Mijn ouders verbieden me te reizen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Mijn ouders verbieden me te reizen

Bericht door Tikva »

Michiel.. schreef:ticket ben je zeker rond 8 a 900 euro aan kwijt.
Gelukkig valt dat mee, Air China vanaf Dusseldorf voor onder de 700 euro.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Laat ons weten hoeveel geld dit grapje je gekost heeft, en op welke wijze zij en haar familie (of loverboy gang) jou uiteindelijk hebt uitgemolken. Interessant voor de volgende victim die hier langs komt surfen.
RMxtreme

Bericht door RMxtreme »

Bedankt voor de reacties!

Ik denk zeker goed na voordat ik daarheen ga. Ik weet dat er in dat land een soort business aan de gang is in dit soort dingen, maar dat betekent niet dat dat altijd het geval is. Dat zijn vaak alleen de dingen die je in het nieuws hoort. Zij is bezig met een opleiding, bijna klaar. Ze verdient naast haar studie ook bij. Ook gaat ze eind dit jaar emigreren naar de Verenigde Staten met haar moeder, en zegt ze dat ze ook best naar Nederland wil komen, maar pas als ze in de VS woont. Haar moeder wil namelijk niet dat ze alleen naar Europa reist, en bovendien is het goedkoper vanaf de VS. Misschien moet ik maar wachten tot ze in de VS woont, want mijn ouders willen ook niet dat ik alleen reis. In ieder geval, door alle gesprekken die we hebben, is ze in ieder geval nooit op mijn geld uit. Sterker nog, ik stelde voor een deel mee te betalen aan haar ticket om naar Nederland te komen en ze zei dat ze dat niet wilde. Ze wilde daar zelf voor sparen en niet geld aan elkaar geven voordat we samen zijn. Verder is ze niet arm, zoals veel mensen in de Filipijnen. Gewoon een middeninkomen. En ja, uit de gesprekken ben ik gewoon overtuigd dat dit niet een of ander loverboy gedoe is.
En ik heb haar niet ontmoet via de webcam, of dating- of chatsite. Bij eigenlijk alle gevallen waar dit mis gaat, zie ik dat er wat anders gebeurt, kenmerken van loverboys (of girls) die ik gewoon niet terugzie.

Dus al met al ben ik er wel van overtuigd dat het echt is, maar toch zal ik wat doen met de tips die jullie geven. En voorzichtig zijn en inderdaad een plan B opstellen.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Natuurlijk kan je verliefd zijn en wil je graag naar haar toe.... Liefde is echter blind en volgens sommige psychologen is het een vorm van verstandsverbijstering, waarbij mensen de realiteit uit het oog verliezen. Tja, en daar zijn jouw ouders dus bang voor :Y

Nu is het zo, dat jij 18 bent en dan heb je van je ouders geen toestemming meer nodig om te reizen. Het is natuurlijk wel handig om ze te vriend te houden als je financieel nog afhankelijk van ze bent. Voor gewone Filipinos is het heel erg moeilijk om een toeristenvisum naar Europa of de VS te krijgen, dus je vlam zal niet maar zo bij je op de stoep staan.

Als je mijn zoon was, en een beetje verstandig, dan zou ik heel veel met je praten, samen met je de reis voorbereiden en met een brok in m'n keel, tranen in de ogen en een heel snel kloppend hart, afscheid van je nemen op Schiphol :W
Ja, en natuurlijk hopen, dat je met heel veel fantastische verhalen weer thuis zou komen.
RMxtreme

Bericht door RMxtreme »

Globetrot schreef:Voor gewone Filipinos is het heel erg moeilijk om een toeristenvisum naar Europa of de VS te krijgen, dus je vlam zal niet maar zo bij je op de stoep staan.
Ik weet het, maar het is inmiddels bijna rond en ze krijgt een paspoort rond september. Kan iets uitlopen. Haar moeder gaat namelijk trouwen met een Amerikaan, en gaat zij mee.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Joh, dan zou ik wachten tot ze in de VS is. Ik neem aan dat je in de zomervakantie zou willen reizen. Dat is niet direct het beste tijdstip voor een vakantie op de Filipijnen. Als jullie echt voor elkaar bestemt zijn, maakt een half jaar niets uit. Dan kun je nog even doorsparen en zijn je ouders ook tevreden. En niemand vraagt zich meer af of ze op je geld uit is...
Met de kerst naar de VS lijkt me ook spannend!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Misschien is wachten op de VS een beter idee als ik dit zo lees. En ook daar kan je een plan B maken :)

