Wereldberoemd onder de reizigers!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Wereldberoemd onder de reizigers!

Bericht door bolletjeom »

offtopic: *O* Gefeliciteerd Zara (die geen Zara heet maar ik ben vergeten hoe je dan wel heet)
Bedankt voor je feedback en leuk om te lezen!
Ok, ik ga nu snel hardlopen anders komt het er niet meer van, drukke dag.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ondanks dat bij een aantal het gevoel heeft dat er 100 keer dezelfde vragen voorbij komen, werd het forum erg geprezen om zijn antwoorden. Dit blijkt uit de enquete van een tijdje geleden. Beginners stellen het zeer op prijs dat ze geholpen worden en niet worden afgezeken wat blijkbaar op andere fora het geval is. Natuurlijk is het voor de mensen die steeds dezelfde antwoorden moeten geven op een bepaald moment niet meer leuk, hier moet dus aan gewerkt worden.

Maar zoals Jenny al zegt het is een Kip en Ei verhaal. Wanneer meer mensen reageren komen er ook meer mensen bij wanneer er meer mensen bij komen gaan er ook weer meer mensen reageren. Door nu Around the Globe bekender te maken onder de reizigers hopen we ook ervaren reizigers aan te trekken die ongetwijfeld ook gaan reageren.

De punten die zaratoestra aangeeft dat er niet meer/ minder geantwoord wordt omdat anderen die meer hebben gereisd is ook iets waar over nagedacht kan worden. Want dit is natuurlijk niet wenselijk. Zelf vind ik het altijd fijn wanneer veel mensen reageren, omdat je dan uit de verschillende antwoorden veel meer kunt filteren wat voor jou van toepassing is.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

zaratoestra schreef:Weet nu ook niet direct een antwoord op hetgeen voorgaande zei over 'beperkte doelgroep'
af en toe kom ik ook eens piepen op http://www.wereldwijzer.nl en vind dat er daar een ander publiek aanwezig is dan hier. los van degenen die beide sites bezoeken.
Dat is nou echt een site waar "beginners" vaak worden afgezeken om hun vragen die al erg vaak zijn gevraagd. Op een manier dat mensen bijna geen vragen meer durven te stellen.

Of ze gaan elkaar overbluffen. ("als je maar 1 of 2 x in een land bent geweest weet je erg nog helemaal niks van" opmerkingen).

Beetje jammer vind ik dat altijd. Daarom kom ik ook zelfde meer op dat forum.
bolletjeom
Reisexpert

wat ik er persoonlijk jammer vind is de onoverzichtelijkheid. Te veel met zo goed als geen inhoud. Ik heb geen zin om 30 landenforums open te klikken of er misschien een vraag inzit die ik zou willen beantwoorden.
Daarnaast lijkt het heel wat maar je krijgt zelden antwoord op je vraag. Het lijkt of er meer mensen komen met meer ervaring maar ik heb daar en hier dezelfde vraag gesteld over Khao Sok NP en krijg hier de meeste en beste antwoorden *O*
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@ jaydee,
op wereldwijzer.nl heb ik het gevoel dat het vnl. bkkflyer en dan nog zo'n indonesie ganger (domme kloot) iedereen zit af te zeiken. Heb hem ooit zo eens een personlijk berichtje gestuurd om te vragen wat hij er nu toch zo boeiend aan vond om iedereen in de zeik te nemen/belachelijk te maken.

Erik, waarom bekijken jullie de website van wegwijzer.be niet eens. Is een belgische site.ook heel handig. misschien eens contact opnemen met hen ofzo.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Wereldwijzer en ATG zijn zo ongeveer absolute tegenpolen van elkaar. WW is zo breed als maar mogelijk is, of je nu 10km van huis op de camping wil gaan staan of te voet de wereld rond wil, er is voor iedereen een plekje. Modereren is er nauwelijks bij, en helaas hebben rotte appels als die bkkflyer (iemand die absoluut een hoop relevante kennis heeft, maar elk goed antwoord moet voorzien van een enorm neerbuigende toon) dan inderdaad alle ruimte. Sterker nog, zelfs van sommige forumbeheerders daar vraag ik me echt af waar die in vredesnaam mee bezig zijn. En omdat het zo breed is is overzicht ver te zoeken. Maar goed, door die omvang is er wel een enorme hoop reiservaring aanwezig, waardoor het toch een van m'n vaste sites is. Je moet daar wel een hele rare vraag stellen wil echt niemand er een antwoord op hebben.

