jouw favoriete bestemming???

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi tikva

waarom viel egypte tegen?
de verkoop technieken of ook het land zelf?
ik twijfel namelijk nog of het wel of niet op mijn wensen lijst moet :-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Carla
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Carla »

Aangezien de hele wereld nog op het verlanglijstje staan kan ik even niet kiezen welk land er nog op staat..

Tot nu toe kan ik wel zeggen dat ik Rhodos erg mooi vond, althans het oude deel van de stad.

En als land kies ik voor de Alpenlanden: vooral Oostenrijk en Zwitserland.
De bergen geven mij een rustig gevoel en zijn onzettend mooi in alle jaargetijden.

Maar mijn grootste reis moet nog komen, dus wie weet wat er nog de favo landen en steden gaan worden...

Gr. Carla
bolletjeom
Reisexpert

Re: jouw favoriete bestemming???

Even een oude koe uit de sloot halen.....We zijn inmiddels 4 jaar verder, tijden veranderen, er zijn landen bezocht in die jaren en er zijn vele nieuwe forumbezoekers bij gekomen......dus:
2 vraagjes voor alle Forum bezoekers.

Wat is het beste/ leukste/ mooiste land waar je ooit geweest bent? en waarom?

en
Welk land staat boven aan je verlanglijstje?
bolletjeom
Reisexpert

in 2006 had ik Borneo staan bij mooiste land.
Ondertussen weet ik bijna niet meer wat ik moet kiezen maar in mijn top 5 is Marokko gekomen en Tanzania

Wensenlijst: voor de nabije toekomst zou ik toch echt wel naar Iran en Suriname willen.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Hmmm moeilijk.

Denk toch dat het Cuba is. Gewoon omdat ik er een super tijd heb gehad. Alleen maar leuke en vriendelijke mensen ontmoet. En het hele sfeertje dat er heerst (oude auto's, oude mensjes, en het communisme), het heeft gewoon iets.

Minste is Tunesië denk ik. Om precies de zelfde reden als hierboven (maar dan het tegenover gestelde). Eigenlijk alleen maar vervelende mensen tegen gekomen (zal ongetwijfeld toeval zijn geweest). Het land zelf is namelijk niet zoveel mis mee, best veel mooie dingen gezien.

Op mijn verlanglijstje staat al jaren Costa Rica. Maar eigenlijk staan er zoveel op de gedeelde eerste plek (o.a. Madagaskar, Galapagos, Antarctica).
bolletjeom
Reisexpert

Cuba is mij ook erg goed bevallen. heerlijke sfeer daar!
In 2006 stond Costa Rica op mijn verlanglijst en daar ga ik (hopelijk) dit jaar heen :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Leukste of mooiste land vind ik echt een megalastige vraag. Mensen stellen die ook altijd.

Top3: Nepal kwa natuur, Laos kwa mensen, Peru de combinatie van alles.
Meest tegenvallen is niet langer Egypte maar VAE (Dubai)

Verlanglijstje is te lang.. Op dit moment heb ik wel zijn in meer van het midden-oosten in zoals Jordanie en Syrie. Argentinie staat ook hoog.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Als ik dan toch echt een nummer 1 moet kiezen dan wordt dat indonesië
Vanwege de afwisseling, de natuur en de cultuur.

Wensenlijstje: Suriname
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

1 favoriet land noemen lukt me niet maar hoog staan in ieder geval Mongolie (vanwege de verrassing), Nepal en Costa Rica (vanwege de natuur). En verder heeft eigenlijk ieder land wel "iets" waardoor het ook op dit lijstje zou kunnen.

Hoog op mijn verlanglijstje staan Afrika, Mexico en Egypte. Afrika ben ik nog helemaal niet geweest dus weet daar eigenlijk ook geen specifiek land te noemen.

@Tikva: waarom was Egypte zo'n tegenvaller?
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Oe, ik ben nog niet echt in genoeg landen geweest om een hele goede vergelijking te kunnen maken. maar als ik uit de landen kies waar ik ben geweest is het zeker Indonsie. Vooral de mensen, cultuur en natuur. Al moet ik zeggen dat Noorwegen bij mij ook heel hoog staat. met name om de prachtige, ruwe natuur.
Minste is Tunesië denk ik. Om precies de zelfde reden als hierboven (maar dan het tegenover gestelde). Eigenlijk alleen maar vervelende mensen tegen gekomen (zal ongetwijfeld toeval zijn geweest).
Daar sluit ik me bij aan. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet heel erg veel van het land heb gezien maar het toch heb gepresteerd om heel veel vervelende, opdringerige mensen tegen te komen...

Wensen: Mongolië, Nepal, Nieuw-Zeeland en IJsland!!
Selalu mencari...
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Op 1 staat Iran omdat het land alles heeft de vriendelijkheid van de bevolking,cultuur, natuur en stuk oudheid. En op 2 staat denk ik wel Cuba om de sfeer.

En op het nog lange to do lijstje staan denk ik met stip o.a. Bhutan, Panama en Birma.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Favoriete bestemming: ja Cuba!! Staat, in ieder geval nu nog, op 1!! De mooiste stad? Oei, twijfel tussen Salamanca en Havana!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

LovesStedentrips schreef:Favoriete bestemming: ja Cuba!! Staat, in ieder geval nu nog, op 1!! De mooiste stad? Oei, twijfel tussen Salamanca en Havana!
Ik twijfel nog tussen Havanna & Cienfegos.De laatste is voor Cubaanse begrippen wel heel erg relaxed en zeker de bar boven op la union. ;)
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Cienfuegos was super! Maar vond Trinidad en Viñales ook heel relaxt. Santiago was de grootste domper, ik wilde er na 1,5 uur weer heel graag weg!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Santiago wilde ik alle keren dat ik er was, ook redelijk vlot weer weg. Al hoewel ik er wel een aantal een paar hele goede ontmoetingen heb gehad.
Plaats reactie