffe parken / andere tours
Nu heb ik, anders zou ik dit topic natuurlijk niet openen, ook een paar vragen! Die zijn als volgt:
- Wat is de beste optie qua vlucht? Lees meerdere routes (overstop Dubai, Tokyo, Hong Kong, Singapore). Wat zijn jullie ervaringen en waar kan ik deze tickets het beste boeken?
- Is dit reisschema te doen in een kleine maand (4 weken)?
- Heeft er iemand ervaring met de YHA hostels? Op internet zien deze er goed uit en ze zitten vrijwel overal: zou mooi uitkomen dus. Wil vooraf namelijk namelijk wel iets vastleggen (Sydney en Cairns), omdat het een, naar mijn idee, redelijk strak reisschema is.
- De welbekende vraag: wat mag ik echt niet missen en wat is dé tip voor deze vakantie?
Bedankt alvast voor het lezen en het antwoorden!