Welke 3 landen mogen niet ontbreken bij 50 bezochte landen
Re: Welke 3 landen mogen niet ontbreken bij 50 bezochte landen
Hallo.
Wij hebben als doel de zeven wereld wonderen te bezoeken.
Heb je gelijk 7 landen te pakken van de 50.
Wij kunnen dit jaar er al 2 schrappen van het lijstje(Chinese muur en Angor).
gr.Marco
Wij hebben als doel de zeven wereld wonderen te bezoeken.
Wij kunnen dit jaar er al 2 schrappen van het lijstje(Chinese muur en Angor).
gr.Marco
Super bedankt voor je uitgebreide budget!
Rome was toch al mij eerste idee, en jordanie ook
Dat is ook een goede, moet nog chinese muur, colloseum, petra en christus beeld.mfl schreef:Wij hebben als doel de zeven wereld wonderen te bezoeken.
Rome was toch al mij eerste idee, en jordanie ook

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
hallo
1. Chichén Itzá
2. Cristo Redentor
3. Colosseum
4. Chinese Muur
5. Machu Picchu
6. Rotswoningen in Petra
7. Taj Mahal
Dit zijn de nieuwe wereld wonderen.(http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_wereldwonderen)
Ze veranderen om de zoveel jaar.
Wij Doen Paaseiland en de Piramide van Cheops opnemen in ons rijtje.
Dit jaar gaan we voor 4 maanden naar Azie en volgend jaar naar Zuid amerika.
groet Marco
1. Chichén Itzá
2. Cristo Redentor
3. Colosseum
4. Chinese Muur
5. Machu Picchu
6. Rotswoningen in Petra
7. Taj Mahal
Dit zijn de nieuwe wereld wonderen.(http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_wereldwonderen)
Ze veranderen om de zoveel jaar.
Wij Doen Paaseiland en de Piramide van Cheops opnemen in ons rijtje.
Dit jaar gaan we voor 4 maanden naar Azie en volgend jaar naar Zuid amerika.
groet Marco
Chitzen Itza, Taj Mahal en Macchu Piccu ben ik al geweest.
Ga je naar paaseiland, wow ik ben jaloers!
Ga je naar paaseiland, wow ik ben jaloers!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
kom er tot mijn schande achter dat we Chitzen Itza gewoon overgeslagen hebben toen we in Mexico waren omdat we al 5 andere sites bezocht hadden....hmmm. had er geen idee van dat ie groter/beter was dan die andere sites.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Veel mensen vinden chitzen itza niet bijzonderder, het is gewoon het meest bezocht.
Chitzen Itza is veeeeeel toeristischer, al die package toerist en dikke amerikanen die helemaal hun resort verder nergens voor af komen die gaan wel hier naar toe. Ben zelf echt tot 1 seconde voor sluitingstijd gebleven en het laatste uurtje waren alle touringcar mensen weg.
Moet wel zeggen dat dat laatste uur waar we het echt bijna voor onszelf hadden chitzen itza wel heel veel indruk heeft gemaakt. Lastig uit te leggen maar de gebouwen hebben echt een hele krachtige uitstraling. Dus wel mijn nummer 1 maya ruine.
Chitzen Itza is veeeeeel toeristischer, al die package toerist en dikke amerikanen die helemaal hun resort verder nergens voor af komen die gaan wel hier naar toe. Ben zelf echt tot 1 seconde voor sluitingstijd gebleven en het laatste uurtje waren alle touringcar mensen weg.
Moet wel zeggen dat dat laatste uur waar we het echt bijna voor onszelf hadden chitzen itza wel heel veel indruk heeft gemaakt. Lastig uit te leggen maar de gebouwen hebben echt een hele krachtige uitstraling. Dus wel mijn nummer 1 maya ruine.
- bolletjeom
- Reisexpert
Wij zijn oa naar de piramides van Teotihuacan geweest. Mede omdat we dachten dat die het meest indrukwekkend waren.
En ze zijn indrukwekkend!
Ik heb dus niet echt iets heel spectaculairs gemist als we Chitzen hebben overgeslagen?
En ze zijn indrukwekkend!
Ik heb dus niet echt iets heel spectaculairs gemist als we Chitzen hebben overgeslagen?
Canada lijkt me erg suf. Gaat je karma kosten bolletjebolletjeom schreef:of Canada
dat is een lekker groot vlak op de wereldbol die je dan mag inkleuren (ken je route66 kaartjes?)
Rusland trouwens ook. Als je nog meer wilt scoren vlieg je gewoon cheapie naar Riga dan St petersburg en de boot naar Helsinki. tochtje baltische staten telt ook lekker makkelijk door.