ATG daarentegen is wel heel erg gefocust op de 'echte' reiziger of nog specifieker de echte backpackers (zo sterk dat ik mezelf hier nog steeds een beetje als een grensgevalletje zie). Dat zie je aan dingen als de hosteldatabase i.p.v. een toch wat bredere hoteldatabase, dat zie je aan de reisinformatie (ik was al gevraagd een keer naar Korea en Japan te kijken, nog altijd niet aan toegekomen, maar als een artikel al begint met "Eten in Japan is niet goedkoop" dan heb ik al zo m'n twijfels of ik er überhaupt met de juiste insteek naar kijk), dat zie je enigszins aan de nieuwsitems. En daarmee beperk je de potentiële doelgroep toch behoorlijk.

Zelf zou ik eigenlijk het liefste iets daar precies tussenin zien, een strak gemodereerd forum gericht op iedereen die meer wil dan alleen op het strand liggen bakken, of dat nu een groepsreis is of zelfstandig. Maar bij gebrek daaraan neem ik maar genoegen met de twee beste alternatieven...
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

@wizardofoss: ben het helemaal met je eens. Ook ik ben geen hardcore backpacker en zie mezelf soms ook als een grensgeval als het hier over hard core backpackers gaat. Maar juist wij zijn dan de personen die het geheel breder kunnen trekken. Juist door dus ook andere dingen toe te voegen. Denk dat dit voor ATG niet verkeerd is om zich op een iets bredere doelgroep te richten. Waarmee ik niet wil zeggen dat de tips van de hardcore backpackers niet welkom zijn. Juist wel! Fantastisch om te weten welke bus ik ergens in Azie moet pakken om op eigen houtje ergens te komen (en dat het dan ook nog goedkoper is). En vooral om dan de luxe te hebben om er voor te kunnen kiezen die bus niet te pakken en wat meer geld uit te geven :-)
Juist dat kan de kracht zijn. Dat we ook die bijzondere dingen op de site hebben naast wat meer 'reguliere' tips, tarieven etc.
flip72
Reiziger

Bericht door flip72 »

Ben het met Nanneke en Wizzardofoss eens dat het forum strak gemodereerd moet worden.
Anders krijg je dat mensen gaan reageren of berichten gaan plaatsen met als enige doel hun hotel of lodge te promoten (zoals op ww gebeurd).
Zou het wel leuk vinden als er naast een hostel database een "budget hotel/guesthouse" database zou komen, voor de "budget maar geen shoestring" reiziger zeg maar.
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
bolletjeom
Reisexpert

in mijn ogen is de hosteldatabase dat al. In veel landen zijn helemaal geen hostels maar alleen maar guesthouses en er zitten ook absoluut adresjes tussen die niet budget zijn! In Marokko en Ecuador bijvoorbeeld (weet ik omdat ik die zelf heb toegevoegd en die waren alles behalve cheapy)
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Klinkt als een goede omschrijving, misschien kan die gebruikt worden tijdens de promo-acties!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ben ook geen 'hardcore backpacker' maar ik vind dit een hele prettige site/forum. Ik zie dit ook niet als een site alleen voor backpackers want haal hier ook informatie vandaan over vluchten, bezienswaardigheden etc en dat kan iedereen gebruiken, ongeacht of je alleen of met een groepsreis op vakantie gaat of zo'n pakketreis.

En ik doe ook nog nieuwe ideeën op voor vakantiebestemmingen (al is dat niet goed voor mij want dan wordt mijn wishlist wel erg groot). Zelf heb ik vooral landen in Europa bezocht maar wel gemerkt dat ik, ondanks mijn beperktere reiservaring dan de gemiddelde 'die hard' forummer hier, ook mensen kan helpen en vragen kan beantwoorden. En als anderen er al op hebben gereageerd met meer ervaring, probeer ik toch altijd wat extra's toe te voegen. Laatst was er een vraag nav Moskou, er was al gereageerd maar kon nog een kleine bijdrage leveren. Ben het met bolletjeom eens dat het soms fijn is als meer mensen dezelfde bevestiging geven.

En natuurlijk doet de Karma het ook goed als motivatie 8-)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Toen ik hier kwam verwachtte ik ook dat het echt een backpackerswebsite was, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet. Er worden vragen gesteld en beantwoord en informatie gegeven over werkelijk álle soorten vakanties: weekendjes weg, een paar weken vakantie in Europa of een lange wereldreis, het kan allemaal! Dus ik vind het super! Het feit dat ik verwachtte dat het alleen over backpacken ging, zegt misschien wel iets over de uitstraling van de site ofzo, dus daar zou je misschien iets mee kunnen doen als je ook de 'gewone' vakantieganger wilt aantrekken. Geen idee wat, ben niet erg creatief, maar misschien weet iemand anders iets!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

flip72 schreef:Zou het wel leuk vinden als er naast een hostel database een "budget hotel/guesthouse" database zou komen, voor de "budget maar geen shoestring" reiziger zeg maar.
Goede punten ! Ik vind deze opmerkingen erg nuttig. Maar dan nog de vraag wat is "budget"? Wanneer ik b.v. alleen al met vrienden vergelijk ben ik erg budget, maar wanneer je dit weer tegen beginnende reizigers vergelijkt zit ik weer erg hoog. Eigenlijk zou "budget" due per leeftijdscategorie bepaald moeten worden denk je niet? Budget vakantie met je vriendje is anders dan een budget vakantie met de kinderen. @irish : Ik denk dat het toch een beetje om de noemer draait want als het goed is staat er een redelijke mix in de hostel database. Maar ik denk dat wanneer je hier een andere naam voor zou bedenken of visueel een betere scheiding in zou maken het al veel neutraler word en gemakkelijker om op jouw type overnachting te zoeken. Hostel zou misschien toch nog kunnen klinken als een plek waar je met zijn tienen op één kamer ligt (al hoeft dat niet natuurlijk).

In een document wat ik begin dit jaar heb opgesteld (en waarmee we met een aantal mensen hebben gebrainstormt) hebben we gekozen voor de term "reiziger" als doelgroep. Onder reiziger wordt verstaan:
Onder een reiziger op Around the Globe wordt verstaan iemand die actief en zelfstandig op reis gaat voor een langere periode. Over het algemeen genomen hebben we hier te maken met zowel mannen als vrouwen tussen de 18 en 35 jaar.
Voor deze groep mensen moet Around the Globe aansluiten op de (informatie) behoeftes. En hoe je die reiziger noemt maakt volgens mij niet uit. Sommige noemen zich backpacker, andere reiziger, groepsreizgier, andere weer vakantieganger etc. Maar als het goed is zou iedereen die hier gereageerd heeft binnen deze omschrijving moeten kunnen vallen, klopt dat?

Karma is inderdaad een mooi systeem en wordt gelukkig steeds meer gebruikt. :Y
Marije schreef:Toen ik hier kwam verwachtte ik ook dat het echt een backpackerswebsite was, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet. Er worden vragen gesteld en beantwoord en informatie gegeven over werkelijk álle soorten vakanties: weekendjes weg, een paar weken vakantie in Europa of een lange wereldreis, het kan allemaal!
We zijn ooit begonnen als "echte" backpacker site maar langzaam verdwijnt die stempel, omdat "backpacker" maar een label is. Want wanneer ben je een backpacker en wanneer een reiziger (zoals sommige anderen zich noemen)?
Ik denk dus, als ik de reacties zo lees, dat we vooral in onze berichten en in onze communicatie een beetje moeten veranderen en dat verder veel van de site gewoon hetzelfde kan blijven omdat het al een mooie mix van vanalles is!?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Van de hostel opmerkingen is een aparte discussie gemaakt.

Vandaag is er opnieuw een persbericht verstuurd, dus mocht iemand ergens wat tegenkomen, laat het even weten!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Voor een artikel in een (vrouwen) tijdschrift ben ik op zoek naar foto's van reizende vrouwen tot een jaartje op 29. Iemand die foto's heeft die het ultieme reisgevoel goed weergeven en die wij mogen gebruiken?
Plaats reactie