Waar naartoe op vakantie in Europa?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Maaike T

Re: Weekje weg in februari-maart

Bericht door Maaike T »

*O* :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

even mijn eigen reisverslagen terug gelezen van Istanbul en ik zou zo weer terug willen.
Om Anne....en met name haar partner ;) over te halen plak ik hier even een tip
Naast de Aya Sofia ligt het superdeluxe Four seasons hotel en in een steegje daarnaast zijn wat restaurantjes. Een kleintje heeft ook wat kamers te huur. Voor 34 euro per nacht hebben we een basic kamer met gedeelde badkamer en een ontbijt......en UITZICHT OP DE BLAUWE MOSKEE!! vanuit ons raam. Vanaf het dakterras kan je ook de Aya Sofia zien liggen.
De blauwe moskee bij nacht is prachtig en alle gerestaureerde straten er omheen ook!
niet het aller beste hotel en ook niet de allergoedkoopste budgetoptie. het is geen hostel maar een soort guesthouse en die zijn al snel twee keer zo duur. Een paar kamers, hele lieve mensen en een betere locatie is niet denkbaar! Letterlijk tussen alle atracties in.

en de stad zelf, drukke markten, stille parken, indrukwekkende paleizen en moskeeen, fantastisch eten en thee drinken. heerlijk naar een hamam, aan de waterpijp en kijken naar een derwish dans, 101 en 1 nacht bij topkapi en zijn sultans en eneuchen, zo'n mooi oud deel en zo'n levendig modern deel en de bazaarwijk ertussen. En al dat water en eilandjes eromheen....och, het is er zo leuk.

de Basilica Cistern moet je ook gaan bekijken...ach gewoon Maaikes lijstje aanhouden en dan heb je bijna alles gezien ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Bolletje als ik jouw woorden hierboven weer lees krijg ik toch ook de neiging om nog even een weekje Istanbul te doen. Heb net vanmiddag van mijn werkgever te horen gekregen dat ik nog 170 uur aan vakantie heb staan met het verzoek dit toch wel binnen enkele maanden op te nemen. Ik denk dat ik vermoedelijk dan ook nog wel een weekje ofzo in maart ga............. Even kijken of er ergens nog wat aanbiedingen zijn.
Laatst gewijzigd door Maaike T op 13 jan 2010 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
bolletjeom
Reisexpert

170 uur!! wat een luxe!
wij hadden toen 2 lastminutes een met corendon en 1 met sunnyweb. €100 per vlucht. kan vast goedkoper want wij boekte letterlijk een dag voor vertrek.
Zag wel dat ons dagbudget in istanbul een stuk hoger lag dan in de rest van Turkije. Komt waarschijnlijk door alle entreegelden. We zaten op €90 per dag met z'n tweeën
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Dank je wel voor jullie reacties! Ziet er naar uit dat we naar Istanbul moeten ;)
Leuk om zulke enthousiaste verhalen te lezen! Nu maar eens zoeken naar een gunstig geprijsd ticket en accomodatie.
Marrakech is inderdaad ook een aanrader, maar daar zijn we al geweest! Wel een aanrader voor anderen die dit topic lezen.

Nogmaals bedankt voor jullie tips!

Groetjes Anne
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Marrakech is leuk om een keer te zijn geweest, maar vreselijk toeristisch (zie onze site).
Nee geef mij maar Istanbul! En als je ergens een leuke aanbieding ziet voor Istanbul........ geef maar even een seintje.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb het fantastisch gehad in Marrakech en vond het helemaal niet zo toeristisch, niet erger dan het oude centrum van Istanbul. Nu kun je de twee niet met elkaar vergelijken maar Istanbul is voor mij een hele exotische europesche hoofdstad en Marrakesh is een andere wereld
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ben het er ook niet mee eens. Vond Istanbul veel toeristischer dan Marrakesch. Ook was Marrakesh veel exotischer.

Beide steden was in in de europese zomer maanden (Istanbul juli/aug en Marrakesh juni) dus daar kan het niet aan liggen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Wij waren zowel in Marrakech als Istanbul rond de jaarwisseling.
Zo heeft ieder zijn eigen ervaring en voorkeur.
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

We zijn nu op zoek naar een goedkoop ticket naar Istanbul. Diverse opties:

KLM, redelijke prijs (175 euro retour) maar rottijden. Hoe is het om om 01.00 uur 's nachts vanaf Ataturk airport naar de stad te reizen?
Turkish airways: zelfde prijs als klm op ataturk maar gunstigere vliegtijden. Iemand ervaring met deze maatschappij?
Turkish ariways: maar dan nog goedkoper (140 euro retour), vliegt op Sabiha Gokcen ipv ataturk. Hoe is het vervoer van deze luchthaven naar de stad? Is dat veel duurder dan vanaf ataturk? Dan is het goedkopere ticket wellicht toch niet gunstiger.

Alvast bedankt! Anne
bolletjeom
Reisexpert

al gekeken op de site van Corendon
toets net voor de grap vertrek 4 maart in €34
terug 11 maart €56
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Wat een snelle reactie! Corendon vliegt niet op de dagen dat wij willen vliegen en de dagen eromheen komen we op ongeveer dezelfde prijs als bij klm en turkish airways, maar op nogal rottijden (6 uur 's ochtends vliegen vanaf amsterdam bv). Dus is niet echt een alternatief. Heb je ervaring met Turkish airways of met vervoer vanaf ataturk midden in de nacht? Of met vervoer vanaf de andere luchthaven overdag?
bolletjeom
Reisexpert

nee, alleen met 's nachts naar de luchthaven. We stonden om middernacht ruim een uur in de file
blijkbaar gaan de turkse jongeren in het weekend allemaal met de auto stappen en ook zoveel mogelijk rondrijden in die auto. Zonder file waren we er ....denk ik...in een half uur geweest
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Ok, goed om te weten.
Zijn er andere mensen die ervaring hebben met de transfer van één van beide luchthavens naar Sulthanamhed in Istanbul?
bolletjeom
Reisexpert

het guesthouse waar wij verbleven heeft voor ons ook de shuttle geregeld. ik denk dat wanneer je iets boekt je ook wel een shuttle moet kunnen regelen naar het hotel toe
Plaats reactie