Ik zeg: Ecuador, eigenlijk Galapagos. En Colombia.
Eh..sorry. Effe wat Karma eraf halen en er gelijk weer bijzetten dacht ik heel lollig
. Dat eraf ging goed, maar gelijk weer erbij kan dus niet. Vaag hoor dat karma 

- bolletjeom
- Reisexpert
om flauwe grapjes en misbruik te voorkomen (
) mag je maar 1 keer in de 6 uur (meen ik) Karma uitdelen....of afnemen.
als je wilt mag je het over 6 uur weer goed maken met me

als je wilt mag je het over 6 uur weer goed maken met me

Ja wat is gemist. Je was in de buurt en dan is het wel heel erg zonde natuurlijk.
Aan de andere kant je bent ook bij teotihuacan geweest en volgens mij ook palenque en tikal. Marcel vond eerst teotihuacan, dan tikal en dan chitzen itza. Ikke eerste chitzen itza maar close call met teotihuacan. Die laatste is geen maya site dus zeggen dat het de mooiste maya site is is simpel.
Chitzen Itza bestond nog toen de spanjaarden kwamen. Het is dus een ander architectuur (mede door toltec invloeden). Je hebt er het grootste ballcourt en het was sowieso een erg bloeddorstig volkje wat je weer ziet in een tempel met doodshoofden en veel muurreliefs. De grote piramide is niet alleen heel erg mooi maar ook bijzonder 365 treden, en bij de zonnewende loopt precies een slang van licht langs de trap loopt kijk ik hou van dat soort dingen. Aan de ander kant het is er druk, je mag nergens op klimmen en is geen mooie natuurlijke setting.
Ach ik ben in Boliva geweest en heb niet de Huana Potosi beklommen, daar baal ik nou ook een beetje van. Soms zie je gewoon wat over het hoofd, er is altijd weer een andere reis.
Aan de andere kant je bent ook bij teotihuacan geweest en volgens mij ook palenque en tikal. Marcel vond eerst teotihuacan, dan tikal en dan chitzen itza. Ikke eerste chitzen itza maar close call met teotihuacan. Die laatste is geen maya site dus zeggen dat het de mooiste maya site is is simpel.
Chitzen Itza bestond nog toen de spanjaarden kwamen. Het is dus een ander architectuur (mede door toltec invloeden). Je hebt er het grootste ballcourt en het was sowieso een erg bloeddorstig volkje wat je weer ziet in een tempel met doodshoofden en veel muurreliefs. De grote piramide is niet alleen heel erg mooi maar ook bijzonder 365 treden, en bij de zonnewende loopt precies een slang van licht langs de trap loopt kijk ik hou van dat soort dingen. Aan de ander kant het is er druk, je mag nergens op klimmen en is geen mooie natuurlijke setting.
Ach ik ben in Boliva geweest en heb niet de Huana Potosi beklommen, daar baal ik nou ook een beetje van. Soms zie je gewoon wat over het hoofd, er is altijd weer een andere reis.
- bolletjeom
- Reisexpert
goed nieuws is dat ik er waarschijnlijk in 2011 in de herkansing langs kom...
- bolletjeom
- Reisexpert
we zijn net even gaan tellen of wij al in de buurt zitten van die magische 50
Ik ben gewoon 1,5 jaar op wereldreis geweest zonder J en toch heeft hij meer landen gezien
Die gozer gaat 1 keer naar Joegoslavië en mag dat nu tellen als 7 landen
tis niet eerlijk
gemiddeld zitten we samen op de 50
Ik ben gewoon 1,5 jaar op wereldreis geweest zonder J en toch heeft hij meer landen gezien

Die gozer gaat 1 keer naar Joegoslavië en mag dat nu tellen als 7 landen

gemiddeld zitten we samen op de 50
Mazzelaarbolletjeom schreef: Die gozer gaat 1 keer naar Joegoslavië en mag dat nu tellen als 7 landentis niet eerlijk
![]()
- bolletjeom
- Reisexpert
begin je al een idee te hebben waar je nu naar toe moet of zijn er alleen maar meer opties bij gekomen????