Het is lastig want je weet nooit of iemand te vertrouwen is. Toevallig ken ik een soortgelijk verhaal van een ex-collega van me. Die had een meisje ontmoet in Singapore via internet en dat ging uiteindelijk allemaal goed én ze zijn inmiddels getrouwd. Maar er zijn ook zat horrorverhalen. Ik zou het zelf niet durven :@ ben daarin toch teveel een zwartkijker misschien.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Globetrot schreef:Joh, dan zou ik wachten tot ze in de VS is. Ik neem aan dat je in de zomervakantie zou willen reizen. Dat is niet direct het beste tijdstip voor een vakantie op de Filipijnen. Als jullie echt voor elkaar bestemt zijn, maakt een half jaar niets uit. Dan kun je nog even doorsparen en zijn je ouders ook tevreden. En niemand vraagt zich meer af of ze op je geld uit is...
Met de kerst naar de VS lijkt me ook spannend!
Waarom wachten? De Filipijnen lijken me prachtig! En (op het tickets na) goedkoper dan de VS.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

@ Jenny:
Ik wil ook heel graag naar de Filipijnen en was van plan om in juli te gaan als we toch in ZO-Azië zijn. Ik heb echter gelezen, dat juli en augustus de regenmaanden zijn, waarin de kans op een tyfoon het grootst is. Dat gecombineerd met ouders die zich heel negatief opstellen en het feit dat het niet zozeer de interesse voor het land, maar voor het meisje is....
RMxtreme

Bericht door RMxtreme »

Bedankt Globetrot!

Ik denk dat ik dat dan maar doe inderdaad. Misschien dan maar met de kerst, maar het is nog wel erg lang. Maar het is wel een beter idee denk ik.. kunnen we idd ook nog goed sparen. :)
ehouse
Reisexpert

Reactie ouders normaal of niet?

Bericht door ehouse »

Hey,

Ik zou in september graag enkele weken willen gaan rondtrekken naar Vietnam, laatst zeer goedkope vliegtuigtickets gevonden op internet, maar groot was mijn verbazing toen bleek dat mijn moeder het helemaal niet ziet zitten dat ik naar Vietnam reis. Ik dacht dat de bevestiging enkel een formaliteit ging zijn, maar blijkbaar niet. Nochtans ben ik al 22 jaar, studeer ik nog verder en zit al vier jaar op kot, heb ik in het verleden al tweemaal alleen rondgereisd (weliswaar in Europa, maar toch ook het "onbekende" Roemenië en Hongarije), ben ik al meermaals met vrienden op reis geweest (die ik dan notabene zelf had uitgestippeld), heb ik ook al meer dan genoeg reiservaring opgedaan met mijn ouders. Het financiële speelt hier geen enkele rol in, aangezien ik het zelf ga bekostigen, gewoon enkel het feit dat het ver van huis is???? Hoewel dat het enigste en in mijn ogen niet bepaald valabel argument is.

Begrijp er niks van aangezien mijn moeder op ongelofelijk veel vlakken wel progressief en ruimdenkend is, van mijn vader zou het wel mogen (ouders zijn gescheiden)...

Nog iemand dezelfde ervaringen? Ik zou natuurlijk wel zelf het ticket kunnen boeken, maar dat zou hier dan niet in dank worden afgenomen, plus ik moet nog een jaar studeren en ben dus enigzins financieel afhankelijk, daarnaast wil daar thuis ook geen groot drama van maken. :p

mvg,

ehouse
menasil
Reisexpert

Re: Reactie ouders normaal of niet?

Bericht door menasil »

Ik snap dat je moeder bezorgd is maar ik vind dit soort reacties altijd erg vreemd als je al op kamers woont. Je moeder kan je daar ook niet dag en nacht in de gaten houden of er voor je zijn. Je geeft aan dat je al zelfstandig heb rondgereisd in landen waar mijn inziens minder backpackers komen dan Vietnam. Helpt het om te laten zien dat je wel degelijk voorbereid bent op je reis? Bijvoorbeeld door een reisroute te laten zien? En te laten zien wat je al zoal hebt bereisd en hoe je dat hebt aangepakt? Maak ook afspraken over hoe je te bereiken bent, dat je eens in de zoveel tijd een levensteken laat horen?

Ik heb eigenlijk nooit weerstand gehad van mijn ouders dus in dat opzicht kan ik je niet helpen.....
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wellicht dat je moeder bij vietnam toch nog denk aan de vietnam oorlog? zou thailand of indonesie van haar wel mogen?.

Probeer haar met mooie foto's en verhalen van andere reizigers ook minder ongerust te maken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Een tante van mij is al een paar keer in Vietnam geweest en heeft goede ervaringen aan het land (plus een kindje van daar geadopteerd) dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

Misschien moet ik het inderdaad wat beter aanpakken en hopen dat ze komende dagen toch nog bijdraait, maar ik wil anderzijds ook weer niet te lang wachten ivm de tickets :p
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

geef haar wat tijd. Laat zien hoe mooi het is, overtuig haar van de veiligheid, laat zien dat je je goed voorbereid!

Daarnaast moeten moeders leren om kinderen los te laten. Zeker die van 22. Ik zou gewoon boeken en gaan. Ik acht de kans klein dat ze er financiele sancties tegenover zet. Chantage is namelijk niet charmant..
Maar blijf met haar communiceren en probeer haar angsten weg te nemen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie